aka Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Er det mulig å lage en funksjon i Ecxel som gjør at når en merker en celle, blir innholdet i den cellen automatisk kopiert til en annen celle? Har en liste over bestillingsvarer, når jeg trykker på en vare vil jeg at den skal komme opp i bestilingsskjemaet som ligger lengre oppe på arket. Men da selvfølgelig i neste ledige rad..... Noen som har vært borti dette? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Ja, dette skulle være ganske enkelt. Noen spørsmål først: Hvor eksakt er "bestillingsskjemaet" og hvordan identifiseres første ledige rad der ? Er du sikker på at ikke flere celler fra samme rad skal med, som f.eks. varenummer, pris, ... ? Hvor eksakt befinner disse tingene seg ? Merking er ikke spesielt brukervennlig for å starte en prosess, å hoppe mellom celler er tradisjonelt en ufarlig passiv exceloperasjon og slik bør det fortsatt være. Kan du bruke dobbeltklikk, et tastetrykk eller noe annet ? Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
aka Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Et tastetrykk er det som hadde vært best. Har ikke så god greie på excel, så vet ikke helt om jeg kan svare på de andre spørsmålene Men varene skal legges inn fra rad 16. Var det noe sånt du mente? Jeg har laget det slik at først kommer kolonne med ordrenr,deretter antall, så vare, så pris Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Nei, jeg trenger en helt annen presisjon på informasjonen, beklager, ellers kan jeg ikke foreslå noe. Har brukt mye tid på å lage velfungerende løsninger til mottakere som ikke klarer å fortelle hva kolonnen med priser heter, og så får jeg slengt tilbake "fønka'kke ass, andre ideer?" fordi vedkommende ikke klarer å implementere dette selv. Men jeg tror jeg aner hva du er ute etter. Gå til http://www.dicks-blog.com/archives/2005/10...pp-the-results/ last ned eksempelfilene, de gjør alle det samme på forskjellige måter; setter varer fra en vareliste inn i et bestillingsskjema med tilhørende priser. Min favoritt er Johns versjon, men test alle. Du bør uansett ha vareliste og skjema på hvert sitt ark, ikke under hverandre. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
aka Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå