LarsP Skrevet 24. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Noen som har sett på denne geniale serien som sendes på Showtime? Konseptet er genialt i sin enkelhet. De to illusjonistene og komikerne Penn og Teller tar opp ulike tema og klassifiserer det som, ja du gjettet riktig; Bullshit. Det er en slags vri av Discovery sin suksesshistorie "Myth Busters". Men, imotsetning til de trivelige fysikknerdene som tester myter så tar Penn og Teller og regelrett angriper ting som PETA, kildevann på flaske, telekinese, Feng Shui og dommedagskulter. Så langt har det kommet 3 sesonger, men det er visstnok planlagt minst 2 til. Det er interessant, provoserende, uhyre morsomt og faktisk ganske så opplysende. Eneste som kan skape tidvis irritasjon er hvordan Penn & Tellers egne oppfatninger farver hvordan informasjonen fremlegges. Det er ikke akkurat objektiv vitenskap de bedriver med, men igjen - det har de heller aldri påstått. Sesong 1 og 2 kan kjøpes på amazon.com eller DVDpacific for under 200, altså tollgrensa. Anbefales på det varmeste. Endret 24. januar 2006 av LarsP Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 24. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2006 Yay, dette høres bra ut Men det finnes billigere alternativ enn amazon *skaffe seg* Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 24. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2006 Hehe, jeg tror jeg har sett noe av dem. "Jasså, sier du det? BULLSHIT!" :!: Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 24. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2006 Har sett alle 3 sesongene, og sannheten blir mer og mer subjektiv for hver sesong. Jeg skulle gjerne sett at de tok for seg faktabaserte episoder (PETAs slakt av dyr, miljøfrikene som ville bannlyse vann) framfor subjektive tolkninger av Bill of Rights. Lenke til kommentar
AssKicR Skrevet 24. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2006 Penn & Teller er geniale Så en episode av Fear Factor der de var med. Teller gjorde stuntene og Penn veddet penger med de andre deltakerne . Lenke til kommentar
Simi Skrevet 24. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2006 Enda en serie jeg kan starte å se Penn Jillette er forresten også en av folka bak filmen The Aristocrats. Genial film. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. april 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. april 2006 Ahh, sesong 4 er i gang. Den første episoden tok for seg "The Boy Scouts of America". Jeg kan med glede opplyse at Penn og Teller fremdeles holder koken. Veldig god episode. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 4. april 2006 Rapporter Del Skrevet 4. april 2006 Pen & Teller er genialt ja! Det låg faktisk noen episoder på Google Video før, men de er tydeligvis fjernet. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 4. april 2006 Rapporter Del Skrevet 4. april 2006 Ahh, sesong 4 er i gang. Den første episoden tok for seg "The Boy Scouts of America". Jeg kan med glede opplyse at Penn og Teller fremdeles holder koken. Veldig god episode. 5865980[/snapback] Jeg har alltid mistenkt den gruppen for å være en smule pedofile. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 8. april 2006 Rapporter Del Skrevet 8. april 2006 Absolutt et brilliant show! Anbefales på det sterkeste. Særlig Feng Shui-episoden! Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 8. april 2006 Rapporter Del Skrevet 8. april 2006 Jeg har alltid lurt på hvorfor de alltid må banne, de har jo noen sabla gode poenger her og der. Men alle ukvemsordene gjør det hele litt mer useriøst, dont you agree? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 8. april 2006 Rapporter Del Skrevet 8. april 2006 Jeg har alltid lurt på hvorfor de alltid må banne, de har jo noen sabla gode poenger her og der. Men alle ukvemsordene gjør det hele litt mer useriøst, dont you agree? 5887772[/snapback] Tja, egentlig ikke. Hvis du ser showet som omhandler banning, vil du kanskje endre mening. Hva er det egentlig som skiller "cocksucker" fra "idiot"? De er bare bokstaver, som former ord, som uttales for å fremme en mening. Hvis de sies med lik intensitet og hat, bør de vel være like kraftige? Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 8. april 2006 Rapporter Del Skrevet 8. april 2006 Okay, jeg burde kanskje se den Men liksom, for min del drukner noen av poengene med en gang de sier noe som: "those motherfucking mormons" Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 8. april 2006 Rapporter Del Skrevet 8. april 2006 Hehe, dette programmet så ulidelig bra. Kommer aldri til å glemme alien-episoden. Gav en dame en greie og spurte om hun hadde sett den, det hadde hun i et romskip. Hva det var? "Vibrating Anal Beads". Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 28. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Må si at dette er en veldig morsom serie. Men det er enkelte ting jeg ikke liker. Konseptet med å være ute etter "å ta noen" funker til tider utmerket. Men av og til blir de rett og slett for firkantede. Det blir til tider veldig unyansert og det er litt irriterende. I Exercise vs. genetics episoden får jeg nesten inntrykk av at hvis man ikke er skapt som den perfekte mesomorph, med ubergener, kan man bare si farvel til å få en kropp med mye muskler og lav fettmasse, noe som er veldig bullshit. Endret 6. november 2006 av geir_er_1337 Lenke til kommentar
nadge Skrevet 10. april 2007 Rapporter Del Skrevet 10. april 2007 Bare så jævli synd at penn jilettes libertarian holding gjennomsyrer det så inn i helvette, i noen episoder (second hand smoking/prostitution/ wal mart hatred) blir det ulidelig! men bortsett fra det .. Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 10. april 2007 Rapporter Del Skrevet 10. april 2007 kult show med banning og fakta(nesten) i et program, det er ikke verst Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 11. april 2007 Rapporter Del Skrevet 11. april 2007 Genialt show, ser på det på tv6. (dritrå svensk underholdningskanal fra viasat) www.tv6.se Lenke til kommentar
araziel Skrevet 11. april 2007 Rapporter Del Skrevet 11. april 2007 Sett alt til nå, og selv om jeg er uenig i en hel del er bare konseptet fabelaktig. Og uansett får det deg til å tenke på en del saker du kanskje ellers ikke hadde brydd deg med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå