Jan Roger Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Hei Jeg har en Geil 1.0GB DDR PC3200 400MHz CL3 2.55-2.65V Value og vurderer å kjøpe meg en Kingston 1024MB 400MHz DDR PC3200. Vil disse fungere bra sammen? Burde jeg heller satse på en akkurat lik Geil brikke? Ser helst at svarene begrunnes, post gjerne linker hvor jeg kan lese mer om minne-kompatibilitet hvis det i det hele tatt finnes noen fakta-artikler om dette. Føler det er mye synsing angående dette temaet uten skikkelige begrunnelser, så nå ser jeg frem til noen skikkelig gode svar... Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Det går jo fint ann å blande merker/produsenter, men det oppstår også kompatibilitetsproblemer til tider. Det tryggeste er dog å kjøpe ny brikke av samme merke. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Hvorfor ikke bare kjøpe det samme minnet ? Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Vil ikke anbefalle deg å kjøpe Kingston brikken du legde link til, Cl3 er ikke bra. Men det går fint på de fleste brikker å kjøre forskellige produsenter, akkuratt nå kjører jeg 1gb Kingston HyperX og 1gb Twinmos, ingen problemer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) Her er det ulike erfaringer.. Jeg vil ikke anbefale å bruke ulike brikker i ett system, men "går det så går det" jo. Enkelte ganger går ikke engang tilsynelatende like brikker fra samme produsent sammen.. Kjøpte nylig 2x512 XMS3200Pro (slike med "kule" LED's) på bruktmarkedet.. Selger solgte de da de ikke virket i dual-systemet sitt, men skrev at de funket i andre system... noe jeg betviler sterkt.. Disse fungerer overhodet ikke sammen..dvs. kun dersom DDR-speed settes til 100 for HK som støtter det="underklokking med krykke". (Og da snakker vi om single-channel hk.. dual=no boot uansett inntstillinger). Grunnen til det er at brikkene er av to forskjelliege "revisjoner".dvs. med ulike "chipper".. noe Corsair er "notoriske" til å gjøre.. har jeg funnet ut i ettertid.. Hver for seg funker brikkene greit nok.. de ser jo kule ut.. men klokker relativt dårlig (men det er off-topic og en annen historie).. Endret 26. januar 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Jan Roger Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 Vil ikke anbefalle deg å kjøpe Kingston brikken du legde link til, Cl3 er ikke bra.Men det går fint på de fleste brikker å kjøre forskellige produsenter, akkuratt nå kjører jeg 1gb Kingston HyperX og 1gb Twinmos, ingen problemer. 5499005[/snapback] Betyr virkelig forskjellen mellom cl2 og cl3 så mye? Jeg trodde det var gjerne snakk om et par prosent i ytelse, noe som egentlig ikke vil bety noe for meg. Noen som har noen artikler hvor de har målt forskjellen? Lenke til kommentar
Jan Roger Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 Hvorfor ikke bare kjøpe det samme minnet ? 5496108[/snapback] Ganske enkelt fordi det er billigere. Er litt kjedelig hvis de ikke passer noe særlig sammen da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Hvorfor ikke bare kjøpe det samme minnet ? 5496108[/snapback] Ganske enkelt fordi det er billigere. Er litt kjedelig hvis de ikke passer noe særlig sammen da. 5501216[/snapback] Det kan se ut som de har samme "specs" (CL3..dvs. 3-3-3-8 vil jeg tippe). Hvorfor du synes det er ett sjakktrekk å spare ca. kr.100 på noe som evt. kan gi deg tilsvarende i returkostnader er en gåte... for meg.. Hadde jeg vært deg.. hadde jeg kjøpt en Geil-brikke til.. som forøvrig helt off-topic ser ganske så mye kulere ut enn den "dølle" Kingston-brikka.. Lenke til kommentar
Jan Roger Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Tenker jeg går for en lik Geil brikke da. Det er nok verdt den hundrelappen ekstra å slippe evt. kompatibilitetsproblemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå