Gå til innhold

AMD og dual core

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du får ikke en AMD dual core til ca 2000kr, men legger du på ca 600kr, så snakker vi :)

ang. hva du bør kjøpe.

hvis du er typen som oppgraderer en gang i halvåret, ville jeg kjøpt 3700+ og klokket helvete utav den. Den gir mest bang for buck spillytelse i dag (og noen måneder fremmover)

Hvis du har planer om å kanskje ha CPUen i ett år eller to, hadde jeg valgt dual core uten å kny, sinnsykt mye mer for pengene "in the long run".

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
du får ikke en AMD dual core til ca 2000kr, men legger du på ca 600kr, så snakker vi :)

Hvis du har planer om å kanskje ha CPUen i ett år eller to, hadde jeg valgt dual core uten å kny, sinnsykt mye mer for pengene "in the long run".

5487206[/snapback]

Har tenkt og å ha den i noen år, ja.

Hva får du til ca 2600 da.(Spesifikt)

Endret av mx1000
Lenke til kommentar
Men er X2 3800 bedere enn 3700? (Tenker mest på spill + og kjøre mange programmer samtidig)?

Og en ting til.. Støtter den hovedkortet mitt: ASUS A8V-E Deluxe

5487364[/snapback]

HK'et ditt støtter nok X2 på de nye BIOSene. Kan ikke si at du trår feil med en 3700 San Diego akkurat. Dualcore er nok fremtiden, men 3800X2 gjør det nok ikke bedre i spill nei, men en fordel om du kjører multiapplikasjoner. Stort sett klokker San Diego nokså bra. Anbefales. 2.6-28 er vanlig, avhengig hvor stabil disse er.

Lenke til kommentar

bjornh: i dag...

Men dual spillene har allerede begynt å komme (quake4 er ute allerede, Oblivion kommer i mars...), så det er helt opp til enselv.. 10% bedre ytelse i dag, eller sinnsykt mye bedre ytelse når dual core spillene kommer for fullt. (med sinnsykt mye bedre viser jeg til den Quake4 DC testen der f.eks. X2 3800+ feide banen med FX-57 i quake 4...)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Jeg må nok si meg enig med MrLee her, og anbefale x2 3800+ :) (skulle bare mangle, da jeg nettopp kjøpte den selv :p ). Min overklokker også veldig bra. Går lett opp til 2.55ghz, og da er det bare 50mhz opp til fx-60 ;) . Da yter den veldig bra til dagens spill som ikke støtter dual core(omtrent som fx-55), og yter helt sikkert enormt bra når dual core blir litt mer utbredt :) . Dersom du får tak i en opteron 175(eller andre opteron dual core cpuer), så er det et minst like bra valg.

Men dersom grensa går på 2000kr, så er vel 3700+ beste valget...

Lenke til kommentar
Opteron 175 ville være ett enda bedre valg imho...den klokker enda bedre enn X2 3800+, som jeg mistenker at du har fått ett bra eksemplar av sablabra

5487936[/snapback]

Jeg er enig i det, opteron 175 vil være et bedre valg. Men prisen er mye høyere. En opteron 165 vil være et mer fornuftig valg, da prisen er nesten like lav som en x2 3800+. Den er klokket 200mhz lavere stock enn x2 3800+, men det klokker man lett opp igjen :) .

(nå ble jeg nesten litt irritert, da x2 3800+ koster 400kr mindre på databutikken.com nå enn da jeg kjøpte den i forrige uke :hrm: )

Lenke til kommentar
Opteron 175 ville være ett enda bedre valg imho...den klokker enda bedre enn X2 3800+, som jeg mistenker at du har fått ett bra eksemplar av sablabra

5487936[/snapback]

Jeg er enig i det, opteron 175 vil være et bedre valg. Men prisen er mye høyere. En opteron 165 vil være et mer fornuftig valg, da prisen er nesten like lav som en x2 3800+. Den er klokket 200mhz lavere stock enn x2 3800+, men det klokker man lett opp igjen :) .

(nå ble jeg nesten litt irritert, da x2 3800+ koster 400kr mindre på databutikken.com nå enn da jeg kjøpte den i forrige uke :hrm: )

5488552[/snapback]

Hehe. Lest dette ? AMD justerer prisene. Hjelper litt på ihvertfall :p

Endret av exmith2k
Lenke til kommentar

Det som er største problemet er tilgjengeligheten opteron cpu'ene. Det er nesten umulig å oppdrive dem i norske nettbutikker. Skal man ha noe nå, må man nesten ty til ebay. Gjennomsnittlig klokker opteron bedre enn vanlig amd athlon 64 cpu'er, men det finnes eksemplarer av x2 som klokker utrolig bra. Sablabra sin er ganske villig. Hans kjører 2.55ghz med 1.4v, mens min 175 drar 2.62 med 1.4v. Men igjen kommer kostnadene inn. En opy 175 koster mye mer enn x2 3800+. Om du kun har 2000 og rutte med, vil jeg anbefalle å skrape 600kr til for en x2 cpu. Du vil ikke angre på det, uansett når det gjelder spill eller programmer.

Lenke til kommentar
Det som er største problemet er tilgjengeligheten opteron cpu'ene. Det er nesten umulig å oppdrive dem i norske nettbutikker. Skal man ha noe nå, må man nesten ty til ebay. Gjennomsnittlig klokker opteron bedre enn vanlig amd athlon 64 cpu'er, men det finnes eksemplarer av x2 som klokker utrolig bra. Sablabra sin er ganske villig. Hans kjører 2.55ghz med 1.4v, mens min 175 drar 2.62 med 1.4v. Men igjen kommer kostnadene inn. En opy 175 koster mye mer enn x2 3800+. Om du kun har 2000 og rutte med, vil jeg anbefalle å skrape 600kr til for en x2 cpu. Du vil ikke angre på det, uansett når det gjelder spill eller programmer.

5489169[/snapback]

Litt feil der. Jeg kjører med stock vcore(som jeg trodde var 1.4V, men som viste seg å være 1.35V). Jeg blir ikke akkurat mer glad nå som amd kutter prisene... :roll:

Lenke til kommentar

Men han har jo ikke kjøpt x2 ennå, hvis han venter etter at prisforandringen har nådd norske nettbutikker, så er det et godt kjøpt hvis han ikke bytter cpu så hyppig som andre folk.

Edit: 2.55ghz med 1.4v er ganske bra for en x2 cpu... Det kan ikke du benekte :tease:

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Men er det noen som kan gi med en konklusjon? 3700+ vs. X2 3800

Og et endelig svar på om den passer hovedkortet ASUS A8v-E Deluxe?

5490528[/snapback]

Skulle selv kjøpe 3700+, og etter jeg hadde søkt og snakt med folk her på forumet, har jeg gått over til X2 3800+ :) Og jeg skal ikke oppgradere på en god stund...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...