Xoduz Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Bravo Two Zero er også en dugende krigsfilm. Det er min mening, iallefall. Lenke til kommentar
eternal Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Bare jeg som synes Der Untergang var DRITTKJEDELIG? Man visste jo hele tiden hva som skulle skje. Og det ble bare en eneste lang seigpine og maraton rundt grøten. Og forsøket på å lage noen "øyeblikk" i filmen bidro bare til å smertefullt grundig fremheve dens totale mangel på karisma. Lenke til kommentar
eternal Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Noen som har sett "The Bridge on the river Kwai 2" forresten? Så en DVD av den på butikken for en stund siden. 1'eren er jo bra. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Brotherhood of war, fantastisk film! Så den nå nettopp. Edit: Kan nevne at øynene mine er ganske fuktige. Endret 24. januar 2006 av CurSe Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Brotherhood of war, fantastisk film! Så den nå nettopp. Enig. Overraskende bra film. Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Bare jeg som synes Der Untergang var DRITTKJEDELIG? Man visste jo hele tiden hva som skulle skje. Og det ble bare en eneste lang seigpine og maraton rundt grøten. Og forsøket på å lage noen "øyeblikk" i filmen bidro bare til å smertefullt grundig fremheve dens totale mangel på karisma. 5489092[/snapback] lol? Er du bare sarkastisk eller noe? Ellers er jeg enig med ham som nevnte Apocalypse Now! som første og Saving Private på andreplass. Av amerikanske krigsfilmer vel å merke. Endret 24. januar 2006 av Sundiver Lenke til kommentar
Manx Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Bare jeg som synes Der Untergang var DRITTKJEDELIG? Man visste jo hele tiden hva som skulle skje. Og det ble bare en eneste lang seigpine og maraton rundt grøten. Og forsøket på å lage noen "øyeblikk" i filmen bidro bare til å smertefullt grundig fremheve dens totale mangel på karisma. 5489092[/snapback] OK Noen av mine favoritter: The Guns of Navarone Where Eagles Dare The Great Escape The Bridge on the River Kwai Das Boot Der Untergang All Quiet on the Western Front Schindler's List Run Silent Run Deep Saving Privat Ryan Band Of Brothers Platoon Full Metal Jacket Casualties of War Black Hawk Down A Brigde Too Far The Longest Day Midway Det er de jeg kommer på i farten... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Bare jeg som synes Der Untergang var DRITTKJEDELIG? Man visste jo hele tiden hva som skulle skje. Og det ble bare en eneste lang seigpine og maraton rundt grøten. Og forsøket på å lage noen "øyeblikk" i filmen bidro bare til å smertefullt grundig fremheve dens totale mangel på karisma. 5489092[/snapback] 1. ikke alle vet like mye om WW2 siste dager, spesiellt da ikke den yngre garde. 2. det er mer ment som historisk drama enn noe overraskelsesfilm, man vet hva som skjer, men man ser den mest for å se tolkningen av rollen, hvor autentisk man har fått det o.s.v... mulig ikke alle "tenner" like mye på slikt, men men, smaken er som baken Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Band of Brothers (har du ikke sett denne serien så skaff deg den) Saving Privat Ryan Full Metal Jacket Hamburger Hill Platoon Apocalypse Now Likte egentlig We were Soldiers også. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Kanonene på Navarone 5489389[/snapback] Jeg legger til Seven Samurai, hvis det er en krigsfilm! Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Jeg vil legge til Jarhead. Den skildrer den evige ventingen under Gulf-krigen, dermed ikke noen heftige våpenkamper her. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Saving Private Ryan Schindler's List Platoon Thin Red Line Full Metal Jacket Black Hawk Down Enemy At The Gates Apocalypse Now Listen kan jo bli ganske lang.. De fleste er sikkert sagt allerede, ikke lest gjennom tråden. edit: glemte jo den beste av alle da Jeg syntes Der Untergang ble kjedelig på slutten jeg, var altfor lang etter min mening.. Endret 24. januar 2006 av ErlendRU Lenke til kommentar
xkharonx Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Bare jeg som synes Der Untergang var DRITTKJEDELIG? Man visste jo hele tiden hva som skulle skje. Og det ble bare en eneste lang seigpine og maraton rundt grøten. Og forsøket på å lage noen "øyeblikk" i filmen bidro bare til å smertefullt grundig fremheve dens totale mangel på karisma. 5489092[/snapback] Selvfølgelig vet man hva som skjer. Som noen tidligere påpekte er dette et historisk drama. Jeg tror faktisk jeg hadde blitt forbanna hadde regissøren bestemt seg for å "fikse" på historien. F.eks. ved at tyskerne klarte å slå tilbake russerne eller noe i den duren. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Der Untergang - Alternate Ending: Hitler vinner. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Den beste krigsfilmen er i mine øyne Hotaru no haka (1988) Lenke til kommentar
xkharonx Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Der Untergang - Alternate Ending:Hitler vinner. 5490324[/snapback] Hehe...da hadde jeg oppsøkt regissøren og slått ham til blods med en liten kvist. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 det finnes litt forskjellige typer filmer da. det finnes ekte krigsfilmer, som FMJ, platoon, Bridge too fra, longestday osv. som enten tar for seg en ekte hendelse og prøvder å vise dette fra et historisk perspektiv.. ELLER prøver å si noe en Krigen i seg selv.(altså platoon er VELDIG løst basert på stone's sin tour i nam, men den sier noe om hvordan der var å være der. så har man ACTION filmer som tilfeldigvis tar del under en krig. som Kelly's Heroes, Dirty Dozen, Windtalkers, Guns at Navarone.. osv det er en hvis forskjell der. SPR er et sted mitt i mellom. der begynnelsen(som er ganske historisk ukorekt) er ganske realistisk når det kommer til det militære. resten av filmen er en action/drama film.. som har lite med virkigheten å gjøre Lenke til kommentar
blikkbert Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Brotherhood of war, fantastisk film! Så den nå nettopp. 5489166[/snapback] Så den for litt siden... veldig bra film, men ikke den beste Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Saving Private Ryan The Thin Red Line Band Of brothers ( serie ) Platoon Full Metal Jacket Black Hawk Down Er nok fler men kommer **** ikke på de Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå