Kriwin Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Hei Jeg har nå kjøpt en hjemmeside fra Qxl. Domene er: www.kristianw.com! Men det er ett problem! Jeg kan ikke noe som helst når det gjelder sånne avanserte ting! Har bare erfaring med sånne lette sider som freewebs osv. Har prøvd meg litt på .asp på en annen side da! Når jeg logger meg inn kommer den inn på DirectAdmin v1.26.1, noen som har erfaring med denne? Kan noen plis hjelpe meg med hva jeg skal begynne med?? Mvh Kristian PS: Er denne feilpostet, plis flytt den istedet? Endret 24. januar 2006 av Kongen_w Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Kjøpt en hjemmeside? Kan du spesifisere? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Har du betalt for at ein har designet ein side til deg? Har du kjøpt domene? Har du kjøpt serverplass? Minst ein av dei burde vere riktige... Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Han har vel kjøpt webhotell, og lurer på hvordan han skal bruke kontrollpanelet Lenke til kommentar
Kriwin Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Åja, sorry! Kjøpt domene, plass og server. Siden er www.kristianw.com! Det skal være komplett;) Lenke til kommentar
Inc Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Tja, kjører litt i samme baner jeg og. Skal lage nettside for bedriften med handlevogn og greier ( jepp, det er vanskelig). Ville nå først og fremst funnet ut hva du skal ha på den siden, hva du vil og ønsker å få frem. Er ikke så god til å forklare, men her er noen stikkord: -Hvilke målgruppe er siden tilegnet (fjortisser, ungdommer, kanskje litt mer seriøs med nyheter, artikler osv) -Bakgrunn info (alltid kjekt å lese om den ansvarlige bak siden) -Start.no har en fin "hva du må ha og ikke ha" på en side -Lagg jaffal siden enkel, ikke med altfor mye glorete bilder , farger osv.. -Banneren er viktig, den "forteller" jo på en måte hvilken type siden dette er. Ja... kom vel ikke på noe mer. Lykke til! Lenke til kommentar
Kriwin Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Ja det er kjekt og vite;) Men det er det at jeg trenger hjelp til å finne ut ossen jeg lager selve siden! Hvor jeg skal skrive inn eventuelle coder osv... Kristian Lenke til kommentar
Inc Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) skal du lære deg kodene eller bruke "WYSIWYG" editor? www.start.no er vel det beste stedet å starte.. Endret 24. januar 2006 av regga Lenke til kommentar
Kriwin Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Koder finner jeg nok ut av, men det å sette de inn på siden sånn at det kommer opp noe på hjemmesiden! Kristian Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 mulig du er på jakt etter en ftp-klient? I så fall: Bare start opp Internet Explorer, og skriv inn ftp-adressen til domenet ditt. (Somregel ftp://dinside.com). Så kan du laste opp index.html-siden din. index.html-siden koder du ved hjelp av Notepad, FrontPage, GoLive eller andre verktøy. Hvordan kode? Google, w3school.com, htmlunderdog osv er fint tips. Lenke til kommentar
Kriwin Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Ja det der hørtes litt mer riktig ut ja! Men det er bare jeg ikke et den siden da:( Det var ikke den du sa; Kristian Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Hvis du kobler deg til ftp://kristianw.com/ blir det riktig, så bruker du ditt brukernavn og passord for å logge inn og laste opp websiden Lenke til kommentar
Kriwin Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 Det eneste som skjer når jeg går inn på den linken er at det kommer en Varsel der det står: 530 Login incorrect! Hmm? Kristian Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) Hos meg kommer det opp ett varsle med 530 feilmld, men jeg kan skrive inn brukernavn og passord der så jeg rekner med at det er der du skal logge deg inn Endret 26. januar 2006 av trrunde Lenke til kommentar
Kriwin Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 Der ja! Det kom bare ikke opp med FireFox skjønner du;) MEn funka med IE:D Kristian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå