Fylliksen Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 jeg vurderer å kjøpe meg en bærbar pc. den skal brukes til skriving i word, internett, og litt kopiering fra andre datamaskiner. den må ha trådløst nettverk, god batterikapasitet og være stillegående. flere krav har jeg egentlig ikke, men andre ting som jeg gjerne vil ha er innebygd IR el bluetooth, stor harddisk og at den er lett å transportere, og solid. hvor mye må jeg regne med å betale for en sånn bærbar pc? og hvilke pcer er et bra alternativ? PS: kjøper gjerne en brukt, hvis noen har en til en billig penge som oppfyller så mange som mulig av disse kravene. Lenke til kommentar
UllForEver Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Henger meg på denne tråden. Vi er på jakt etter stillegående bærbare til HjemmePC-ordningen vår. Datamaskinene skal i hovedsak brukes til enkle ting som tekstbehandling og nettsurfing. Vi snakker om 15.4" skjerm, 1 Gb ram, 80 Gb disk og priser under kr 10.000. Det største problemet er å finne en prosessor som ikke produserer for mye varme, da dette medfører viftestøy og kortere batterilevetid. Vi har kjøpt fra Dell og Komplett tidligere og kommer nok til å fortsette med det. Har dere noen gode forslag til hvilke bærbare vi bør gå for? Hvilke prosessorer er fornuftig å bruke med tanke på varme og viftestøy? Lenke til kommentar
mkon Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Vel om du skal ha "effekt" på den positive måten så er den kun intel med Pentium M som er noe idag. Den har lav effekt (produserer lite varme) og har ekstrem ytelse i forhold til andre mobile cpu`er. Kan anbefale flere av Dell`s billige pentium m pc`er da disse koster fra 6000 og oppover. Har selv en dell med PM og den har idle temp på 35 grader. Den bårker ikke før ved 55 grader og da hører man den nesten ikke da heller. Lenke til kommentar
UllForEver Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Ok, takk for informasjonen! Min Dell Latitude med 2 GHz prosessor drar seg oppover mot 70 grader, selv om jeg bruker SpeedSwitch og tar den ned til 1.2 GHz. Dermed starter kjøleviften, uansett om jeg bruker datamaskinen eller ei. Jeg har sett på en Inspiron 6000 med M740 på 1.73 MHz, og er usikker på om denne vil ha like stort behov for kjøling som den jeg har. Endret 5. februar 2006 av UllForEver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå