Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

*LØST* Pc vil ikke starte - psu ødelagt?


Anbefalte innlegg

Maskinvare: Amd 64 3500, Asus 939-SLI, Raptor 36 gb, Seagate 200 gb, Wd 250 gb, Ekstern Maxtor 250 gb, Nvidia GT 6600, Dvd brenner, Floppy, Dell 2005 FPW 20".

 

OS: XP pro.

 

Maskinen ble kjøpt i mars 2005 og har ikke erfart noen problemer med den før nå!

 

Etter noen runder med CS i går forlater jeg maskinen noen minutter, og når jeg kommer tilbake har den slått seg av (Dette er første gang det har skjedd). Når jeg slår på PSU (Chieftec 360 W) hører jeg at den får strøm, og på hovedkortet lyser det grønt. Trykker på "power" knappen, og ser at vifta på cpu flytter seg en millimeter eller to - men ingenting mer skjer.

 

Har prøvde å starte maskinen kun med det nødvendige, men PC vil ikke starte da heller.

 

Noen som har noen tips om hva som har skjedd??

Endret av geriljajoe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde samme problem etter et strømbrudd. PCn min ville ikke på, men jeg bare skrudde av strømforsyningen, og lot den vere av i 30 minutters tid, og når jeg prøvde igjen da, så fungerte alt fint.

 

Men siden du allerede har prøvd det, så er det vel kanskje ikke mye hjelp i å prøve det igjen.

 

Når jeg tenker på de så var hele innlegget mitt ganske unødvendig... :blush:

Lenke til kommentar

LoL... Nei har prøvd akkurat det du gjorde, og det var helt dødt. Noen andre her som har noen tips? Kan det være noen andre hardware som har gått fyken...

 

Som sagt lyser det grønt på HK, så min tanke var at problemet skyldtes PSUen. Fint om noen kunne gitt meg svar, for jeg har tenkt å brenne av en 1000 lapp på ny PSU i dag... Kjipt hvis det ikke er den...

Lenke til kommentar

Kjøpte ny psu i går (OCZ Modstream 520 W), og når jeg startet den opp ble det bokstavelig talt fyr. Mitt skjermkort sprutet flammer! holy christ... Så hva jeg kan se var det nok ikke feil med psu'n likevel.

 

Tenkte det var greit å poste "løsningen".

 

Venter nå spent på svar fra komplett hvor GFX ble kjøpt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...