Pluggen Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Da satt jeg i en kinky situasjon igjen.. Hadde planer om, og har fortsatt planer om en 2.0 16V turbomaskin til Kadett'en, men har ikke fått tak i motor enda.. Saken nå er da at den "nye" motoren jeg monterte for en stund siden var tett i kjølekanalene pga. en runde med radiatortett ("vidundermiddel") så toppen har sprekt.. Tenkte da å få tak i en 2.0l 8Ventiler med 115hk, men trenger noen tips til ombygging... Hva gjør jeg med tanke på drivaksler? Hva gjør jeg i forhold til forgasser -> innsprut, og ledningsnettet? Er dette "bolt-on"? Har fått mye hjelp her tidligere, så håper på like bra respons igjen På forhånd takk Mvh Pluggen Lenke til kommentar
soccet Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Sett i en turbo-motor du.. Du finner alltid en! Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Vil tru det blir mykje jobb. Dersom du finn ein 1.7 liters motor som passer kan du sett inn den uten å skifte noko anna. Meiner du kan gå opp 0.4 i litervolum. Dersom ikkje den regelen er endra da. Dersom du går lenger opp fra originalmotoren i bilen må du skifte alt av drivverk+ bremser +++. Masse arbeid og lite lønnsomt. Korleis det vil passe med ledninger og div? Stort sett møter enn på ein del problemer der også men ikkje alltid. Lenke til kommentar
eab Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Det har vel aldri eksistert noen regel som sier at man kan gå opp 0.4 liter i motorvolum før man må oppgradere resten av bilen? Hvis firetrinnskassa du har nå passer på c20ne motoren så kan du bruke drivaksler og hjuloppheng som det er. Skal du ha det godkjent må du ha forstilling (fjærbein, bærearmer, drivaksler osv) fra 1.6. Slik var det iallefall på c-asconaen jeg hadde *edit: hvilken motor kom bilen med originalt? Endret 24. januar 2006 av Erik Braseth Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Bilen min er 1.3S LS.. Tenkte på om drivaksler fra en Vectra kunne gå i navet på Kadett'en (ville ikke tro det, men er jo lov til å håpe) Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Sett i en turbo-motor du.. Du finner alltid en! 5488320[/snapback] Har ikke funnet noe enda, så må ha noe å kjøre med så lenge, og tenkte da jeg kunne bygge om en del nå så det ikke blir så veldig mye når turbomotren skal i Lenke til kommentar
BrUz Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Få tak i en delebil med 20ne motor da flytter du bare over alt som har med motor og driverk til den bilen du skal bygge på .. når du seinere skal ha turbo er det bare og bygge sørre bremser framme og skivebremser bak. Den dagen du skal ha turbo må du ha 22mm stab stag framme istedet for det 18mm stab staget som sitter på gsi med 8v Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Ok Takk for gode tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå