MindTooth Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Hei. Har serdeles store vanskligheter med å få Azureus til å funke med kominasjonen DI-524 og SpeedTouch510. Har åpnet portene i begge, men NAT testen kommer med error hele tiden. Noen som har et godt råd til en desperat mann? Alle svar er jeg takknemlig for... Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Birger_Nord skrev: Hei. Har serdeles store vanskligheter med å få Azureus til å funke med kominasjonen DI-524 og SpeedTouch510. Har åpnet portene i begge, men NAT testen kommer med error hele tiden. Noen som har et godt råd til en desperat mann? Alle svar er jeg takknemlig for... 5488108[/snapback] Hvordan har du åpnet porten du bruker og hvilken port er det? Har samme D-Linken, men cisco router fra NGT. Har kun åpnet porten på routeren og da får jeg ikke lenger NAT-error, men er skjelden over 50kb hastighet - selv om det er maaange seeds, noen som har tips angående dette eller en link kanskje? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 WebKnight skrev: Birger_Nord skrev: Hei. Har serdeles store vanskligheter med å få Azureus til å funke med kominasjonen DI-524 og SpeedTouch510. Har åpnet portene i begge, men NAT testen kommer med error hele tiden. Noen som har et godt råd til en desperat mann? Alle svar er jeg takknemlig for... 5488108[/snapback] Hvordan har du åpnet porten du bruker og hvilken port er det? 5488333[/snapback] Både i Firewall, og Virtual Server(?). Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Tatt det via endringsweb'en til NGT (er det NGT du har?), telnet, hypertrm..annet? Og hva skrev du? Åpnet port mot riktig IP osv..? Du må åpne porten i routeren. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 du bruker vel port 49152 eller høyere? Jeg har vært en fan av azureus hele tiden, men nå som utorrent har kommet så er azureus faktisk nr 2 på listen av favorittklienter bare et tips Lenke til kommentar
bojo2 Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 audi_a8 skrev: du bruker vel port 49152 eller høyere? 5488396[/snapback] Er det pga hacking/sikkerhet man bør bruke høyere port enn 49152? Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Du kan ikke bare åpne portene på begge routerne og tro at det er greit. Viss det er NGT du har åpner du portene på endringsweben, og så setter du den trådløse routern til å være switch eller accesspoint i stedet for router. Ellers må du åpne alle portene på NGt sin og sette opp ipadrressen til den trådløse slik at den får all data fra nettet uten noen firewall, Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Jeg har Telenor. Eller pappa har Kjører port 49151 En under det du anbefaler... Har lest litt rundt, og det går ikke ann å slå av firewall funksjonen på en D-Link DI-524 Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Sett SpeedTouchen i bridge mode så blir alt så mye bedre. Da trenger du bare å forwarde porten i D-Linken. For informasjon om hvordan du gjør det, se her: http://www.online.no/kundeservice/veiledni...dem-bridge.html Nb: Husk at du må aktivere PPPoE i D-Link routeren din. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 TheBoz skrev: Sett SpeedTouchen i bridge mode så blir alt så mye bedre. Da trenger du bare å forwarde porten i D-Linken. For informasjon om hvordan du gjør det, se her: http://www.online.no/kundeservice/veiledni...dem-bridge.html Nb: Husk at du må aktivere PPPoE i D-Link routeren din. 5489258[/snapback] Takk for det Men hva betyr PPPoE, og hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Battone Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) PPPOE er måten du kobler deg til isp, på min 3com router står det under internet settings >> connection to isp.. Der fyller du ut brukernavn og passord som du har til telenor.. Du bør sjekke at routeren kjører som dhcp server før du bridger modemet.. ***** Jeg knotet litt før jeg fikk det til, mistet nettet noen ganger, men så lenge du vet hvordan du tilbakestiller både modem og router så kan du ikke gjøre noe særlig galt.. Wikipedia er en fin sak Endret 24. januar 2006 av Dre@m_Lord Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Takker for all hjelpen så langt Men tror jeg venter litt. Siden det er nettet til pappa, og liker ikke hvis det skulle dette ut mens de er her Lenke til kommentar
Battone Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Jeg skyldte på Telenor da jeg holdt på... Sa bare, åh søren, der var telenor nede igjen... Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Birger_Nord skrev: Jeg har Telenor. Eller pappa har Kjører port 49151 En under det du anbefaler... Har lest litt rundt, og det går ikke ann å slå av firewall funksjonen på en D-Link DI-524 5489229[/snapback] Hvor har du lest dette?? Logg deg inn på D-linken -> Advanced -> Firewall Der finner du Disabled hvis denne er slått på Edit - Leif was here Endret 24. januar 2006 av WebKnight Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 WebKnight skrev: Hvor har du lest dette??5490167[/snapback] Fant det her: http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod...estion=firewall Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Jeg har også hørt at det kan være lurt å skifte port isteden for den som er default, men det fungerer svært bra hos meg, selv med standardport 6881. Har hatt 700-800 Kb/sec. Men så har jeg heller ikke noe adsl modem heller da.. Men funker da bra på standardporten hos noen, hos andre ikke så bra. Endret 24. januar 2006 av tintin77 Lenke til kommentar
bojo2 Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Plages med akkurat det samme, bare at jeg har nextgentel. Har åpnet porter både her og der både i thomson og d-linken. Har også surfet gjennom diverse forum og linker men får ikke helt til. Hvis noen føler seg kallet til å hjelpe en stakkars sjel? edit: akkurat postet denne, så ser jeg at ihvertfall 1 torrent på ABC er blitt grønn så da er jeg på riktig vei Endret 25. januar 2006 av bojo2 Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Kommer til å gi det et forsøk ei helg jeg er alene. Men tror de fleste med SpeechTouch510 burde bruke et rent accesspoint. Eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Birger_Nord skrev: Kommer til å gi det et forsøk ei helg jeg er alene. Men tror de fleste med SpeechTouch510 burde bruke et rent accesspoint. Eller tar jeg feil? 5494844[/snapback] Nei, de bør sette modemet i bridge-modus så som du er anbefalt, untatt NGT som ofte plasserer kundene sine i PPPoA-helvette. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Et siste tips, du skal kunne gå inn på routeren uten å ha noe nett, så koble fra modem og sjekk om du kan det, før det trenger du ikke fikle med modem.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå