Gå til innhold

Ixus 750 eller Finepix F11

Anbefalte innlegg

Leter etter nytt kamera og det har nå utpekt seg to favoritter:

Canon ixus 750

Fujifilm Finepix F11

Ser at F11 har fått mye skryt for lysfølsomhet, men ikke fullt så bra på optikken. Mens Ixus ser ut som det er motsatt. Har jeg oppfattet riktig?

Hva vil være viktigst å satse, kameraet skal brukes mest som "pek og trykk" kamera, men viktig å kunne få fine bilder også uten blitz.

Noen andre forslag enn disse to?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser i denne testen at F10 får kritikk fo varierende kvelitet, spesielt i automode. Det trekker en smule ned. Får jo bare terningkast 4, mens ixus 700 får best i test. Blir en smule usikker med alle de forskjellige testene som ikke viser det samme..

Lenke til kommentar

Jeg har et Canon EOS 350D men er også på utkikk etter et lite lomme/kompaktkamera. Det jeg forundres over er at så mange ikke velger kamera med bulb-eksponering eller manuell eksponering. Men det er kansje for at jeg er litt gammeldags? Jeg tenker mest på dager med mye sol etc der man ikke ser "bæra" i skjermen. Jeg hadde KM DiMage Z3 med meg til Italia i sommer og det var nesten umulig å ta bilder uten å se gjennom "hullet"

Er skjermene blitt så gode i dag at dette ikke er noe problem?

bmp

Lenke til kommentar
...

Er skjermene blitt så gode i dag at dette ikke er noe problem?

bmp

5494872[/snapback]

Noen skjermer er så gode at de godt kan brukes i sterk sol, men uansett vil skjermen se litt blass ut. Selv ville jeg fortsatt ha kjøpt en med optisk søker i de rimeligere prisklassene.

Det finnes en løsning på det problemet. Tror det var bjornkn som nevnte at han hadde kjøpt en "sjakt" (skygge) til sitt kamera. Jeg fant slike på e-bay forleden. De er selvheftende, og slåes opp på samme måte som en sjaktsøker. Når de er nedslått beskytter de i tillegg skjermen mot riper og støt, så det er en grei investering.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...