olear Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Kjipt når slik skjer. Uansett, setter pris på at folk tester LiveCD'en. Har en del planer for neste versjon. Forbedring av xconfig (og andre scripts), mer programvare og _kanskje_ installer. For de som ikke gidder å teste Draco har vi såklart obligatoriske screenshots: http://www.slackforge.net/Gallery/Draco_POC03/ Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 unnskyld olear : starter X , å de skjer ikke no . de kommer opp en grå sjerm med en mus men ingen ting skjer. prøvde dermed confe X , men fortsatt samme problem . å er de ikke mulighet med chroot på live-cd'en deres ? Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 X blir configurert under oppstarten, er dessverre bare X -configure, men den greier å konfigurere det meste, har testet dette på 4 helt forskjellige maskiner og det har fungert bra hittil. Noe redigering må kanskje til for noen, er for det meste tastatur og oppløsning. Jobber med å forbedre dette. Standard innlogging er som følgende: logg inn som guest og skriv startx, om en liten stund dukker XFCE opp. Gjør det ikke det hos deg er det noe feil med X. Du har fremdeles ikke gitt meg info ang. feilmelding og skjermkort/driver. Merk at grunnet en pakkefeil fra meg så ligger loggen til X i /usr/var/log. Lenke til kommentar
chrishan Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) ok, sitter naa paa nett med draco3! dette virker veldig bra, jeg sitter paa en gammel acer tm 291, og ting ser ut til aa virke bra. traadloest nett var oppe rett ut av boksen (jeg var faktisk uten videre koblet til naboens usikrede nett....), opploesningen paa skjermen er meget bra, mp3 funker uten videre og diskene mine ligger montert i /mnt. det som ikke virker saa langt: - jeg mangler norsk tastatur! - hjulet paa usb-musa mi virker ikke screenshot av min "draco-opplevelse": Endret 12. september 2006 av chrishan Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Høres bra ut Issues med layout på tastatur og mus er noe jeg jobber med, har dessverre ikke funnet en god løsning enda, men jobber med saken (tar gjerne imot tips). Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 har nvidia , jeg får ingen feilmldinger . Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Har testet Draco på en FS Amilo.laptop. Fungerte aldeles utmerket bortsett fra det innebygde wifi-kortet. Måtte bruke kabel, men ellers glimrende. X funket kjempebra. Veldig pen og ryddig design som er valgt på Xfce! Lenke til kommentar
olear Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Bra Hvilket nettverkskort er det snakk om? Kan sikkert legge til støtte for det (så lenge det finnes frie drivere). Lenke til kommentar
glad Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Olear! hvordan fikk du den menyen til og utvide seg slik at den dekker hele skjerm bredden i xfce4? Lenke til kommentar
glad Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Hei! jeg får ikke de valgene jeg, jeg for kun small medium large og autohide, mulig jeg har feil versjon, men installerte den jeg trodde var nyest altså xfce4 Lenke til kommentar
olear Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Du må ha 4.4. Det skal finnes en hack/plugin til eldre versjoner som gir tilnærmet funksjonalitet, husker ikke hva den heter (kanskje den ligger under XFCE goodies). Lenke til kommentar
glad Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 må jeg kompillere alle xfce komponentene eller er det nok med xfce4-panel? Lenke til kommentar
olear Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Du må nok kompilere alt. Sjekk i pakkesystemet først, kanskje din distro har den. Lenke til kommentar
glad Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 nope, archlinux har den ikke holder på og skrive pkgbuilds Lenke til kommentar
glad Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 woow, den nye xfce4 er virkelig super, stor takk til deg da Olear, forresten hvordan er Draco linux? stabil osv? Lenke til kommentar
olear Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Beste måten er å teste den selv Har ikke vært borti noen merkbare bugs enda. Lenke til kommentar
glad Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 jaok da blir det testing, men hvordan står det til med pakker osv. er det noe stor forskjell fra og skrive PKGBUILDS til og skrive en buildpkg build tenkte no bare viss dere trenger hjelp? Lenke til kommentar
olear Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Hver pakke styres fra en fil, den heter pakkenavn.options. Tar her Leafpad som eksempel:: leafpad.options PKGAUTHOR="[email protected]" PKGVERSION="0.8.9" PKGDESC="GTK+ text editor" PKGCONFIGURE="" PKGPREFIX=/usr PKGSEXT=tar.gz PKGSERVER=http://savannah.nongnu.org/download/$PKGNAME BUILDDEP="gtk+" PKGDEP=$BUILDDEP PKGAUTHOR er kontaktperson PKGVERSION er versjon PKGDESC er en kort beskrivelse av pakken PKGCONFIGURE brukes til å gi kommandoer til ./configure PKGPREFIX sier hvor pakken skal installeres PKGEXT er filendelsen på kildekoden (tar.gz|tar.bz2|tgz) PKGSERVER er url til kildekoden, merk uten selve filnavnet. BUILDEP er avhengigheter man trenger for å kompilere pakken PKGDEP er avhengigheter man trenger for å kjøre/bruke pakken. Leafpad er en veldig enkel pakke, vi har en template som skal dekke de fleste muligheter man har: #!/bin/sh # # BuildPKG script 0.2 # # You can add <package>.custom|extra|patch for even more control. # # Author/maintainer of this package PKGAUTHOR="" # Package name and version #PKGNAME="" PKGVERSION="" # Package arch #PKGARCH=i686 # Build number #PKGBUILD=1 # Package description #-------|-|-----handy-ruler----------------------------------------------------|-| EOL # Short desc PKGDESC="" # Main desc PKGDESC_A="" PKGDESC_B="" PKGDESC_C="" PKGDESC_D="" PKGDESC_E="" PKGDESC_F="" # Enable/disable features #PKGCONFIGURE="" # Install prefix PKGPREFIX=/usr # Alternative documentation (file file file) #PKGDOCS="" # Source extension (tar.bz2|tar.gz|tgz) PKGSEXT=tar.gz # Server url (without filename) PKGSERVER="" # Alternative (source) name #DWNNAME="" # Alternative (source) version #DWNVERSION="" # Alternative source seperator (default is - ) #SRCSEP="" # Alternative (source) directory #SRCDIR="" # Alternative make command #PKGMAKE="" # Patches (file file file) #PKGPATCH="" # Deps needed to build package BUILDDEP="" # Binary deps PKGDEP="" # Extra deps (nice to have) #PKGALTDEP="" Det beste er å studere de som ligger i pakkesystemet. Options har også mulighet til å bygges ut med opptil 5 ekstra scripts. pakkenavn.patch Kommandoer som må gjøres før kompilering, kan brukes til kopiering/flytting av filer, også patching, merk at "vanlig" patching styres fra options. pakkenavn.custom Denne brukes når pakken ikke kan kompileres på vanlig måte. pakkenavn.extra Ekstra kommandoer som kjøres etter kompilering. Vanligvis kopiering/sletting/flytting av filer. pakkenavn.perm Brukes til å forandre rettigheter på mapper/filer. pakkenavn.doinst Kommandoer som skal kjøres før pakken installeres. Lenke til kommentar
glad Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 så ikke så vanskelig ut det der, trenger dere folk til å oppdatere pakker/ legge til nye så er jeg med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå