Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motorbytte Opel Kadett 1.3S LS


Pluggen

Anbefalte innlegg

Da satt jeg i en kinky situasjon igjen..

 

Hadde planer om, og har fortsatt planer om en 2.0 16V turbomaskin til Kadett'en, men har ikke fått tak i motor enda..

 

Saken nå er da at den "nye" motoren jeg monterte for en stund siden var tett i kjølekanalene pga. en runde med radiatortett ("vidundermiddel") så toppen har sprekt..

 

Tenkte da å få tak i en 2.0l 8Ventiler med 115hk, men trenger noen tips til ombygging...

 

Hva gjør jeg med tanke på drivaksler?

Hva gjør jeg i forhold til forgasser -> innsprut, og ledningsnettet?

 

Er dette "bolt-on"?

 

Har fått mye hjelp her tidligere, så håper på like bra respons igjen ;)

 

På forhånd takk

 

Mvh

Pluggen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tru det blir mykje jobb. Dersom du finn ein 1.7 liters motor som passer kan du sett inn den uten å skifte noko anna. Meiner du kan gå opp 0.4 i litervolum. Dersom ikkje den regelen er endra da.

Dersom du går lenger opp fra originalmotoren i bilen må du skifte alt av drivverk+ bremser +++. Masse arbeid og lite lønnsomt.

Korleis det vil passe med ledninger og div? Stort sett møter enn på ein del problemer der også men ikkje alltid.

Lenke til kommentar

Det har vel aldri eksistert noen regel som sier at man kan gå opp 0.4 liter i motorvolum før man må oppgradere resten av bilen?

 

Hvis firetrinnskassa du har nå passer på c20ne motoren så kan du bruke drivaksler og hjuloppheng som det er. Skal du ha det godkjent må du ha forstilling (fjærbein, bærearmer, drivaksler osv) fra 1.6. Slik var det iallefall på c-asconaen jeg hadde

 

*edit: hvilken motor kom bilen med originalt?

Endret av Erik Braseth
Lenke til kommentar

Få tak i en delebil med 20ne motor da flytter du bare over alt som har med motor og driverk til den bilen du skal bygge på .. når du seinere skal ha turbo er det bare og bygge sørre bremser framme og skivebremser bak. Den dagen du skal ha turbo må du ha 22mm stab stag framme istedet for det 18mm stab staget som sitter på gsi med 8v

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...