AxTyZoR Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Hei! Jeg driver og skal oppgradere, og har 4500Kr til rådighet. Jeg skal ha socket 939 med OK prossesor. Spørsmålet blir da, lønner det seg for meg å beholde mitt AGP skjermkort og heller kjøpe skikkelig prosessor og ram, eller gå et godt stykke ned i kvalitet på prossesoren og rammen, og dermed få råd til et billig PCI-ex kort i samme slengen? Oppgraderingsoppsett taes imot med åpne armer! Takk Endret 23. januar 2006 av AxTyZoR Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Kommer an på hvilket AGP-kort du har? Skal du ha nytt hovedkort òg? Ble litt forvirret. Lenke til kommentar
AxTyZoR Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 skal ha nytt hovedkort også ja. har et Gainward 6600GT nå... Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 En handleliste. Har laget et lite oppsett, uten skjermkort. Såvidt jeg vet tar det hovedkortet både PCI-E og AGP, men er ikke sikker så det får andre bekrefte/avkrefte. Så er det jo behov. Dualcore prosessor, 2 GB RAM, det får du jo avgjøre selv. Det gikk en del over budsjettet ditt, så det kan godt hende forandringer må til. Lenke til kommentar
AxTyZoR Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 Så veldig greit ut det der. Sjekket litt opp, og det viste seg at jeg har 1500Kr til gode på jobben også, så jeg lurer litt på noe annet merke på RAM, siden twinmos visstnok ikke skal være akkurat det beste på markedet. Si i fra hvis jeg tar feil her! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Er GeIL DDR400 Value Dual Channel 2 GB (2 x 1 GB) et alternativ da ? Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Så veldig greit ut det der. Sjekket litt opp, og det viste seg at jeg har 1500Kr til gode på jobben også, så jeg lurer litt på noe annet merke på RAM, siden twinmos visstnok ikke skal være akkurat det beste på markedet. Si i fra hvis jeg tar feil her! 5487669[/snapback] Tja. Jeg mener da at TwinMOS er litt undervurdert. De lager billig og god RAM - ikke den beste på markedet, men ikke dårlig RAM. Hva er du ute etter da? Skal du overklokke? Hvis ikke kan jo disse GeIL-brikkene være et alternativ hvis du ikke vil ha TwinMOS. Har hørt mye godt om de. Edit: Han over meg var først Endret 24. januar 2006 av Ladern Lenke til kommentar
AxTyZoR Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Blir de twinmosbrikkene på meg tror jeg. har 2 tilsvarende 512Mb brikker som jeg kommer til å kjøre samtidig, så da skal vel behovet mitt etter minne være dekket. Dataen skal brukes til spilling og videoredigering. Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Siden du har et AGP kort, så ville jeg ha kjøpt et billig HK, en X2 3800, og resten på ram Lenke til kommentar
AxTyZoR Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 joda, går vel for Dette oppsettet Må få handlet alt ett sted sånn at jeg slippet så voldomt mye i frakt også da, så jeg kommer nok til å handle fra MPX Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 joda, går vel for Dette oppsettet Må få handlet alt ett sted sånn at jeg slippet så voldomt mye i frakt også da, så jeg kommer nok til å handle fra MPX 5492999[/snapback] du skal handle fra ett sted, så du slipper mer i frakt.. hvorfor kjøper du da fra et sted som det koster 200 kr. mer enn det billigste ? Lenke til kommentar
AxTyZoR Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 joda, går vel for Dette oppsettet Må få handlet alt ett sted sånn at jeg slippet så voldomt mye i frakt også da, så jeg kommer nok til å handle fra MPX 5492999[/snapback] du skal handle fra ett sted, så du slipper mer i frakt.. hvorfor kjøper du da fra et sted som det koster 200 kr. mer enn det billigste ? 5493065[/snapback] Har noe med ventetid og gjøre også.. står over en uke i leveringstid på det billigste stedet. Men la akkurat merke til at det ikke står at det følger med vifte på MPX, men på komplett står det at det er med. Kan jeg regne med at de leverer den med vifte på MPX også, eller må jeg kjøpe kjøler og pasta utenom? Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Jeg ville ha kjøpt en ny kjøler uansett :-) Mye bra på markede, er bare å titte litt rundt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå