Aalton Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Heisann, Folkens. Jeg har sittet en stund og lurt på om 1.8 TDi har noen gode potensialer, jeg har sett på 1.8, men hva er den største motoren som er og få til Passaten? hvilken av disse motorene er den beste når det kommer til økonomi og ytelse. samt trimming? Er det mulig og chippe bilden henge på en turbo og intercooler å få 200 hest under panseret på 1.8 versjonene som jeg fårstår er de rimeligste versjonene av passat familien? Hvordan er Passat motorene i forhold til audi motorene? Altsåved tanke på trimming og ytelse samt økonomi, tenker på bensin/disel forbruk og forsikring. Håper noen har noen gode svar til meg her Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Flyttes fra annet til Motor-forumet. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Passat kommer vel ikke med 1,8 liter med TDI..? 1,8 kommer med turbo, men med bensin. 1,9 kommer som TDI. Lenke til kommentar
arobicRoy Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Den største motoren du fikk til den gamle passaten var W8 på 286 hk hvis jeg husker rett. Tror det er billigere å chippe en 1.8t, enn å sette turbo på en standar 1,8. Med vanlig stage 1 får man 195 hk eller noe der omkring. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Du kan chippe 1.9TDI, og den leveres i 90hk, 110hk og 115hk originalt. Hører at den er noe dyr å reparere på, men de er jo slitesterk som få. Slik jeg har fostått det, er 1.8T den samme motor i både Audi/VW/Skoda, og det er opprinnelig en motor fra Audi. TDI-motorene er VW. Men når det er sagt, 1.8T er nok en mye morsommere utgave å trimme enn TDI'ene. Men forbruksmessig er TDI helt klart å foretrekke, både økonomisk, forbruk og forsikring, spesielt om du er under 25. Endret 25. januar 2006 av gorber Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Jeg får se ann litt tenker jeg, men blir en stund til jeg skaffer meg bil enda, eller 8 mnd er ikke lenge Lenke til kommentar
gorber Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Hvor mye tenker du å bruke på bil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå