scarface15 Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Da har jeg altså blitt slengt på en samfunnslæregruppe, startet i dag og skal være ferdig 7. februar Problemstillingen vi har valgt er "Er det gode nok tiltak mot rasisme innenfor idrett?" Prosjektet skal bestå av innledning, hoveddel, konkusjon og for eller -etterord. Hoveddelene skal inneholde drøfting. Noen som har ideer? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Konktakt de ulike idrettsforbund, og lokale foreninger, og hør om de har noen tiltak eller ikke? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Samfunnslære som privatist. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Samfunnslære som privatist. 5499241[/snapback] Hva er det som er så genialt med å ta samfunnslære som privatist egentlig? 2 timer i uken, og lett og få god karakter. Doh.... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Jeg ligger an til å bruke en fjerdedel av tiden, pluss litt ekstra tid før en eksamen jeg regner for å gå meget bra. Men for all del. Lenke til kommentar
magicus Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 valgte dere problemstillingen selv?!? eg hadde snarest endret problemstillingen. Uansett få med ord som assimilasjon, segregering, integrering. Få tak i fakta rundt rasisme innenfor en spesiell idrett og vurder om idretten bærer preg av integrering eller segregering for innvandrerne.. Er det blitt skapt en subkultur for innvandrere innen idretten? Hva er årsaken til rasisme? jo frykt og usikkerhet for andre kulturer. Hvilke tiltak vil være målrettet mot dette problemet? her er det bare å bruke fantasien... Lærere liker kategorier fordi det er mer systematisk og virker mer profft. Så del argumentene inn i tja... politiske, juridiske, sosiale tiltak som kan iverksettes for å endre holdningene til rasister. søk på odin og finn noen NOU der departementene skriver hva som er gjort for å dempe rasisme og hvilke utfordringer som gjenstår. kunne skrevet mer men må kubbe an. Forresten så bør du skygge unna FRP argumentasjon (a la: send innvandrerne tilbake der de hører hjemme) Flest lærere stemmer SV så gir du en fin SV-politisk-korrekt-oppgave så sammenfaller det fint med normene og verdiene til læreren og du får pluss i margen. Ingen lærer er objektiv og vi liker best de personene som er oss selv lik. Husk kilder, er vel ikke obligatorisk på videregående, men gir ett stort pluss: http://www.uib.no/ua/dokumenter/kildebruk.htm go natt Lenke til kommentar
scarface15 Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) Kilder überobligatorisk på videregående, men takk for innlegget ^^ dessverre kan ikke problemsstillingen endres, læreren var veldig klar om dette i dobbelttimen gruppene ble inndelt og man måtte få formulert en problemsstilling. Uansett ble problemsstillingen godkjent av faglærer, og gruppa ble enig. Da begynte jeg. Tok fredagen fri for å starte ^^ Har to slæckare på gruppa, så de har neppe noe i mot at jeg har et tilnærmet ferdig prosjekt nest sl-time (tirsdag) Endret 27. januar 2006 av scarface15 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå