Gå til innhold

Noe hjelp til bestilling av pc.

Anbefalte innlegg

Hei

Skal ha en VELDIG stille gaming pc (kan godt bråke under belastning, men HELT stille idle).

Prisklasse rundt 10 - 15 k, alt ettersom hva jeg "trenger". Helst så billig som mulig, ingen unødvendig bortkasting av penger.

Tenker med noe rundt: 7800GT(X), 3700+ eller x2 3800+, 2GB god ram, støydempet kab, støysvak PSU over 500w, grei DVD brenner, 250gb samsung sata disk.

Schyte Ninja + 120mm vifte på lavt turtall, vifteløst hovedkort, Zalman VF700 på GPU, stikkoppheng på hdd, støyfri kraftig PSU og et støydempet kabinett?

Kan noen sette opp et oppsett fra MAX 2 webshops (gjerne netshoposlo) som vil dra alle de nyeste spillene bra og kan stå på om natta for å downloade uten å lage en lyd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.... jeg bare lurer på ett par ting egentlig før jeg evt hjelper deg :) Hva skal du med over 500W strømforsyning?

Og skal PC'en overklokkes? Hvis den ikke skal det så klarer du deg nok med vanlig 2gb ram, trenger ikke noen gullbrikker da.

Hvorfor skal dete være samsung sata? Og sist men ikke minst, skal du ha skjerm/tastatur mus etc?

Lenke til kommentar

Jeg skal overklokke ja, glemte det. Skal vel kjøre 3700'en på 2500/2750mhz, 250mhz FSB og 10/11 i MP. Trenger derfor gode brikker. Alltid en fordel med litt "ekstra" watt til f eks oppgradering til SLI med 7800gt(x).

Skal være samsung disk, gode erfaringer og dette er vel en av de mest støysvake. Skal muligens ha tastatur men ikke mus/skjerm/høyttalere etc. Kun selve pcen...

Endret av @daniel89j
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...