C00kie4fuN Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Hei! Jeg har nettop kjøpt en zalman cnps7700-cu CPU-kjøler. Jeg har en pentium 4, socket LGA775. Hovedkortet mitt er et msi p4n Diamond. I begynnelsen var jeg litt redd for at kjøleren skulle være for stor og ikke passe, siden den ikke var på zalmans egen "compatible-list". Heldigvis hadde jeg flaks og den passet som bare det. Den kom ikke i konflikt med noen andre komponenter. Først skrudde jeg på den rammen som må være under hovedkortet og den øvre delen. Alt går som smurt så langt. Så smører jeg arctic silver på prosessorkjernen og plasserer kjøleren forsiktig oppå. Nå skal man jo sette på to klips, etter hvordan prosessor man har. Jeg velger de til lga775. Når jeg så skal begynne å skru kjøleren fast i bracketen ser jeg at jeg ikke har mulighet til å nå den. En skal jo presse ned de to "armene" på kjøleren og skru de fast. Men jeg når ikke den i det hele tatt. Det er ca 1,5 cm unna. Noe må jo være galt, men kjøleren står jo der den skal og alt er montert riktig.. jeg skjønner det ikke.. En behjelpelig link: www.zalman.co.kr og så inn på kjølere ---> Intelkjølere Er det noen som kan hjlepe meg? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Clip-supporten er montert riktig vei, stående slik som bildet viser? Og det er S-Type klipsene du har brukt, de med ett skruehull? Lenke til kommentar
C00kie4fuN Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Clip-supporten er montert riktig vei, stående slik som bildet viser? Og det er S-Type klipsene du har brukt, de med ett skruehull? 5492909[/snapback] Jeg ble så gla når jeg så posten.. tenkte: ojj.. det var det ja.. jeg monterte den feil vei.. men så kom jeg på.. det går jo ikke an.. jeg har brukt de små med ett skruehull ja.. Den har ikke sjangs til å nå da.. ca 1,5 cam unna festebracketen. jeg fatter det ikke.. lurer på hva som kan være galt.. håper at jeg får finner ut av dette All hjelp er god hjelp Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 hadde nesten samme kjørler til min s939 for en stund siden noe alla sammen problemet da var det de klipsa du setter på kjørlern som ikke var trykt hardt nok nedpå. eneste tipset jeg har. ellers må du prøve og montere hele greia enda en gang.. Lenke til kommentar
C00kie4fuN Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 hadde nesten samme kjørler til min s939 for en stund siden noe alla sammen problemet da var det de klipsa du setter på kjørlern som ikke var trykt hardt nok nedpå. eneste tipset jeg har. ellers må du prøve og montere hele greia enda en gang.. 5498885[/snapback] Får bare prøve på nytt ja. Litt kjipt å ikke ha noe pc som funker. og den originale lga775 kjølern må en jo bryte på plass, så den tør jeg ikke montere. Litt rart dette fordi jeg hadde ikke noen problemer med min zalman cnps7000-cu... Får håpe jeg finner ut av dette Takk for tips da;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå