Defus Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Av forskjellige grunner trenger jeg ett eller anna som kunne gjøre bilen min høyere ved behov, og en dag satt jeg og så ut ruten og så en buss som senket seg for å slippe inn en gammel dame. Da kom jeg også på at trailere kan jo heve og senke seg til den store gullmedaljen. Det jeg lurer på er om dette kan monteres på min mitsubishi spacewagon 98-99 eller biler generelt, og om det evt er lovlig. Noen som vet? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Jeg kan egentlig ikke hjelpe deg så mye her, men jeg kjenner en kar som har Porche Cayenne, og denne kan heve og senke seg ved hjelp av luftfjæringer, så da ville jeg anta at det ihvertfall er lovlig. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Har aldri hørt om at det har blitt montert luftfjæring på en Spacewagon, men noen må jo være den første. Hvis du finner et sett som er TÛV godkjent er det såvidt jeg kan skjønne ikke noen lovmessig forskjell på å montere et slikt sett kontra et normalt senkesett. Men slike sett koster ofte endel. Hva skal du bruke det til egentlig? Lenke til kommentar
miXer Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 løfte og senke bilen muligens? Lenke til kommentar
Defus Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) primært skal jeg ikke senke bilen, men blir vel kanskje litt reve med om det faktsik går Grunnen til at jeg spør er for at jeg har litt problemer med ryggen, og i det lange løp er det lettere å heve bilen når man skal ut enn å slite seg opp. Skulle vel egentlig sakt at jeg også lurer på hvor høyt man kunne ha hevet bilen? Å pga ryggen får jeg sikkert det dekt av et trygdekontor. Endret 24. januar 2006 av Defus Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 *veldig* off topic, men jeg syntes det stod følgende i emnefeltet: "Installere luftgevær på bil". rart jeg ble nysgjerrig? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Det bør være fullt mulig, men det koster!! blir samme system som "gjeng gutta" i statene nå bruker mer og mer av (isteden for hydraulikk) De kan vel nesten fåes i alle størrelser, og kan vel da også senkes og heves ganske mye.... Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Å pga ryggen får jeg sikkert det dekt av et trygdekontor. hehe, tror ikke de er interessert i å betale det for deg x] får sikkert beskjed om å selge bilen og kjøpe en som er høyere x] Lenke til kommentar
Defus Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 nei, det er der trygdekontoret viser sin visdom, jeg fikk bilen igjenom dem. Å da må bilen holde ut i 11 år uansett.. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 nei, det er der trygdekontoret viser sin visdom, jeg fikk bilen igjenom dem. Å da må bilen holde ut i 11 år uansett.. 5492715[/snapback] hehe, daså.. jaja, det skader vel ikke å prøve eller.. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 nei, det er der trygdekontoret viser sin visdom, jeg fikk bilen igjenom dem. Å da må bilen holde ut i 11 år uansett.. 5492715[/snapback] Betaler trygdekontoret for ekstrautstyr montert i etterkant også? Det blir jo ikke helt det samme, men jeg kjenner en som har en VW Caravelle som trygdebil. Den var det veldig mye tull med, men han måtte dekke alt som var av reparasjoner og ekstra ting selv. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Det er vel lovlig så lenge det er TUV-godkjent på bilen (finnes vel noen universalsett, men aner ikke hvor godkjente disse er), og i tillegg må det være montert av noen som er godkjent til å gjøre det.. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 De betaler alt utstyr å slikt som jeg må ha på grunn av ryggen, men alt som har med reparasjoner og servicer (må tas) må jeg betale selv.. Blir dyrt etterhvert det.. Va på eu kontroll med bilen i går og et styrestag var litt ødelagt eller noe slikt. Joda, hvis dem bestemme seg for å gjøre det så kommer dem jo til å finne noen til å gjøre det for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå