Gå til innhold

Kjøp av bærbar pc (som kan brukes til spilling!)

Anbefalte innlegg

Heihei

Nå er tiden kommet for at jeg skal bytte ut den store stasjonære pcn min og prøve meg på bærbar! Er begynt å bli litt lei å ha en stasjonær stor klumb på skrivebordet, så tenkte jeg d kunne være kjekt å ha en pc jeg kunne tatt med meg rundt omkring :thumbup:

Har en del peiling på pc, men å finne meg en god bærbar pc kan jeg ikke si jeg vet nå mye om.. :ohmy:

Så, jeg tenkte jeg kunne fiske litt info her på forumet, så får vi se om jeg får napp da.. :p

Jeg laster ned en god del musikk/filmer så jeg må vl ha en akseptabel harddisk (tenkte å skaffe ekstern harddisk så d skal vel gå fint..)

operativsystem og andre programmer har jeg så det er heller ikke noe problem..

Tekniske krav jeg stiller er at den er ganske rask (tenkte på 2ghz-> ), 1 GB RAM, og siden jeg spiller litt her og der, så vil jeg ha en pc med et godt skjermkort (som takler WoW f eks. ;) )

Og prisen kan jeg drøye meg opp til 16 000 kr..

Så, får håpe det kommer noen forslag da... :):whistle:

Endret av Sverre^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha kikket litt rundt omkring har jeg satt meg disse kravene til bærbar pcen jeg eventuelt vil kjøpe:

- minst 2ghz

- 1gb RAM

- 256 mb skjermkort

- minst 80gb hd

- dvd rom

- trådløst nettverk (bluetooth?)

- prisen kan ikke komme over 16 000 kr

Når det er sakt vil jeg si at jeg har lett en god del, og sliter med å finne en som passer kravene mine... :cry:

Lenke til kommentar

Eg ville ærleg talt heller kjøpt ein ny stasjonær til 16000, framfor å kjøpa ein bærbar som aldri i steikjande helsike kan måla seg med stasjonær til same prisen. Er det gaming-pc du skal ha så bør du vel helst ha stasjonær. kjøp heller ein billig bærbar seinare som du kan bruka til skriving og slik seinare.

Lenke til kommentar
Eg ville ærleg talt heller kjøpt ein ny stasjonær til 16000, framfor å kjøpa ein bærbar som aldri i steikjande helsike kan måla seg med stasjonær til same prisen. Er det gaming-pc du skal ha så bør du vel helst ha stasjonær. kjøp heller ein billig bærbar seinare som du kan bruka til skriving og slik seinare.

5504602[/snapback]

Ja du har kansje rett der.. bor på hybel å har blitt ganske lei av å dra på dn store 17tommers skjermen, kabinett, tastatur og mus vær gang jeg skal hjem..

Et annet alternativ kunn kansje være disse shuttle greiene? Eller er di enda drøyere i pris?

Lenke til kommentar
Hei Sverre^ :D

Hva med en barebone? Tar ikke stor plass, og kan ha en relativt samme utelse som en stasjonær.

Ed1t: Glemte hei.

5505973[/snapback]

Har blitt veldig intressert i denne lille saken ja :D

Noen som har erfaring med denne typen? Ser jo såå liten ut(ikke at det er negativt ;) men er litt bekymra hva man kan pakke i den :D )

Skal leite rundt etter byggere til disse, satse på samme kravene(men øke Ghz til 3) så får vi se hva jeg finner :roll::p

Lenke til kommentar
Skal leite rundt etter byggere til disse, satse på samme kravene(men øke Ghz til 3) så får vi se hva jeg finner 

Du trenger ikke øke på ghz, kjøp AMD !

Sjekk ut Denne jeg satt opp til en annen her om dagen.. Kanskje dette er noe som er interesant ? 10200/u skjerm + frakt.

evt. bytt ut skjermkortet med 7800GT og kjøp en brukbar LCD.. da havner du under 15k

Endret av espennyh
Lenke til kommentar
Skal leite rundt etter byggere til disse, satse på samme kravene(men øke Ghz til 3) så får vi se hva jeg finner 

Du trenger ikke øke på ghz, kjøp AMD !

Sjekk ut Denne jeg satt opp til en annen her om dagen.. Kanskje dette er noe som er interesant ? 10200/u skjerm + frakt.

evt. bytt ut skjermkortet med 7800GT og kjøp en brukbar LCD.. da havner du under 15k

5509067[/snapback]

Såg bra ut det der ja.. men hvor mye tilsvarer "AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte" Pentium i ghz tror du?

F eks - ville det heller ikke lønne seg med denne? (hvis den passer :huh: )

Jeg har en 2,4ghz pentium 4 nå.. skulle helst hatt bedre enn d :D

For å være helt ærlig har jeg ikke peiling på valg av grafikk-kort, men etter det jeg så, så d bra ut det kortet som var på handelista?

*Har sjekka forumer litt rundt omkring og siterer: Husk også at det er kun plass til skjermkort som er "singleslot" i dette kabinettet. Hvis du skal ha et skjermkort som opptar 2 porter må du jo altså sage hull og masse drit. og ødelegge hele stasen :thumbdown: *

Men handlelista så knall ut den.. :) Fått noe reply fra han du lagde lista til da? ;)

*kjempeinteressert :D *

Endret av Sverre^
Lenke til kommentar
For å være helt ærlig har jeg ikke peiling på valg av grafikk-kort, men etter det jeg så, så d bra ut det kortet som var på handelista?

*Har sjekka forumer litt rundt omkring og siterer: Husk også at det er kun plass til skjermkort som er "singleslot" i dette kabinettet. Hvis du skal ha et skjermkort som opptar 2 porter må du jo altså sage hull og masse drit. og ødelegge hele stasen  *

kan finne en shuttle som det garantert er plass til et 7800GT i da.. eller et 6800GS..

kjenner et par som har det..

Shuttle SN25P rommer et 7800GT eller 6800GS hvertfall!

Les om den i Den store Shuttle SN25P tråden- Update 18.10 - tråden her på forumet!

Edit: amd gruser intel'n ja !

Endret av espennyh
Lenke til kommentar

*Har sjekka forumer litt rundt omkring og siterer: Husk også at det er kun plass til skjermkort som er "singleslot" i dette kabinettet. Hvis du skal ha et skjermkort som opptar 2 porter må du jo altså sage hull og masse drit. og ødelegge hele stasen  *

kan finne en shuttle som det garantert er plass til et 7800GT i da.. eller et 6800GS..

kjenner et par som har det..

Shuttle SN25P rommer et 7800GT eller 6800GS hvertfall!

Les om den i Den store Shuttle SN25P tråden- Update 18.10 - tråden her på forumet!

Edit: amd gruser intel'n ja !

5510729[/snapback]

Så jeg må altså sage i AOpen for å få plass til grafikkortet som det først ble linket til? :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...