Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Instalere luftfærer på bil

Defus

Anbefalte innlegg

Av forskjellige grunner trenger jeg ett eller anna som kunne gjøre bilen min høyere ved behov, og en dag satt jeg og så ut ruten og så en buss som senket seg for å slippe inn en gammel dame. Da kom jeg også på at trailere kan jo heve og senke seg til den store gullmedaljen. Det jeg lurer på er om dette kan monteres på min mitsubishi spacewagon 98-99 eller biler generelt, og om det evt er lovlig. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri hørt om at det har blitt montert luftfjæring på en Spacewagon, men noen må jo være den første. Hvis du finner et sett som er TÛV godkjent er det såvidt jeg kan skjønne ikke noen lovmessig forskjell på å montere et slikt sett kontra et normalt senkesett.

Men slike sett koster ofte endel. Hva skal du bruke det til egentlig?

Lenke til kommentar

primært skal jeg ikke senke bilen, men blir vel kanskje litt reve med om det faktsik går :innocent:

Grunnen til at jeg spør er for at jeg har litt problemer med ryggen, og i det lange løp er det lettere å heve bilen når man skal ut enn å slite seg opp. Skulle vel egentlig sakt at jeg også lurer på hvor høyt man kunne ha hevet bilen? Å pga ryggen får jeg sikkert det dekt av et trygdekontor.

Endret av Defus
Lenke til kommentar
nei, det er der trygdekontoret viser sin visdom, jeg fikk bilen igjenom dem. Å da må bilen holde ut i 11 år uansett..

5492715[/snapback]

Betaler trygdekontoret for ekstrautstyr montert i etterkant også? Det blir jo ikke helt det samme, men jeg kjenner en som har en VW Caravelle som trygdebil. Den var det veldig mye tull med, men han måtte dekke alt som var av reparasjoner og ekstra ting selv.

Lenke til kommentar

De betaler alt utstyr å slikt som jeg må ha på grunn av ryggen, men alt som har med reparasjoner og servicer (må tas) må jeg betale selv.. Blir dyrt etterhvert det.. Va på eu kontroll med bilen i går og et styrestag var litt ødelagt eller noe slikt.

Joda, hvis dem bestemme seg for å gjøre det så kommer dem jo til å finne noen til å gjøre det for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...