HoaXed Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Heisann.. Skal etterhvert starte en enkel bedrift, og tenkte meg da en logo som kunne dekke enkle områder på nettet, brev osv.. Så etter en liten stund på photshop fant jeg ut denne; Ikke særlige avanserte greiene, men la til en skygge under. Dette vil ikke ta seg helt ut i brev eller lignende så tenkte jeg kanskje skulle skippe den.. Noen forslag til å forbedre den, gjøre den enklere osv? EDIT: Firmanavnet er H-Base.. Endret 24. januar 2006 av HoaXed Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 klarte ikke å lese hva firmaet ditt het før jeg leste din EDIT, men uansett, jeg syns logoen var stilren og fin Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Fint, jeg har ikke 'skills' i Photoshop, bare i Paint. Noe vanskelig å lese 'Base', men den var helt klart fin. Kanskje enda enklere font til 'Base'? Eller en annen løsning...annen posisjon på 'Base'? Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Hva med å hatt BASE på den horisontale linjen instedefor en av de vertikale. Virker som det ga litt ubalanse. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Den logoen sier meg null niks nada om hva firmater driver med eller heter. Endret 24. januar 2006 av HalTan Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Hva med å hatt BASE på den horisontale linjen instedefor en av de vertikale. Virker som det ga litt ubalanse. 5490140[/snapback] nå er det ikke veeldig mange logoer som gjør det da, telenor, hydro, nike, coca-cola, etc. etc. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 nå er det ikke veeldig mange logoer som gjør det da, telenor, hydro, nike, coca-cola, etc. etc. 5495800[/snapback] Tror du mente å sitere Haltan? Iallefall, så vitsen med en logo er at man lettere skal kjenne igjen produsenten/produktet. En logo som skiller seg ut/viser hva produsenten gjør, blir lettere gjenkjent? Og hvis den viser hva produsenten gjør kan gjøre 'kjøperen' mer interessert, og da husker 'kjøperen' logoen. Me is teh forklarer! Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Hva med å hatt BASE på den horisontale linjen instedefor en av de vertikale. Virker som det ga litt ubalanse. 5490140[/snapback] nå er det ikke veeldig mange logoer som gjør det da, telenor, hydro, nike, coca-cola, etc. etc. 5495800[/snapback] De fleste firmaene du nevnte har bygget seg opp et merke som alle kjenner igjen og vet på forhånd hva logoen står for Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Et godt grunnlag (sett fra min side) er å bruke kjente fonter når du skal lage en logo. Finn heller på noe kult med måten elementer blir satt sammen på (men ikke for mange elementer ). Finn/lag en illustrasjon e.l. som forklarer hva firmaet gjør. Her er det første som datt inn i hodet mitt hvis jeg skulle laget logo for "H Base" på grunnlag av det du har laget (uten å vite hva firmaet driver med osv. osv.) P.S.: Jeg sier ikke at dette er dødsbra o.l., men bare viser, OK? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå