Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva er en hardware switch (trådløst nettverk)


Anbefalte innlegg

Det trådløse nettverket fungerer ikke på bærebaren jeg sitter på for øyeblikket.

 

Nettverk: 54Mbit Trådløst + 10/100Mbit

 

Driver: Intel PROSet/Wireless Software Version 9.0.1

 

Når jeg svitsjer trådløsen over fra off til on kommer følgende melding opp:

 

The Intel Pro/wireless Network Connection is still disabled. Use your hardware switch to enable it.

 

Hva er en hardware switch? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rett og slett den fysiske knappen ett sted på pcen din som du kan bruke til å slå av og på det trådløse nettverkskortet. Har stort sett bilde av en antenne med noen streker rundt.

 

-Simen

5487392[/snapback]

 

Det er en slik fysisk knapp på pcen men det skjer ingen ting når jeg trykker på den. Det tråløde nettet i omtrådet funker fint og nettverk innstillingene skal være dddddddddddr alikevel ikke det trådløse nettet.

 

(OG DER FORSVINNER TEKSTENFORANN MEG NÅR JEG SKRIVER HVA I!!)

 

Hmm ja ja dere får ha takk for hjelpen da.

Lenke til kommentar

Hmmm, Vel, som de andre har hentydet, betyr meldingen ganske enkelt at du må manuelt aktivere trådløst i tillegg til å aktivere fra driveren.

 

Feks, på en Dell bærbar jeg har kan man slå av og på trådløst med kombinasjonen "Fn"+"F2", og man kan se statusen vedsiden av "radio on|off" valget i Intel PROset programmet("Hardware radio switch is: on|off). Begge må stå på "on" for at du skal få trådløst nett til å virke(og det må i tillegg være enabled/aktivert i nettverkstilkoblinger, selvsagt)

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Sitter her med det samme problemet med min PB easynote R7.

Har reinnstalert hele systemet og alt går som en drømm unntatt denne switch'en.

Ja jeg er klar over "Fn + F1" men her virker ikke den kombinasjonen.

Alle andre "Fn" kombinasjoner fungerer men ikke denne :thumbdown: Hva gjør jeg for å da slå den på? Det må da være en mulighet å slå den på en plass inne i systemet. Kontrolpanel - avansert - :wallbash:

Ett eller annet sted!

Noen som kan hjelpe?

Endret av ICE76
Lenke til kommentar
Sitter her med det samme problemet med min PB easynote R7.

Har reinnstalert hele systemet og alt går som en drømm unntatt denne switch'en.

Ja jeg er klar over "Fn + F1" men her virker ikke den kombinasjonen.

Alle andre "Fn" kombinasjoner fungerer men ikke denne :thumbdown: Hva gjør jeg for å da slå den på? Det må da være en mulighet å slå den på en plass inne i systemet. Kontrolpanel - avansert - :wallbash:

Ett eller annet sted!

Dette er en maskin-spesifikk funksjon, og ikke noe som ligger innbygget i Windows.

Du får se på det du har av dokumentasjon fra PB, eventuelt sjekke om du må installere noe spesiell software fra PB.

 

Er du sikker på at du har fått med alt da du "reinstallerte hele systemet"?

 

Og - det kan hende det er lurere å starte en ny tråd enn å kapre en snart 4 år gammel tråd med et navn som ikke akkurat er i samsvar med problemet ditt ...

(Eventuelt: sjekk i et PB-spesifikt forum.)

Lenke til kommentar
Sitter her med det samme problemet med min PB easynote R7.

Har reinnstalert hele systemet og alt går som en drømm unntatt denne switch'en.

Ja jeg er klar over "Fn + F1" men her virker ikke den kombinasjonen.

Alle andre "Fn" kombinasjoner fungerer men ikke denne :thumbdown: Hva gjør jeg for å da slå den på? Det må da være en mulighet å slå den på en plass inne i systemet. Kontrolpanel - avansert - :wallbash:

Ett eller annet sted!

Dette er en maskin-spesifikk funksjon, og ikke noe som ligger innbygget i Windows.

Du får se på det du har av dokumentasjon fra PB, eventuelt sjekke om du må installere noe spesiell software fra PB.

 

Er du sikker på at du har fått med alt da du "reinstallerte hele systemet"?

 

Og - det kan hende det er lurere å starte en ny tråd enn å kapre en snart 4 år gammel tråd med et navn som ikke akkurat er i samsvar med problemet ditt ...

(Eventuelt: sjekk i et PB-spesifikt forum.)

 

Ny innstalasjon av XP er vel en mer korekt beskrivelse.

Og på PB sine suport sider finner jeg ingen hjelp for dette. Har lastet ned alle driverne til min modell uten hjelp...

F1 alene virker fint (åpner nye faner i Fire Fox), men ikke i kombinasjon med "Fn"

Lenke til kommentar

Er du sikker på at du har fått med alt da du "reinstallerte hele systemet"?

Ny innstalasjon av XP er vel en mer korekt beskrivelse.

OK, så du installerte en vanlig "vanilje-versjon" av XP, ikke en "recovery-versjon" som fulgte med PC'en din?

 

I så fall er det nok mulig at det mangler noe maskin-spesifikk software, og den kan du sannsynligvis bare få fra PB.

 

Kan det være at det trådløse nettverkskortet ditt ikke er Enablet i Device Manager?

Har du i det hele tatt en fysisk switch på PC'en for å slå av/på trådløs-funksjonen?

Lenke til kommentar

Er du sikker på at du har fått med alt da du "reinstallerte hele systemet"?

Ny innstalasjon av XP er vel en mer korekt beskrivelse.

OK, så du installerte en vanlig "vanilje-versjon" av XP, ikke en "recovery-versjon" som fulgte med PC'en din?

 

I så fall er det nok mulig at det mangler noe maskin-spesifikk software, og den kan du sannsynligvis bare få fra PB.

 

Kan det være at det trådløse nettverkskortet ditt ikke er Enablet i Device Manager?

Har du i det hele tatt en fysisk switch på PC'en for å slå av/på trådløs-funksjonen?

 

Desverre :(

Bare "Fn + F1"

Men PB gir ikke ut hjelp til PC'er eldre enn fem år. Til tross for at jeg betalte en drøy hundrings på betalt linja deres...

Derfor lurer jeg her på forumet om det er noen som kan gi meg en fix eller komando til kjør feltet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...