Gå til innhold

Beste krigs film "ever"

blikkbert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare jeg som synes Der Untergang var DRITTKJEDELIG?

Man visste jo hele tiden hva som skulle skje. Og det ble bare en eneste lang seigpine og maraton rundt grøten. Og forsøket på å lage noen "øyeblikk" i filmen bidro bare til å smertefullt grundig fremheve dens totale mangel på karisma.

Lenke til kommentar

Man visste jo hele tiden hva som skulle skje.  Og det ble bare en eneste lang seigpine og maraton rundt grøten.  Og forsøket på å lage noen "øyeblikk" i filmen bidro bare til å smertefullt grundig fremheve dens totale mangel på karisma.

5489092[/snapback]

lol? Er du bare sarkastisk eller noe? :)

Ellers er jeg enig med ham som nevnte Apocalypse Now! som første og Saving Private på andreplass. Av amerikanske krigsfilmer vel å merke.

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar

Man visste jo hele tiden hva som skulle skje.  Og det ble bare en eneste lang seigpine og maraton rundt grøten.  Og forsøket på å lage noen "øyeblikk" i filmen bidro bare til å smertefullt grundig fremheve dens totale mangel på karisma.

5489092[/snapback]

OK :nei:

Noen av mine favoritter:

The Guns of Navarone

Where Eagles Dare

The Great Escape

The Bridge on the River Kwai

Das Boot

Der Untergang

All Quiet on the Western Front

Schindler's List

Run Silent Run Deep

Saving Privat Ryan

Band Of Brothers

Platoon

Full Metal Jacket

Casualties of War

Black Hawk Down

A Brigde Too Far

The Longest Day

Midway

Det er de jeg kommer på i farten...

Lenke til kommentar

5489092[/snapback]

1. ikke alle vet like mye om WW2 siste dager, spesiellt da ikke den yngre garde.

2. det er mer ment som historisk drama enn noe overraskelsesfilm, man vet hva som skjer, men man ser den mest for å se tolkningen av rollen, hvor autentisk man har fått det o.s.v... mulig ikke alle "tenner" like mye på slikt, men men, smaken er som baken :)

Lenke til kommentar

Saving Private Ryan

Schindler's List

Platoon

Thin Red Line

Full Metal Jacket

Black Hawk Down

Enemy At The Gates

Apocalypse Now

Listen kan jo bli ganske lang..

De fleste er sikkert sagt allerede, ikke lest gjennom tråden.

edit: glemte jo den beste av alle da :roll:

Jeg syntes Der Untergang ble kjedelig på slutten jeg, var altfor lang etter min mening..

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

5489092[/snapback]

Selvfølgelig vet man hva som skjer. Som noen tidligere påpekte er dette et historisk drama. Jeg tror faktisk jeg hadde blitt forbanna hadde regissøren bestemt seg for å "fikse" på historien. F.eks. ved at tyskerne klarte å slå tilbake russerne eller noe i den duren.

Lenke til kommentar

det finnes litt forskjellige typer filmer da.

det finnes ekte krigsfilmer, som FMJ, platoon, Bridge too fra, longestday osv. som enten tar for seg en ekte hendelse og prøvder å vise dette fra et historisk perspektiv.. ELLER prøver å si noe en Krigen i seg selv.(altså platoon er VELDIG løst basert på stone's sin tour i nam, men den sier noe om hvordan der var å være der.

så har man ACTION filmer som tilfeldigvis tar del under en krig. som Kelly's Heroes, Dirty Dozen, Windtalkers, Guns at Navarone.. osv

det er en hvis forskjell der.

SPR er et sted mitt i mellom.

der begynnelsen(som er ganske historisk ukorekt) er ganske realistisk når det kommer til det militære. resten av filmen er en action/drama film.. som har lite med virkigheten å gjøre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...