Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Boble '71 Model


jonerik

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg sitter å titter litt rundt på bil til en rimelig penge.

Har ikke sett bilen selv, men eieren sier den er EU godkjent i 12.01.06 og at det ikke noe problemer med den.

 

Da jeg spurte om det var noe rust på den i kanalene osv, så sa han det var litt rundt hjulbuene og i den ene kanalen, men den var vist sparklet over for å komme igjennom EU godkjenninga. (slepit?)

 

Anyway, jeg lurte på om dette er noe "smart" kjøp om jeg skal ha bilen i 1-2 år, og om det er noe "rimelig" mulighet å få fiksa rusten i kanalen, for det er jo det viktigeste..

 

 

Mvh, Jon Erik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Anyway, jeg lurte på om dette er noe "smart" kjøp om jeg skal ha bilen i 1-2 år

5488159[/snapback]

Nei, det er et smart kjøp om du har tenkt å beholde den i uoverskuelig fremtid.

Er det bare rust på skjermene det er snakk om, bør bilen få et verdig liv uten ragging i skauen.

 

Husk at det er svinkalde biler om vinteren(har prøvd), er glade i bensin, er ikke trafikksikkre og går sakte.

Dette er biler man har av kjærlighet, ikke for å frese fortest mulig fra A til B.

...Og i allefall ikke i 90-sonen i minus 15c.

 

 

Hvilken pris er du forespeilet?

Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg sitter å titter litt rundt på bil til en rimelig penge.

Har ikke sett bilen selv, men eieren sier den er EU godkjent i 12.01.06 og at det ikke noe problemer med den.

 

Da jeg spurte om det var noe rust på den i kanalene osv, så sa han det var litt rundt hjulbuene og i den ene kanalen, men den var vist sparklet over for å komme igjennom EU godkjenninga. (slepit?)

 

Anyway, jeg lurte på om dette er noe "smart" kjøp om jeg skal ha bilen i 1-2 år, og om det er noe "rimelig" mulighet å få fiksa rusten i kanalen, for det er jo det viktigeste..

 

 

Mvh, Jon Erik.

5488159[/snapback]

 

Vel.....det finnes mer enn nok folk som driver med veteranbobler, så karosserideler skulle det finnes nok av. (hvis du tenker å bytte skjermer/kanaler etc)

 

 

Bilholdet blir jo i utgangspunktet rimelig også, du betaler ingen omregistrering, årsavgiften er på 365,- og forsikringa er godt under 1000- i året. Vanskelig å si, men om bilen er EU-godkjent har de jo sjekket bremser og forstilling og avgasser og greier, så da skal den i utgangspunktet være grei der og da.

 

Hvor mye skal du gi, og hva får du med (dekk, ekstra deler osv)

 

T'Weed

Lenke til kommentar

Nei, det som er greia er at jeg egentlig, mest av alt er på utkikk etter en boble, jeg blosser i om den går fort eller ei.

 

Den skal ikke rægges med i skauen eller lignende, for boble er en bil jeg har kjærlighet for, det er en bil jeg har vokst opp med, der herbie filmene har hatt stor påvirkning, grunne til at jeg skal kjøpe meg en slik en er at jeg synes det er pene biler, biler som skal behandles med repsekt. Men synd jeg har så lite penger, derfor lurte jeg på litt prisvurderinger osv.

 

http://finn.no/finn/car/object?finnkode=68...13&pos=7&tot=19

 

Det er den jeg har sett på, kan ikke så mye om bil, men planen var å få pussa den ned og lakka den hos en kompis. Derfor jeg lurte på om det er vanskelig å få byttet rusten i de bærende konstruksjoene?

 

Setter pris på konstruktiv kritikk :-)

 

Mvh Jon Erik

Lenke til kommentar

Han hadde vel ikke postet spørsmålet om han hadde råd til to biler.....

 

For 8 000,- kan du få mye rart, masse Volvo, VW, japansk etc....Men jeg forstår det sånn at du har et litt mer enn fornuftig forhold til bobla.

 

Mitt råd vil derfor være å søke alt du gidder på nett (goooogle) om denne bilen, finne priser på slitedeler, forum, brukthandlere, entusiaster osv osv.... Da vil du muligens få et begrep om hva som er verdt å gjøre med denne bilen.

 

Hvis du kun skal ha en billig bil i 2 år, uten trøbbel ville jeg ha valgt noe annet. Du kan feks kjøpe en en peugeot 405 GRi 1989-modell til 4 000,- EU-godkjent til mai 2007.

 

T'Weed

Lenke til kommentar
Nei, det som er greia er at jeg egentlig, mest av alt er på utkikk etter en boble, jeg blosser i om den går fort eller ei.

 

Den skal ikke rægges med i skauen eller lignende, for boble er en bil jeg har kjærlighet for, det er en bil jeg har vokst opp med, der herbie filmene har hatt stor påvirkning, grunne til at jeg skal kjøpe meg en slik en er at jeg synes det er pene biler, biler som skal behandles med repsekt. Men synd jeg har så lite penger, derfor lurte jeg på litt prisvurderinger osv.

 

http://finn.no/finn/car/object?finnkode=68...13&pos=7&tot=19

Høres bra ut.

Utfra postnr. der bilen står, er det i Trøndelag, jo lengre sør i landet man kommer, jo dyrere er slike biler.

8.000,- er i dette tilfellet en ok pris ved første øyekast, men kan sikkert prutes.

KM-standen lyver nok, telleren nullstilles ved 99999km, antar denne har rundet både 1 og 2 ganger.

 

Det er den jeg har sett på, kan ikke så mye om bil, men planen var å få pussa den ned og lakka den hos en kompis. Derfor jeg lurte på om det er vanskelig å få byttet rusten i de bærende konstruksjoene?

 

Setter pris på konstruktiv kritikk :-)

 

Mvh Jon Erik

5488283[/snapback]

Ingenting er vanskelig å skifte på ei boble, dette gjelder også bærende konstruksjon.

Tror det stilles krav til eventuelle sveiser hvis dette er på bærende konstruksjon.

Slik at du er obs på det.

 

Ville også skiftet til 1600-motor med 50hk og skivebremser foran, dette ble levert originalt på 1300S(må ikke forveksles med 1302/03) og har mye å si for kjøre-/bremse-egenskapene.

Var selv eier av ei slik(1300S) i 7år.

 

Anbefaler deg å ta kontakt med lokale boble-klubber eller VACN og Hotshop A/S.

Hotshop fører stort sett alt av originale- og custom-deler til bobler til overkommelige priser. Dem er også svært behjelpelig hvis du lurer på noe ellers.

 

Mitt råd vil derfor være å søke alt du gidder på nett (goooogle) om denne bilen, finne priser på slitedeler, forum, brukthandlere, entusiaster osv osv.... Da vil du muligens få et begrep om hva som er verdt å gjøre med denne bilen.
Han får da hjelp her? ;)
Lenke til kommentar
Mitt råd vil derfor være å søke alt du gidder på nett (goooogle) om denne bilen, finne priser på slitedeler, forum, brukthandlere, entusiaster osv osv.... Da vil du muligens få et begrep om hva som er verdt å gjøre med denne bilen.
Han får da hjelp her? ;)

5488379[/snapback]

 

Selvsagt gjør han det! Kanskje han til og med kan lage en worklog etterhvert. Hører du, Jonerik? Worklog? Hæ?

 

T'Weed

 

PS: det finnes en kar i Trondheim som er konge på bobler og andre gamle vwer, PM hvis du vil ha kontaktinfo.

Lenke til kommentar

Tja, jeg vet ei. Men hm, jeg har så lite peil på bil at jeg undres på om jeg bare skal ta opp et rentefritt lån på ca 15000 hos Bestemor, og heller kjøpe en mere driftsikker bil.. Noen tips?

 

Har tenkt på Toyota Corolla, den går og går? Eller?

Lenke til kommentar

Ja meget driftsikker, var det noe slikt (bildet) du tenkte på?

 

 

6_-1710034289.jpg

 

Hvist du ikke har noe imot store biler så kan jeg anbefale Toyota Camry,

god motor 2.0 16v (121-130hk avhengi av årsmodel) har en selv og

er storfornøyd, høy km stand er ingen problem på disse bilene, de går

like godt og ser like godt ut også hvist de får rett behandling, hyggelig

forsikring også

 

0_115662979.jpg

Endret av zandro
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt jeg, tenke noe på en litt mindre bil egentlig. Litt mere praktisk, med tanke på at jeg bare skal fra A til B..

 

Noen andre forslag? På størrelse med en Golf eller noe ? :-)

 

EDIT: Biler med realtivt rimelig forsikring :innocent:

Endret av jonerik
Lenke til kommentar

Jeg har en 20 år gammel Corolla som bil nr2. Jeg kjører 6 mil frem og tilbake til jobb hver dag, og har hatt _veldig_ lite tull med den. Den er billig å forsikre, og relativt rimelig å reparere. Det er en 1.3liters motor med 12 ventiler, og den bruker så vidt over halvliteren på langkjøring.

 

En velholdt Corolla må omtrent leies bak låven og skytes før den gir seg, men som med de fleste 20 år gamle riskokere så er den _utrolig_ kjedelig.

 

For 5000-15000 ville jeg nok gått for en Corolla eller en Mazda 323 hvis driftsikkerhet, og rimelig bilhold står høyt i kurs. Skulle ikke være vanskelig å finne en eu godkjent og godt holdt bil til den prisen. :)

 

(Hvis hjertet skulle bestemme ville jeg satt fyr på Corolla'n og kjøpt ei boble for forsikringspengene)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...