Gå til innhold

Netshop 259ien fornøyd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan svare jeg også.

Har ikke netshop sin men en tilsvarende med 2.13Ghz cpu og 6 cellers batteri.

Hvis du søker litt på forumet vil du se at jeg hadde en del problemer i starten og at jeg ikke var den eneste. Det viste seg i midlertid at problemene var i maskiner bestilt fra danske ITbutikken.no! Jeg fikk skiftet cpuen og siden har den fungert uten problemer. Spesielt er jeg fornøyd med hvor stille maskinen er på det minste skjermkortet.

Grafikken med det største er det ikke noe å si på. Kjører BF2 uten problemer.

Et minus fra min side er batteriet. Jeg har det minste 6 cellers batteriet. Samtidig har jeg den største cpu på 2,13Ghz. Dette går ikke helt bra sammen. Selv ved bruk av det minste skjermkort og kun lett aktivitet lader det fort ut. Jeg har ikke prøvd å lade det helt ut, men jeg vil tippe at det ca 1 times batteritid da.

Totalt sett vil jeg kunne anbefale denne maskinen. Spesielt hvis du er på jakt etter en lydløs maskin med mye kraft.

Endret av Cocytor
Lenke til kommentar

Jeg har en slik en. Den er bare helt knall. Ikke hatt NOEN problemer med den i det hele tatt. Ytelsen i spill er helt upåklgelig og batterilevetiden med integrert Intel skjermkort er helt konge. Integrert skjermkort fra Intel klarer til og med HD-materiale uten problemer. Leste i testen at ladetiden på batteriet er så lang, men jeg mener den blir kortere når du har brukt maskinen en del.

Jeg kan vare anbefale denne varmt. Eneste ulempe er at den er *litt* tung...

Lenke til kommentar

Konge maskin! Skjermen er fantastisk.. med slik oppløsning blir det nesten til at jeg sitter på den bærbare istedet for min 19"lcd.. Har ikke opplevd noen broblemer enda :) Eneste er at "Hurtigtast knappen" Fn er plasert hvor ctrl pleier å være og ctrl knappen er plasert litt til høyre. Dette kan være litt iriterende iblant, men er ikke noe problem.. Hadde vert kult om den tok XD minnekort, men det er jo så få som har uansett..

Denne er anbefalt!

Lenke til kommentar
Har denne sjølv og grunnen til at det er lite diskutert på forumet er vel at maskina har ein kvalitet som gjer diskusjonar unaudsynte.

Mitt råd er i alle fall klart:  Spring fort og få tak i den!

5520876[/snapback]

Jeg begynner å smile igjen... :!:

Lenke til kommentar

Vurderer sterkt denne pcen eg også.

Eineste som stopper meg å kjøpe den , er den lange oppladningstida som blir nevnt i hw sin test.

Er det noen som har hatt denne pcen en stund nå, som merker forskjell i oppladningstiden ?

med tanke på at det kanskje skulle bli kortere tid etterhvert.

Finnes det eventuelt andre batterityper til denne flotte pcen, som har kortere oppladningstid ?

Ellers ser det ut som ein super pc ;)

Lenke til kommentar

Da har jeg bestil meg en. Veldig hyggelige folk på Netshop. Jeg ordnet det slik at de sender meg PCen i dag! Snakk om service.

Tok bestillingen over telefon siden jeg hadde noen spørsmål samtidig.

2 ghz Sonoma

1 GB Kingston ram

60 GB 7200 rpm

Trådløstnettverk

Ikke OS

13873,- Kroner

Var på nippe til å kjøpe Asus, men siden jeg måtte ha den fort og med 7200 rpm disk ble det uaktualt. Håper jeg blir fornøyd. Skal skrive en kommentar når jeg får den.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg lest opp og ned på de fleste forum som omhandler bærbare pcer og kom frem til 259ien. Specs ble følgende:

Intel Pentium M 760 2,0 Ghz

2GB Kingston RAM

Seagate Momentus 80GB 7200RPM

Trådløst Nett

Ikke OS.

15400,-

Og jeg gleder meg!! :tease:

Skal teste batteri og ytelse etterhvert.

Må bare få den først. :thumbup:

Lenke til kommentar

Joa jeg fikk 259ien i posten i går. Men jeg tror jeg benytter meg av klageretten gitt.

For det må være noe feil med go 6600 kortet.

Jeg får kun 1145poeng med 6600 kortet og med det interne kortet så fryser 3dmark03 så jeg må reboote. har prøvd driverne som følger med, driverne på uniwill sidene og de nysete driverne med custom inf fil osv.

Samme resultat med alle driverne.

Lenke til kommentar
Joa jeg fikk 259ien i posten i går. Men jeg tror jeg benytter meg av klageretten gitt.

For det må være noe feil med go 6600 kortet.

Jeg får kun 1145poeng med 6600 kortet og med det interne kortet så fryser 3dmark03 så jeg må reboote. har prøvd driverne som følger med, driverne på uniwill sidene og de nysete driverne med custom inf fil osv.

Samme resultat med alle driverne.

5659124[/snapback]

Merkelig. Eg fekk ca 6200poeng i 3dmark03 med 6600 kortet.

Eg har kun brukt dei originale driverene som fulgte med cden.

Eg har nå også sendt min inn til netshop , grunnet ein feil i viftesystemet.

Men utenom det har min fungert utmerket.

Lenke til kommentar

Jeg fant tilslutt drivere som fungerte. Fikk da 6350poeng. Så testet jeg battlefield 2 der fikk jeg 80-90fps med 800x600 alt på high utenom textures den satt jeg til low og aa off. Nå angrer jeg ikke lenger. Skjermkortet danker mitt gamle XFX 6600 GT kort på den stasjonere lett. Så var det batteriet da. Sitter nå med 24% igjen på batteriet og det har gått 2 timer og 45 minutter. Jeg har spilt litt snes emulator med gamepad conencted til pcen. så har jeg sett Terkil i knipe 1time og 30 min. Surfet litt etc (med det batterisparende skjermkortet selvfølgelig) Virker veldig lovende dette. :)

Endret av pokerm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...