Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Setter STOR pris på litt hjelp fra deg om trådløst netverk.

Anbefalte innlegg

Hei jeg har netopp bestilt ADSL til hjemme bruk,og modemet kommer til å måtte stå et stykke unna PC'en og da trenger jeg et trådløst netverk...?

Men jeg vet ikke noe som helst om det!

Kan jeg koble ADSL modemet direkte til en trådløs HUB?

Eller trenger jeg en router?

Jeg må ha noe som funker med flere pcer og som kan gjøre at jeg kan bruke internet på alle pc'ene.

Åssen HUB/Router trenger jeg?

Hvor kan jeg finne en trådløs HUB/Router til en rimelig pris ?

Kan jeg koble ADSL modemet direkte til en trådløs HUB og så fra den til PC'en?

Jeg har et netverks-kort.

*Det er stasjonære PC'er jeg har.(desktops)

[ Denne Melding var redigert av: oCoiNi på 2002-09-13 00:54 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann,

Ja, det er meninga at du skal koble adslmodemet opp mot den trådløse basestasjonen eller aksesspunktet.

Jeg har nettopp bestilt litt trådløst opplegg for å sette opp et nettverk i kollektivet her sånn, fordi jeg gidder ikke å legge kabler.. Hehe. Uansett, så vil jeg anbefale deg å kjøpe følgende:

3com OfficeConnect Wireless Cable / DSL Gateway (dette er en trådløs basestasjon, meget bra, og du kan koble både trådløse enheter, eller vanlige nettverkskabler hvis det er ønskelig)

11Mbps Wireless LAN PCI Adapter (Incl. Wireless LAN PC Card) (trådløst pmcia nettverkskort, inkludert et adapter til stasjonære stasjoner)

Dette koster ca. 2500 kr. på itbutikken.no, men en god investering. Kommer jo helt an på bruken. Hvis du ikke har lyst til å legge kabler, så tror jeg dette vil gjøre susen :wink:

Må legge til at itbutikken bruker en del tid på å få sendt deg varene, men de er de billigste jeg har funnet på nettet.

[ Denne Melding var redigert av: Savage på 2002-09-13 01:07 ]

Lenke til kommentar

er vel strengt tatt ikke vits å kjøpe sånt på itbutikken? får jo til nesten samme pris i en vanlig butikk. jeg vil anbefale deg en dlink pakke, da du vil få 22Mbit, og ikke 11Mbit. Kjøp en DI-614PLUS router, koster rett i underkant av 2k, og en dlink kort som støtter AirPlus, husker ikke betegnelsen på kortet i farten. er latterlig enkelt og sette opp også, har nettopp gjort det selv. totalt kommer det vel på 2800-2900 i butikk, men jeg mener det er verdt det. du sparer frakten, og du får varen på dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...