Gå til innhold

Prob med Framework 1.1 hjelp meg godtfolk :))


Rash

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Etter jeg lastet ned framework1.1 har det bare vært "tull" på pcen min..

 

Grunnen til at jeg lastet det ned in the first place var for å få Ati control senter til å fungere, som det nå gjør. MEN..

 

1) Største irritasjonsmoment: Når jeg starter pcen så logger den automatisk på Administrator kontoen, selv om jeg bruker en annen admin konto: Ben Dover. Dette skjer hver gang, og jeg finner ingen steder å forandre på det. jeg har prøv å disable og fjerne kontoen, uten hell. Så hver gang jeg starter pcen må jeg logge ut og inn igjen -.-

Jeg har prøvd "control userpasswords2" i RUN/KJØR. men til ingen nytte.

 

2) Hver gang jeg trykker ctrl-alt-delete, kommer det istedet for den fine taskmanageren som jeg VIL ha, opp en stygg meny som jeg er nødt til å trykke på taskmanager manuelt. Dessuten forsvinner alt annet i bakgrunnen og bare denne menyen viser. Windows Security kalles det..

 

3) En annen liten ting; når jeg trykker avslutt fra startlinja pleide det før innstallasjonen å komme opp en liten meny med 3 knapper: avslutt, restart og log off tror jeg.. Denne vil jeg også helst ha tilbake :p men det er bare en liten ting..

 

Kan noen vær så snill å hjelpe meg med disse problemene? Det må da være en løsning et eller annet sted.

 

Hadde satt stor pris på hjelp fra dere :)

 

Mvh

André

 

Edit:

 

Nå har jeg funnet en løsning på problem 2 og 3 :) :)

 

Jeg skrudde simpelt hen på welcome screen og fikk med det lov til å skru på fast user switching. Når dette er på kommer taskmanager opp direkte ved å trykke på ctrl-alt-delete og den lille menyen jeg snakket om kommer også :)

 

Men.. hvis jeg restarter pcen, logger den straks på Administrator kontoen, uten å stoppe ved welcomescreen :(

 

Noen tips?

 

Edit2:

Nå prøvde jeg å disable admin kontoen, da jeg da skrudde på pcen, hang den seg opp i welcome screen med "Windows is starting up" =/

 

Jeg måtte starte den i Safemode for å enable den igjen, da startet den opp i Adminkontoen igjen..

 

Er det ingen måte å fortelle pcen at jeg vil at den skal gå rett inn i den andre kontoen?

Endret av Rash
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Disse problemene kan umulig ha noe med .NET framework å gjøre...

5487881[/snapback]

 

Ja jeg synes det er rart jeg også.. men det ble slik etter jeg installerte det.. :(

 

Men jeg trenger bare hjelp til å forandre på noen innstillinger går jeg ut i fra. Det kan ikke være så låst vel?

Endret av Rash
Lenke til kommentar

Problemet ditt burde ha løst seg ved bruk av control userpasswords2, så det er litt pussig. Har du forresten lagt inn SP1 for .net framework 1.1, og SP2 for XP? Det var nemlig noen autologin problemer, men det var mer at autologon sluttet å virke i framework 1.1 før man la inn servicepakken. Du finner den på Microsoft Update, men den ligger kanskje ikke under kritiske oppdateringer.

 

http://www.mvps.org/marksxp/WindowsXP/aspdot.php

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...