Cerb89 Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Hei er det noen her som går på IKT (vk1) som kunne fortelle litt om hva man lærer å driver på med der, vurderer å starte med IKT til høsten. Går på media (gk). Så jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal søke til høsten, IKT eller videre på media Takker for svar Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Man henger på hw-forumet sånn som meg. Neida. Her holder vi for det meste med nettverk, maskinvare og programvare. Nettverk: sette opp og drifte nettverk osv., maskinvare: hvordan pc'n fungerer og programvare: access, excel og litt frontpage. Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Hva slags jobb får man etter å ha tatt ferdig utdanninga? Hjemmeværende? Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Hva slags jobb får man etter å ha tatt ferdig utdanninga? Hjemmeværende? 5490089[/snapback] Man trenger vel ikke utdanning for å være hjemmeværende Men jeg skjønner hva du mener, man kan jo bli mye rart av å gå på IKT, men man må vel kanskje være lærling før man kan kalle seg noe.. hva vet jeg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Men jeg skjønner hva du mener, man kan jo bli mye rart av å gå på IKT, men man må vel kanskje være lærling før man kan kalle seg noe.. hva vet jeg Hvis man går 2 år som lærling og består fagprøven blir man IKT-driftsoperatør. Men du kan også gå almenn påbyggning etter VK1 IKT, da slipper du engelsk og litt norsk. Eller så kan du f.eks ta forkurs og så ta ingeniørutdanning. Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Takker for svar Lurer på en ting til, har man nynorsk (sidemål) eller fransk/tysk? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Her er forresten en liten side som klassen våres har lagd om IKT. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Du ender opp som Ikt Driftsoperatør eller en lavere rangert nettverksadministrator. Mine dager går ihvertfall ut på å drifte nettverket, sette opp nye servere, it-support, fikse maskiner, litt småprogramering, opplæring av ansatte osv.. VK1 året på IKT kan bli jævli kjedelig iblandt, men er faktisk jævli greit å jobbe som lærling etterpå. Er også bra betalt om du kommer deg inn i de rette bedriftene Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Hvis du i det hele tatt klarer å få deg læreplass da, det er det ikke veldig mange som gjør, å få seg jobb vil bli enda vanskeligere siden det finnes tusenvis av høyskoleutdannede personer som er generelt sett bedre kvalifisert til å gjøre jobbene, ikke mins er de mer ønsket av bedrifter. (vanligvis) Lenke til kommentar
V-by Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) Jeg syntes det er artig på IKT. men kan kanskje bli vanskelig å komme inn på. Linja jeg går nå (IKT. Driftsfag, Gausdal vgs.) hadde flest søkere per plass i oppland tror jeg, da var det 21 plasser, men det skal gå ned til 15 igjen etter det jeg har hørt. Men det er bare denne skolen. Ellers er det ganske fett. Vi får oppgaver vi jobber ganske fritt med, du får den, litt opplæring/teori og du får en tidsfrist å levere den på. Men vi har ikke engelsk som hører til IKT faget. Vi bruker media og kommuniksjons engelsken. 4 timer i uka. Men det er fryktelig arti Og hvis det frister, så drar vi på ekskusjon til cBit i Tyskland om våren Endret 28. januar 2006 av tu30r6 Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 er jo sykt kjedlig for meg ihvertfall ( godt sted å sove i) neia ..men vi har en del webdesign , nettverk ( domene mekking, server 2003,clarkconnect osv , maskinvare. ) lærerene er kanske så "trøtte" hos oss ihvertfall hehe..men IKT-driftsfag varer kunn til neste høst om du ikke vet det da .. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Bytter det ikke navn, og du får noe mindre maskinvare, og mere om brukerbehandling og slike ting? litt blanda sammen med en annen linje jeg ikke kommer på navnet til akkurat nå... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Det blir IKT neste år også, men ikke om 2 år. Så de som går i 10. klasse nå kan ikke gå IKT. Da blir det splittet opp, og en del kommer f.eks som valgfag på almenn... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Det blir IKT neste år også, men ikke om 2 år. Så de som går i 10. klasse nå kan ikke gå IKT. Da blir det splittet opp, og en del kommer f.eks som valgfag på almenn... 5511103[/snapback] Og som vanlig er det kjekt med kilder, hvor har du det fra? Det skal skifte navn fra 2006-2007 skoleåret til IKT-Servicefag, er en stor forskjell. http://skolenettet.no/laereplaner/login_lp...&epslanguage=NO Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Fikk høre det fra læreren min for noen dager siden. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 finnes andre kilder enn nettet vettu Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 finnes andre kilder enn nettet vettu 5511489[/snapback] At noen har hørt noe fra noen er den måten rykter starter på, og inntil det står skriftlig et annet sted så holder jeg med til de rykene ferske fagplanene. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Da jeg gikk IKT VK1 jobbet vi mye med prosjektarbeid. Vi hadde følgende fag: Programvare (Office-pakken stort sett) Maskinvare (PC'ens oppbygning, teori teori teori) NettverK (Typer nettverk, kabling, teori teori teori) Server (ikke eget fag, men vi satte opp hver sin Win2k Server) Kommunikasjon (Skriftlig og muntlige innleveringer/fremføringer. 50% engelsk) Satt stort sett og chattet å IRC når jeg ikke jobbet med prosjektarbeid. Det var temmelig slackt i hvert fall. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Da jeg gikk IKT VK1 jobbet vi mye med prosjektarbeid. Vi hadde følgende fag: Programvare (Office-pakken stort sett) Maskinvare (PC'ens oppbygning, teori teori teori) NettverK (Typer nettverk, kabling, teori teori teori) Server (ikke eget fag, men vi satte opp hver sin Win2k Server) Kommunikasjon (Skriftlig og muntlige innleveringer/fremføringer. 50% engelsk) Satt stort sett og chattet å IRC når jeg ikke jobbet med prosjektarbeid. Det var temmelig slackt i hvert fall. 5517286[/snapback] quoted for truth. ble mye 123 spill osv. og msn, og bare dasse på nettet... og kødde med andre sine dataer da seff. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Det skal skifte navn fra 2006-2007 skoleåret til IKT-Servicefag, er en stor forskjell. http://skolenettet.no/laereplaner/login_lp...&epslanguage=NO Kan fortsatt jeg som går Elektro GK gå IKT da ? :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå