Gå til innhold

Hvorfor MÅ den forbanna holden komme hver gang jeg jogger?!


Clintern

Anbefalte innlegg

Prøver å ta meg noen joggeturer innimellom for å vedlikeholde nerdekroppen min.. MEN jeg er ved randen til å gi opp pga jeg får hold omtrent hver gang..

Noen ganger er det så ille at jeg må stoppe opp og gå.

 

Jeg gjør egentlig alt riktig.. Passer på å ikke spise på ca.3 timer og drikker heller ikke noe særlig den siste halvtimen/timen før joggeturen.

 

Trodde et øyeblikk at det var pga dårlig pusteteknikk at jeg fikk hold men nope det var det ikke.. Sørget for å puste i god rytme hele veien på turen idag men funka ikke(fullførte heldigvis runden for det, selv med store smerter)

 

Har dere noen tips om hva jeg bør gjøre?? Det er sikkert vanskelig siden dette er så forskjellig fra folk til folk.

Men gode tips mottas med stor takk!!

 

*tenke* Hvorfor i all verden skriver jeg dette på forumet her.. Passer vel ikke helt her eller hva? jaja..

 

 

Spesifikasjoner:

Kjønn: Gutt

Alder: 21

Vekt: 71Kg(skal "overklokkes" til rundt 80-85Kg)

 

 

[ Denne Melding var redigert av: clintern på 2002-09-13 01:09 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-09-13 01:35, Arctic skrev:

Kan du først fortelle meg hva f*** hold(en) er?

Uansett så kan Dr. Arctic fortelle deg at det er sunnere og gå, en å jogge :smile:


Driver forresten selv og overklokker meg fra 65 kilo til 75, som burde være mer passende på 183 cm...



 

"Hold"(hvis jeg skriver det riktig) Er et resultat av at magen får for lite O2 derfor kan man få store smerter i høyre og/eller venstre mageparti.

I mitt tilfelle så tyder det vel på at magen jobber med noe slik at jeg får hold.. Når man trener så går jo nesten all O2 til musklene i armer, bein og lunge og da "nedprioriteres" magen. Rett meg hvis jeg tar feil folkens!

 

 

 

Fins det noe form for O2-regulator a la vifteregulator slik at jeg kan supplere magen med litt mer O2? :grin:

 

Eller kanskje jeg skal forsøke med 4 timer fra måltid til trim, har lest at f.eks en kjøttmiddag tar 3-4 timer å fordøye. Hender jeg spiser ved 18:30-19:00 tiden og jogger ved 21:00-21:30 tiden så da er det kanskje ikke så rart at jeg får problemer.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-13 05:20, Dan Hansen skrev:

Pass deg.


Jeg er selv overklokket en del og nå begynner jeg å bli ustabil og går i heng enkelte ganger - særlig når jeg forsøker meg på tyngre applikasjoner. For noen år siden gikk jeg i "blåskjerm" og var på nippet til å bli formatert og reinstallert - faktisk vurderte man å skifte meg ut ...


 

:lol: :lol: :lol: :lol: Bra det er fler av oss :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Quote:


Dan Hansen skrev (2002-09-13 05:20):

Pass deg.


Jeg er selv overklokket en del og nå begynner jeg å bli ustabil og går i heng enkelte ganger - særlig når jeg forsøker meg på tyngre applikasjoner. For noen år siden gikk jeg i "blåskjerm" og var på nippet til å bli formatert og reinstallert - faktisk vurderte man å skifte meg ut ...


Det er ikke eg dan, Er ca 173 cm og 65kg og eg har aldri hatt noen blåskjermer og trenger heller ikke å bli formatert og reinstallert. Utskifting er ikke aktuelt her nei. :grin:
Lenke til kommentar

Regner med det er sting(som vi kaller det) du sliter med. Når du løper må du være rett i rygge, hold armene inntil kroppen og ikke så langt oppe mot brystet. Prøv å beveg overkroppen så lite som mulig, og finn en fin pusterytme. Har du prøvd å knipe hånden rundt en stein mens du løper da? Også kan du gå fort i begynnelsen istedenfor å begynne og jogge med en gang.

Lenke til kommentar

Quote:


Eller kanskje jeg skal forsøke med 4 timer fra måltid til trim, har lest at f.eks en kjøttmiddag tar 3-4 timer å fordøye. Hender jeg spiser ved 18:30-19:00 tiden og jogger ved 21:00-21:30 tiden så da er det kanskje ikke så rart at jeg får problemer.


 

Kosthold og treningsvaner er en egen teknologi.

Ved utholdenhet skal du spise langsomme karbohydrater(pasta, ris) ca 2 timer før en økt, du skal ikke bli kjempemett og du skal holde deg litt unna kjøtt. Så kan du spise en loffeskive(raske karbohydrater) ca 30 min før du drar ut og løper.

Det er også viktig med vann før/under/etter trening.

En mektig middag gjør seg ikke 2 timer før trening.

Bør kanskje å vurdere om du skal ta joggeturen før middag. Spis en grei porsjon pasta rett etter at du kommer hjem fra jobb, så løper du 2 timer etter det og så lager du middag med en gang du kommer inn døren.

Vil du vite mer om trening og kosthold vil jeg anbefale

http://www.iform.no

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-13 14:27, spoonhau skrev:

Regner med det er sting(som vi kaller det) du sliter med. Når du løper må du være rett i rygge, hold armene inntil kroppen og ikke så langt oppe mot brystet. Prøv å beveg overkroppen så lite som mulig, og finn en fin pusterytme. Har du prøvd å knipe hånden rundt en stein mens du løper da? Også kan du gå fort i begynnelsen istedenfor å begynne og jogge med en gang.


 

Hm.. Sting? Hørtes kjent ut det ordet, ikke artisten altså men i treningssammenheng :smile:

 

Det ligger mye i det du sier for jeg har ingen god holdning(var da fælt så ofte "hold" ordet gjentar seg :grin: ). Jeg har hørt den tipset om å knipe rundt tommelen(eller stein som du sier) og det hjelper en sjelden gang.

Men jeg skal prøve å rette opp ryggen og løpe litt mer teknisk neste gang(sikkert i mårra).

 

[ Denne Melding var redigert av: Clintern på 2002-09-13 15:01 ]

Lenke til kommentar

er ikke noe fitnessexpert men trener en del da..

siden jeg er meget slapp om vinteren og når jeg begynner å trene på våren så er hold en naturlig del av det..men etter 3-5løpe dager så er holden borte..kondisjon tilbake. Men utifra erfaring så veit jeg at hvis en puster med nesa, og prøver å konsetrere seg om å ta lange ånde drag så går det fint..

ihvertfall med meg..

men du kan jo alltids oppgradere kablene da slit at du får mer båndbrenne inn i lungene da..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-13 11:58, Clintern skrev:

...Er et resultat av at magen får for lite O2 derfor kan man få store smerter i høyre og/eller venstre mageparti.

I mitt tilfelle så tyder det vel på at magen jobber med noe slik at jeg får hold.. Når man trener så går jo nesten all O2 til musklene i armer, bein og lunge og da "nedprioriteres" magen. Rett meg hvis jeg tar feil folkens!


 

er ikke helt stø på det området her, men hold kommer ihvertfall av oppsamling av blod i milten (som ligger på høyre side, under magesekken (eller ventrikkelen om du vil). ikke spør meg om hvorfor - er ikke så langt i pensum enda!

 

et tips til å holde holden bort er å knipe hendene sammen mens du løper - eventuelt bare legge deg over noe med trykk på hold-stedet når det begynner å gjøre vondt (blodet presses ut av milten igjen...)

 

_________________

...please remedy my confusion and thrust me back to the day...

 

[ Denne Melding var redigert av: EvilHomer på 2002-09-13 15:20 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-13 15:19, EvilHomer skrev:


er ikke helt stø på det området her, men hold kommer ihvertfall av oppsamling av blod i milten (som ligger på høyre side, under magesekken (eller ventrikkelen om du vil). ikke spør meg om hvorfor - er ikke så langt i pensum enda!


et tips til å holde holden bort er å knipe hendene sammen mens du løper - eventuelt bare legge deg over noe med trykk på hold-stedet når det begynner å gjøre vondt (blodet presses ut av milten igjen...)


 

Yuck :eek:

 

Forsiktig nå.. Kanskje jeg ikke får så veldig lyst til å ta en joggetur igjen,hehe :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...