A!1 Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Jeg trenger hjelp til å finne ut hvilken av disse jeg skal kjøpe: ASUS W5A - kr 14.255,- + kr 1.179,- for stor nok HD = kr 15.434,- ASUS S5A - kr 12.440,- DELL Latitude X1 ADVANCED - kr 13.000,- Skal bruke PC'n på lesesalen og kanskje i forelesning. Den skal være et ultraportabelt supplement til en "slepbar" Dell Inspiron XPS Gen2. Kan også være kjekt å kunne bruke den til å se film. Vurderer litt å vente på denne også.... ASUS W5F - Egentlig alt for dyr. Setter pris på evt. innspill. Endret 24. januar 2006 av Mental Lenke til kommentar
claus erik Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Jeg har sett på de samme, men har heller ikke klart å bestemme meg. Det jeg synes er dumt er at ingen av de har intern DVD. Altså blir det litt vanskelig å se film. Dellen er vel den som er mest stillegående (vifteløs tror jeg), men den kjører ULV prosessor på 1.1 GHz Jeg har også sett litt på Komplett Notebook s260/Tundra 1020w (samme pc) siden disse har intern DVD, men forumfolk her klager på endel støy på de. Så jeg har ikke klart å bestemme meg... Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Sitter på en X1'n nå.. En maskin jeg klart kan anbefale. Lenke til kommentar
fose Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Det er vel bare Del X1 som ikke har innebygd optisk drev. Asus S5A har DVD- rom men ikke brenner, mens W5A også har DVD brenner. Minner også om Acer 3002 og 3004 WTMI samt LG LW20. Lykke til! Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Jeg har sett på de samme, men har heller ikke klart å bestemme meg. Det jeg synes er dumt er at ingen av de har intern DVD. Altså blir det litt vanskelig å se film. Dellen er vel den som er mest stillegående (vifteløs tror jeg), men den kjører ULV prosessor på 1.1 GHz Jeg har også sett litt på Komplett Notebook s260/Tundra 1020w (samme pc) siden disse har intern DVD, men forumfolk her klager på endel støy på de. Så jeg har ikke klart å bestemme meg... 5489341[/snapback] ASUS W5-serien og M5 serien har intern DVD eller Combi spiller/brenner. ASUS S5A er 1.2kg uten intern DVD, men det følger med ekstern DVD+-RW på den prisen jeg har satt opp over. Den eksterne DVD spilleren er mindre på denne enn den som følger med Dell X1. S5A har vifte men leste på DinSide (tror jeg) at den hadde blitt fikset iforhold til forgjengeren S5N, som hadde en plagsom viftestøy. Men er usikker på dette da forumbrukere på hol.dk klager på at maskinen ikke er lydløs og at den har en plagsom "knurring." S5A har en P-M 740 1.73 GHz prosessor. Noen som har erfaringer med denne maskinen? Dell X1 har en masse ekstra stasj som S5A ikke har, bluetooth, Gigabit LAN og Widescreen skjerm (men folk klager på skjermen på den). Men jeg greier fortsatt ikke å bestemme meg, siden jeg er rimelig skeptisk til prosessoren og skjermen på X1. Noen erfaringer med dette? @ Dr3as: Har X1 optisk SPDIF utgang? EDIT: Fant denne tråden. Men det gjorde ikke valget noe enklere. Setter fortsatt STOR pris på innlegg ang. viftestøyen på S5A samt skjermen og prosessoren til X1. For eksempel et SuperPI 1M desimal resultat hadde vært kjekt å se. Endret 25. januar 2006 av Mental Lenke til kommentar
Akelbee Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) [Jeg ser også på ultraportable som et mulig tilleg til andre flyttbare. Det kan også være verdt å se på IBM/Lenovo X-41, som heller ikke har integrert optisk drev, men som er veldig solide. Dette med soliditet er ikke et moment man skal kimse av, og sånn sett burde du kanskje også se på ASUS M5N og M5A med karbonskall. http://no.asus.com/products2.aspx?l1=5&l2=75 Endret 25. januar 2006 av Akelbee Lenke til kommentar
Havregr0t Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Har X1. Ingen som helst problemer med skjermen. Synes den er meget bra jeg. CPU'n liker jeg også. Må ikke la deg lure av tallene. 1.1ghz (er vel muligens 1.2 nå?) løser word, powerpoint, SPSS (statistikkprogram) knirkefritt. Klarer til og med å spille litt til tross for skjermkortets begrensning også. Klart du får ikke kraft, men det har du vel i den andre maskina uansett. Dessuten bruker da den CPU'n mindre strøm. Svært god batterilevedtid på maskina hvis du kjøper med det "store" batteriet. Noe jeg anbefaler på det sterkeste. Forøvrig bør du ta en titt på 3000 til Acer. Svært lekker maskin. Den eneste maskina jeg eventuelt kunne byttet ut X1 med. Selv om jeg ikke ville ha gjort det. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 Da ble det X1. Bare måtte bestemme meg - og da jeg ringte Dell, fikk jeg pruta til meg ekstra batteri og bærevekse inkludert i prisen! Bare synd at X1 mangler SPDIF, slik Samsung Q30 har :/ hehe... men, men... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå