Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med en Linksys WRT45G router

Anbefalte innlegg

Nå her STORE problemer med en Linksys WRT45G router, de siste uken har den ikke helt vært seg selv. men nå fungerer den bare som en hub og trådløs sender (har ikke sjekket opp trådløs delen helt enda, skal sjekke snart)

Det som jeg "plagdes" med i forige uke var at routeren ikke helt fungerte rett. den ville ikke helt dele ut nett. Jeg kunne laste ned ting i 200kb/s, snakke på msn og skype, men jeg kunne ikke surfe på nettet. Verken i IE, Firefox elr. Opera.

Så da nappet jeg strømen ut og inn til routeren og nettet, og da funket det helt som det skulle i en viss tid til det samme skjede igjen.

Vi har internett fra nordkontakt, det er en radioenhet som kobles til routeren via en krysset nettverkskabel. Vi får foresten nett via en trådløs sender.

Så den midlertidlige løsningen ble å koble til en kryssetkabel direkte til radioenheten, jeg prøvde med en vanlig utvinet nettverkskabel. Men det fungerte ikke :cry: og krysset kabelen er så kort at den må ligge midt på veggen, ikke langs gulvet slik som den utvinede nettverks kabelen kunne.

Så er det noen som vet hva som feiler routeren? Tror nok den butikken routeren kom fra kommer til å få en telefon snart :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har samme router og hadde underlige problemer til jeg bytta firmware. Men det har du selvsagt prøvd.?

5489660[/snapback]

Jeg er ikke helt sikker, dette er egentlig en router vi "fikk" av naboen. er ikke helt sikker på hvilken wirmvare det er på den. skal undersøke dette nermere.

bruker du bittorrent når nettet problemene oppstår? (eller andre p2p progs)

5489685[/snapback]

Jepp, bruker vel BitComet, og noen ganger bearshare.

Men det samme skjer på en annen maskin som ikke bruker noe p2p elr. torrent programer.

Har testet med å slått det av osv, men ingen endringer har skjed :(

Lenke til kommentar

hvis du går til kontrollpanelet i windows xp (dersom du bruker dette), åpner administrative tools -> event viewer -> system, har du noen Tcpip warnings der? dersom du har det, står det følgende når du dobbletklikker på denne? "TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts"

firmware vet du hvordan du sjekker eller?

192.168.1.1 er default adressen til denne ruteren, admin som passord, ingenting under bruker.

firmware versjonsnr står øverst til høyre

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
hvis du går til kontrollpanelet, åpner administrative tools -> event viewer -> system, har du noen Tcpip warnings der? dersom du har det, står det følgende når du dobbletklikker på denne? "TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts"

firmware vet du hvordan du sjekker eller?

192.168.1.1 er default adressen til denne ruteren, admin som passord, ingenting under bruker.

firmware versjonsnr står øvers til høyre

5489750[/snapback]

Skal sjekke.

Joda, firmware vet jeg hvordan jeg sjekker. Har jo tros alt konfigurert routeren litt da ;)

legg inn DD-WRT firmware på routeren: www.dd-wrt.com <-Der kan du endre antall IP-porter som er åpne via TCP/IP protokollen til 4096, så slipper du problemer med P2P/Bittorrent programmer...

5489794[/snapback]

Ok, dette skal prøves :yes:

Lenke til kommentar
legg inn DD-WRT firmware på routeren: www.dd-wrt.com <-Der kan du endre antall IP-porter som er åpne via TCP/IP protokollen til 4096, så slipper du problemer med P2P/Bittorrent programmer...

5489794[/snapback]

mer info angående dette her:

http://www.utorrent.com/faq.php#Special_no...G_GL_GS_routers

bruker selv tofu12 firmware på denne ruteren, men opplevde likevel problemer pga. bittorrent, å legge inn "EvID_4226Patch223d-en" i windows fikset problemet.

Lenke til kommentar

5489794[/snapback]

mer info angående dette her:

http://www.utorrent.com/faq.php#Special_no...G_GL_GS_routers

bruker selv tofu12 firmware på denne ruteren, men opplevde likevel problemer pga. bittorrent, å legge inn "EvID_4226Patch223d-en" i windows fikset problemet.

5489907[/snapback]

Stemmer, jeg glemte å legge ved link til kommandoene for startup-script med DD-WRT, de trenger du for å få P2P programmer til å fungere smertefritt...

EDIT: Kan legge til at det er viktig at du bruker en SSH klient til å logge deg på routeren og ikke telnet som følger med windows (nvram funksjonen støttes ikke over telnet)

Endret av Magic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...