Rolle1 Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Hjelp..jeg har kj;pt nytt Powershot A620, for halvannen uke siden. Er n[ p[ ferie i Thailand, og kameraet har sluttet [ fungere. Displayet virker, meny og alt kommer frem. Men ellers er alt svart - p[ tross av at blitz, zoom (objektivet g[r inn og ut), og alt ser ut til [ fungere. F[r frem bilder i visningsmodus. Men n[r kamera er stilt inn for [ ta bilder er skjermen svart. Hva kan v're galt... N[r jeg tar bildene er alt svat. Har pr;vd [ overf;re bildene til PC, men alle bildene er da svarte... Om noen vet hva som er galt, blir jeg superglad for rask tilbakemelding... Det ser n[ faktisk ut som om alle bildene jeg tok f;rste uken er slettet fra minnekortet, helt uten videre. Hva skjer... Er p[ et sted hvor det ikke finnes kamerabutikker... Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
Digilars Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Hjelp..jeg har kj;pt nytt Powershot A620, for halvannen uke siden. Er n[ p[ ferie i Thailand, og kameraet har sluttet [ fungere. Displayet virker, meny og alt kommer frem. Men ellers er alt svart - p[ tross av at blitz, zoom (objektivet g[r inn og ut), og alt ser ut til [ fungere. F[r frem bilder i visningsmodus. Men n[r kamera er stilt inn for [ ta bilder er skjermen svart. Hva kan v're galt...N[r jeg tar bildene er alt svat. Har pr;vd [ overf;re bildene til PC, men alle bildene er da svarte... Om noen vet hva som er galt, blir jeg superglad for rask tilbakemelding... Det ser n[ faktisk ut som om alle bildene jeg tok f;rste uken er slettet fra minnekortet, helt uten videre. Hva skjer... Er p[ et sted hvor det ikke finnes kamerabutikker... Takker for all hjelp! 5489201[/snapback] Hei! Dette hørtes ille ut! For å begynne med det banale: sjekk at linsecoveret åpner seg. Det kan jo ha kilt seg fast. Jeg har ikke det kameraet selv, men regner med at det finnes en mulighet for å resette kameraet til fabrikkinnstillinger. Sjekk alle menyene om et slikt valg finnes. Du kan jo evt. sjekke canon.no og se om det er noe ny firmware du kan laste ned og installere. En mulighet til kan være å formattere minnekortet, evt. bytte minnekort. Typisk at slik skjer på ferie! Lykke til. Lenke til kommentar
modin Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Er p[ et sted hvor det ikke finnes kamerabutikker... Har du ikke muligheten til å kjøpe deg et filmbasert kompakt kamera på stedet heller? Koster ikke mer enn noen hundre kroner, og det er en grei pris å betale for å få tatt feriebilder. Endret 24. januar 2006 av modin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå