Gå til innhold

Athlon 3500+ klokket til 3700+ = 3700+ uklokket?

Plecto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vil den helt sikkert gjøre, men den største forskjellen er vel kjernen - "Venice" på 3500+ og "San Diego" på 3700+ - og L2 Cache, som er det dobbelte på 3700+.

Ellers er vel ikke ytelsesforskjellen stor.

Jeg har klokket min 3500+ til 2,5 GHz, mer tror jeg ikke jeg får med min kjøleløsning.

Lenke til kommentar
Bare lurer på hva som er forskjellen på en Athlong 3500x cpu som er klokket til 3700+, og en som er 3700+ fra butikken? Vil den som er klokket genere mer varme?

5487074[/snapback]

Det går ikke an å klokke en 3500+ til 3700+ -Begge har en klokkefrekvens på 2.2GHz ;)

Lenke til kommentar
Men pentium da? Vil en 3,2 ghz klokket til 3,4 ghz generere mere varme enn en som er 3,4 ghz fra produsent? Og i såfall hvorfor?

5488672[/snapback]

Nei, dersom klokkefrekvensen og spenningen tilført er helt like skal de også produsere like mye varme. Men dersom man må øke spenningen mer enn det som er standard på den klokkefrekvensen vil det jo også bli varmere. :)

Denne ligningen som er hentet fra Benchtest.com skal visstnok gjøre en grei tilnærming når man overklokker. Overclocked Watts = Default Watts * (Overclocked Mhz \ Default Mhz) * (Overclocked Vcore \ Default Vcore)²

EDIT: rotete

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...