Blaster2k Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Hei & hå. Accessdatabase. Primærnøkkelen til en av tabellene mine skal være en bokstav med et nummer etter ex: N1, N2,...N23. Den første måten som slo meg for å fikse det var å sette et felt med autonummer (Nummer) og et disablet felt(TypeID) der selve nøkkelen skulle lages. Og gjøre noe ala dette: Private Sub Nummer_Change() TypeID.Text = "K" & Nummer.Text End Sub Da fikk jeg feilmelling: Run-Time error 2185Du kan ikke referere til eller angi en egenskap for en kontroll hvis ikke kontrollen har fokus Det tenkte jeg å fikse med å endre til: Private Sub Type_Change() TypeID.SetFocus TypeID.Text = "K" & Nummer.Text End Sub Fikk samme feilmeldingen :\ Hva skal jeg gjøre for å fikse det intruffende? Endret 24. januar 2006 av Blaster2k Lenke til kommentar
Alexen Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Hei.. Jeg regner med at det er snakk om ms access her? Jeg tror du må enable kontrollen før du kan sette fokus på den. TypeID.Enabled = True TypeID.Setfocus TypeID.Text = "K" & Nummer.Text TypeID.Enabled = False Lenke til kommentar
Blaster2k Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Jepp, det er ms access det er snakk om, glemte å nevne det :-) Takker og bukker til The Viper! Jeg får ikke testa om det fungerer før torsdag, men det kan vi rke riktig i og med at TypeID var disabled. Endret 24. januar 2006 av Blaster2k Lenke til kommentar
Blaster2k Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) Nå bruker jeg denne koden: TypeID.Enabled = True TypeID.SetFocus TypeID.Text = "K" & Nummer.Text TypeID.Enabled = False Men jeg får samme feilmeldinga :\ Noen som kan hjelpe meg? edit: Det funker om jeg gjør det samme med en etikett istedefor en tekstboks, men jeg trenger å ha det i en tekstboks siden man ikke kan har en parameter for kontrollkilde på en etikett. Noen som kan hjelpe? Endret 27. januar 2006 av Blaster2k Lenke til kommentar
Blaster2k Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) kluet var visst å gå via noen variabler samt å endre rekkefølgen på setfocus og enable Endret 27. januar 2006 av Blaster2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå