Plecto Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Vet ikke helt om jeg postet riktig, men jeg har et alvorlig problem. Vi pleier å arranger lan med noen venner og har byttet location flere ganger, men problemet med at vi får støt av metalliske objekter på lanet har ikke forsvunnet. Vi har koblet ut og inn det som er, og funnet ut at det ikke er noen av pcene sin skyld, selv om vi også får støt fra dem. Dette er ikke statisk elektrisitet, det er strøm som går igjennom fingeren (Kan gjøre ganske vondt hvis du holder den der lenge). Problemet forsvinner og kommer tilbake og omtrent alt av metall som er koblet sammen har vi fått støt av. Vi har byttet ut kontakter og plugger, men vi vet fortsatt ikke hva for forårsaker det. Har noen vært borti det samme? Hva skyldes det og hvordan er dette fysisk mulig? Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Det er trolig jordfeil/dårlig jording.. Bruker dere jordete skjøtekontakter? Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 Jordete... altså der hvor det metall på siden av kontakten så ja. Jeg trur alle kabler er jordet. Hvis jeg har forstått det riktig så passer ikke en jordet kabel i en ikke-jordet kontakt? Lenke til kommentar
reds Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Jordete... altså der hvor det metall på siden av kontakten så ja. Jeg trur alle kabler er jordet. Hvis jeg har forstått det riktig så passer ikke en jordet kabel i en ikke-jordet kontakt? 5487137[/snapback] No kidding, Sherlock? Joa, det er riktig.... Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) De passer, men da har ikke jordingen noe effekt. Hvis det er teppe på gulvet kan dere jo vurdere å ta på tøfler Endret 23. januar 2006 av Håvi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå