Gå til innhold

7800GT 256mb vs 512MB

H-kon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøp deg heller gtx kortet som er på ukenstilbud hos Netshop. Banker garantert gt kortet fra komplett, og koster nesten like mye. Med det 512mb er ikke like avgjørende som kjerne og minnehastighet. Kanskje vil spill i fremtiden utnytte 512mb effektivt, men jeg tror ikke at 512mb skal bli så mye bedre enn 256mb for øyeblikket. Gå heller for Gtx :thumbup:

Lenke til kommentar

Nå får jeg førstnevnte for 2150,- og sistnevnte for 2650,- så netshop tilbudet blir i utgangspunktet for drøyt ettersom jeg må ha et pci-e hovedkort også og ikke har 4 lapper å bruke.

Så du mener det ikke er noen særlig ytelses forskjell på disse to da?

Lenke til kommentar

hæ? trodde det var ganske klart jeg, men here goes:

Den jeg linker til har 512MB (7800GT) -som jeg kan kjøpe i dag til 2650,-. Jeg kan også kjøpe et 7800GT med 256MB til 2150,- i dag.

Er den ekstra ram'en verdt pengene?

Lenke til kommentar

Ja, når du kan kjøpe et 512mb kort til vanlig gt pris så er det nok verdt forsøket. De får sikkert litt bedre i spill og benching. Men det er bare til å prøve :thumbup: Post dine resultater når du er ferdig da. Jeg er veldig spent på hva 512mb kan gjøre med et gt kort.

Lenke til kommentar

Det er ikke vits å satse på 512mb kortet hvis du skal gå for stock hastighet på gt som er 400/1000. Tror neppe du vil merke noe forskjell. Og den andre som har 450/1300 vil kanskje yte på lik linje som gtx, men igjen mangler de 4 pipelines. Jeg ville ha tatt ukenstilbud på netshop, pov 7800gtx.

Lenke til kommentar

The INQ har tatt en review på 512Mb 7800GT kortet fra Gainward.... Linker til testen her...

http://www.theinquirer.net/?article=29252

Gainward did a great job with this 512MB card. We think that this might be a great seller as it is fastest 7800 GT card that we have tested so far, it has the advantage of 512MB memory and it should cost around €399. The faster clock and extra memory will really help you in new games such as Quake 4, FEAR and Battlefield 2 and if you like those this should be great card for you. If you are a 3Dmark05-score freak this card is the winner, no question about it.

Gainward klokker denne varsjonen av kortet til 450/1300 mot orginale 400/1000

Kortet heter: 7800GT Golden Sample, Goes like Hell

Lenke til kommentar
Nei, snakker om 7800gt. Fant det ut nå, den andre versjonen kommer med 512mb minne, og er klokket 450/1300. Jeg vil tro at det kortet vil ta de fleste gtx kortene der ute.

5492287[/snapback]

Jeg gleder meg å se hvor stor økelse jeg for ifra å gå ifra

GTX 256 til GTX 512 :dribble: Får kortet imorgen håper jeg på...

Lenke til kommentar
Nå må du ikke glemme at gtx 512mb er klokket mye høyere enn vanlig gtx  :tease: Kommer sikkert til å yte veldig veldig bra, noe som du allerede vet  :thumbup:

5495815[/snapback]

Jeg jo det, måtte bare si det :blush: Men det å sammenligne 2 GT kort, et me 256 å et me 512 høres meget spennede ud. Kan ikk huske eg har lest noen som har gjort d....

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...