Muftak Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Hei! Specs; Asus A7N8X Deluxe HK 1024 MB RAM Radeon 9800 pro, kanskje MSI. AMD Athlon XP 2800 CPU Samsung Spinpoint S120...., 120 GB HD Tagan T480-U01 PSU Feil; Etter jeg måtte bruke strømknappen bak for å slå maskinen av pga av at den låste seg nekter nå maskinen å starte. Dvs. PSU´en starter opp og gir strøm. Men ingenting annet skjer. Skjermen får strøm, men slår seg ikke helt på. Jeg får ingen pip / ingen feilmeldinger. Strømforsyninga bare suser som vanlig. Jeg trodde først det var skjermkortet, og skal teste et annet idag, men igår kveld oppdaget jeg noe veldig rart. Det viser seg at om jeg har koblet IDE-kabelen til HD´en så spinner ikke den opp. Hvis jeg starter maskinen med kun strøm til HD´en og ikke ikoblet IDE-kabelen - så spinner den opp. Men altså ikke om IDE-kabelen er tilkoblet. Hva kan det bety? Ellers har jeg tatt ut alle komponenter, og testa maskinen med en og en komponent - ingen forskjell. Jeg har testet flere HD´er, og samme feil. De spinner ikke opp med IDE-kabel tilkoblet - hverken i IDE 1 eller IDE 2. Har ikke testet om S-ATA diskene spinner opp - det glemte jeg igår. Jeg har også resatt CMOS utallige ganger underveis Jeg har tatt ut CPU´en og sett på den - ingen bøyde pinner etc. men har ingen annen maskin å teste den på - foreløpig. Har ikke fått testet grafikk-kortet i annen maskin enda. Men det er det der med at HD´ene nekter å spinne opp, har aldri vært med på maken! Er det noen som har noen gode råd, eller kjenner til problemet så tar jeg imot alle råd med stor interesse - er passe fortvilet nå på femte dagen uten pc hjemme! Ronny! Endret 24. januar 2006 av Muftak Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Har du prøvd skjermen på en annne pc? Prøv med andre IDE-kabler. Det er mulig at hovedkortet er defekt. Lenke til kommentar
Muftak Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Har du prøvd skjermen på en annne pc? Prøv med andre IDE-kabler. Det er mulig at hovedkortet er defekt. 5488537[/snapback] Hei! Ja har to skjermer - har prøvd begge - samme feil. Har også prøvd disse på en gammel pc, og de fungerer. Har også prøvd tre andre IDE_kabler, med samme resultat. Ronny! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå