phun-ky Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 sitter i en lei knipe her og håper noen av dere kan hjelpe meg. skal bruke php til å lage et handlekurvsystem og innad i det systemet ( kan ikke forklare hva slags system, bare helhetlig) skal det outputtes vektoriserte filer.. noen som vet hvordan dette kan gå? jeg vil altså ta en bitmap fil (jpg, gif, png, bmp) og konvertere automatisk, på serveren, til vektoriserte filer, dvs, eps eller lignende.. noen som vet? Lenke til kommentar
Albino Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 GD modulen i PHP kan konvertere til GIF, JPG, JPEG, PNG, WBMP og XPM. Hvis ikke det er akseptabelt så finnes det et program som heter ImageMagick. Tror det kan kjøres på serveren fra PHP-skript. Støttede format: http://www.imagemagick.org/script/formats.php Har ikke prøvd det selv, da GD er nok for meg. Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 hm, da imagemagick bare konverterer til feks .eps, så blir ikke filen vektorisert, så den muligheten er ikke aktuell. men bra forslag! Lenke til kommentar
Albino Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Er vektor grafikk slik at et bilde kan ha forskjellige layers og slikt? I så fall tror jeg det er umulig å konvertere det fra bmp, siden bmp bare lagrer bildet og ikke noen annen info. Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 bitmap != bare bmp lille venn.. bitmap == jpg, png, gif osv.. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Vektor grafikk er vel slik at det er lagret en slags formel for hvordan bilde skal se ut, dermed ser bilde bra ut uansett hvor mye du zoomer på det. Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 det stemmer 100% Lenke til kommentar
Albino Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 bitmap != bare bmp lille venn.. bitmap == jpg, png, gif osv.. 5491066[/snapback] Ikke i min verden! Men hvis vektor grafikk er slik at en kan få det fint ved zooming og slikt skulle en nesten trodd at dette var i alle fotobehandlingsprogram. Jeg tviler sterkt på at det er mulig. Hadde vært rått om jeg tok feil... Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 hehe, da lever du en meget rar verden. vektorgrafikk er perfekt ved alle størrelser.. har funnet en bråta med programmer som tracer bildene for deg og vektoriserer programmene, men da ved en PC.. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Kan faktisk ikke kunne huske å ha sette noe slik, men dersom du bruker et par timer på google.com og php.net sin likeside har du gått gjennom alt seriøst som finnes innen PHP. Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) fant et java bilbliotek som løser dette må bare få php og java til å snakke sammen Endret 26. januar 2006 av phun-ky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå