genstian Skrevet 23. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Noen her som vil lage en "Experimental" versjon av Slackware? Altså ta Slackware-current og fikse litt på ting. Som eks: Xorg 7.0. Qt 4.1. Gcc 4. Full PIE. i686 fremfor i486. KDE 3.5. Slackware er en fantastisk distro, tenkte bare å leke seg litt med fremtiden. (Og for folk som har lyst til og noe ) Bare si ifra hvis du vil være med, så skal jeg sende deg et brukernavn og passord til SVN i PM. Server: http://svn.w4n.org/eslack Endret 24. mars 2006 av hotstian Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 23. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2006 Sett på archlinux.org ? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. januar 2006 Archlinux var min distro en gang i tiden, så ja. Lenke til kommentar
olear Skrevet 23. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Trenger du i686 så har du slamd64. GCC4 følger med i testing, Xorg 6.9 følger med current (om du absolutt må ha 7.0 så er det veldig enkelt å kompilere). Qt er en veldig enkel rebuild av allerede eksisterende Slackbuild. Ideen er grei, men hva er det som skal skille (utennom nye pakker) denne fra originalen? EDIT: Kan sikkert bidra med noe pakker eller to, kan også være til hjelp med installer. Endret 23. januar 2006 av olear Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 24. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2006 GCC4 følger med i testing5487725[/snapback] Hm? Nytt for meg, finner bare GCC3.4.5 jeg. BTW: den Xorg 6.9 pakken som nå ligger i current har samme kodebasen som X11R7.0.0, kun pakket som en enkel pakke med imake systemet. Pat har vel gjort noen små endringer da, som freetype-2.1.9 i steden for freetype-2.1.10... Lenke til kommentar
olear Skrevet 24. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) GCC4 følger med i testing5487725[/snapback] Hm? Nytt for meg, finner bare GCC3.4.5 jeg. My bad Leste feil. BTW: den Xorg 6.9 pakken som nå ligger i current har samme kodebasen som X11R7.0.0, kun pakket som en enkel pakke med imake systemet. Pat har vel gjort noen små endringer da, som freetype-2.1.9 i steden for freetype-2.1.10... Pat har ikke gjort noe endringer, Freetype 2.1.9 følger med X. Endret 24. januar 2006 av olear Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 24. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2006 Pat har ikke gjort noe endringer, Freetype 2.1.9 følger med X.5489056[/snapback] Hokay.Slik jeg leste chancelog'en til Slackware-current forstod jeg det om at Pat hadde bytta ut Freetype 2.1.10 med Freetype 2.1.9 i X.org-6.9 pakka. Missforstod sikkert. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. januar 2006 vet at det ikke er vanskelig å bytte alle disse pakkene, men siden det er mange som sikkert vil gjøre det(Savne Qt4, KDE 3.5. Teste Modulær X osv) så kan vi lage et tre for det Lenke til kommentar
genstian Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. januar 2006 La til atk 1.10.3, pango 1.10.2 og glib2 2.8.6. Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2006 Synes du bør vente litt før du begynner å lage pakker Hva skal byttes ut? Hva skal fjernes? Hva skal legges til? Er dette en full fork av Slackware, eller skal vi basere oss på en custom versjon (desktop)? Kan som sagt hjelpe til, men har begrenset med fritid. Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2006 Mitt forslag til pakkeendringer (skisse): (-) Fjernes (+) Legges til. L/ aalib - alsa-driver (puttes i kernel-modules) alsa-lib alsa-oss arts aspell aspell-dict atk audiofile db3 db31 db4 - esound expat fribidi gdbm gdk-pixbuf - glib glib2 glibc glut gmp gnet - gtk+ gtk+2 imlib jre lcms - lesstif libao libart_lgpl libcaca libexif libglade libgsf - libgtkhtml (?) libid3tag libidl libidn libieee1284 libjpeg libmad - libmikmod (?) libmng libogg libpng librsvg libtermcap libtiff libungif libusb libvorbis libwmf libwpd libxml2 libxslt mhash mpeg_lib ncurses netpbm pango pcre - pilot-link popt readline sdl shared-mime-info slang startup-notification svgalib t1lib taglib wv2 xaw3d zlib + qt (flyttes fra KDE) + gc + glibm + gtkmm + gtk-engines + hicolor-icon-theme + lame + libdvdread + libdvdcss + libsigc++ + a52dec (?) + (win32)codecs XAP/ abiword - blackbox fluxbox - fvwm (?) gaim gftp gimp - gimp-help (?) - gkrellm - gnuchess - gnuplot - gucharmap - gv gxine imagemagick - mozilla mozilla-firefox mozilla-thunderbird - pan (?) - rxvt sane - seyon - windowmaker - x3270 xchat xfce - xfm - xfractint - xgames xine-lib - xine-ui (?) xlockmore - xmms - xpaint - xpdf xsane xscreensaver - xv - xxgdb + seamonkey + e17 (?) + audacious + bluefish + inkscape + leafpad + mplayer + mplayerplug-in + oxine (?) + rox + rxvt-unicode + scribus + torsmo/conky + amarok + kaffeine + kplayer (?) + gqview sånn ca ... 1 Lenke til kommentar
genstian Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Støtter ca alt det olear sriver ovenpå Hva med og ha en egen kategori med KDE stiler/stuff (Muse pekkere, KDM themes, KDE themes osv)? Også synes jeg alle SlackBuild skal hente ned sourcen fra weben (eller er dette bare en vanne fra Gentoo, Archlinux, Debian og FreeBSD verdenen min?). Muligheten er også og ha et "SlackBuild tre" som eks Ports treet, med nedhenting gjennom et verktøy. Endret 25. januar 2006 av hotstian Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2006 Ser kanskje helst at vi bruker en pakke som heter kde-themes, der har vi en samling av gode themes. Kan også gjøre dette for de andre WM/DE. Også synes jeg alle SlackBuild skal hente ned sourcen fra weben (eller er dette bare en vanne fra Gentoo, Archlinux, Debian og FreeBSD verdenen min?). Muligheten er også og ha et "SlackBuild tre" som eks Ports treet, med nedhenting gjennom et verktøy. Henting av kildekode er en selvfølge. Har noe gode (min mening) SlackBuild som kan brukes som mal. Når det gjelder "SlackBuild tre" så har jeg hatt noe slikt i tankene en god stund, tror jeg fremdeles har noe scripts liggende. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. januar 2006 La til grub (med reiser4 støtte, mangler libaal og reiser4progs) og gtk+2.8.10. Lenke til kommentar
olear Skrevet 31. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2006 Tenker jeg gir en liten status for prosjektet Buildscripts pr. i dag: BuildPKG grub kernel-modules lame nano atk exo glib2 gnome-icon-theme gnome-mime-data gtk+2 hicolor-icon-theme libdvdcss libdvdread pango seamonkey-nss shared-mime-info MPlayer Thunar audacious fluxbox gaim gxine leafpad mplayerplug-in oxine seamonkey xine-lib Last ned buildpkg hvis du har lyst til å prøve noen av pakkene: wget http://buildpkg.slackforge.net/BuildPKG-0.1-noarch-1.tgz installpkg BuildPKG-0.1-noarch-1.tgz Det første du må gjøre er å synke mot treet: buildpkg sync Du bygger en pakke med følgende kommando: buildpkg pakkenavn Vis alle tilgjengelige pakker: buildpkg list Hvis noen fremdeles har lyst til å hjelpe til så er det fremdeles ikke for seint (hint, hint). Todo finner dere her: http://svn.w4n.org/eslack/trunk/TODO.txt Lenke til kommentar
genstian Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. februar 2006 Vi trenger flere folk. Noen til og ta seg av sikkerhets-patching og bugfiksing hadde vært fint. Vi trenger også flere portere av Slackware->BuildPKG. Alle forslag til ting som hadde vært fint og ha med mottas med glade Hint: Noen pakker krever nyeste buildpkg for og bygge, så etter installasjon av buildpkg burde du ta og kjøre buildpkg BuildPKG. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. februar 2006 Nyeste pakke liste: BuildPKG bash bzip2 gettext grep grub gzip hdparm kernel-modules libaal linux reiser4progs sed lame nano atk cairo exo glib2 glibmm glitz gnome-icon-theme gnome-mime-data gtk+ gtk-engines gtk-themes gtkmm hicolor-icon-theme libdvdcss libdvdread libglade libgtkhtml libpixman libsigc++ pango pygtk shared-mime-info BitTorrent MPlayer Thunar audacious fluxbox gaim gimp gxine leafpad mplayerplug-in oxine rox seamonkey xine-lib Lenke til kommentar
olear Skrevet 13. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2006 Vi trenger flere folk. Noen til og ta seg av sikkerhets-patching og bugfiksing hadde vært fint. Jeg har konsentrert meg på L og XAP (også et par pakker under AP), men i det siste så har jeg ikke hatt tid. Får ta et comback til uken og gjøre meg iallefall ferdig med L. Jeg tester pakkene på tre forskjellige maskiner (Slackware Current og Stable) og skviser ut evt. bugs som dukker opp. Lenke til kommentar
olear Skrevet 17. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) Da er kernelen i boks. Tok utgangspunkt i 2.6.15.3 som ligger i -Current. Følgende er lagt til (utennom det som er default i Slackware): - Reiser4 - High mem - Suspend2 - vesafb-tng - fbsplash - Noen ACPI-patcher + sikkert noe jeg har glemt Har kompilert støtte for EXT2/3, Reiser3/4, XFS og JFS direkte i kernelen. Har testet suspend mot 3 forskjellige bærbare og fikk alle til å suspende riktig. Tok også med unyttig (alt hvordan man ser det ) eyecandy i form av fbsplash (det som blir brukt i Gentoo og lignende). For de som vil teste kernelen så har jeg laget pakker for 10.2: kernel-default-2.6.15.3e2-i686-1.tgz kernel-modules-2.6.15.3e2-i686-1.tgz alsa-driver-1.0.10_2.6.15.3e2-i686-1.tgz linux-2.6.15.3e2-noarch-1.tgz (kildekode) Hvordan få "fancy" konsoll? Legg til disse to linjene i LILO: initrd= /boot/fbsplash-1024x768 append="video=vesafb:1024x768-16@85,mtrr,ywrap splash=verbose,theme:SlackwareLinux CONSOLE=/dev/tty1" Har dessverre bare laget theme for 1024x768, men regner med de fleste greier den oppløsningen (merk at jeg bruker 85hz på min skjerm, dette må du justere etter hva din skjerm greier). EDIT: Bug #1: Suspend2 spammer sysklogd hvis man bruker ALSA. Skal finne en løsning på dette. Endret 17. februar 2006 av olear Lenke til kommentar
genstian Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mars 2006 Flere folk søkes fortsatt. Nå er prosjektet godt i gang og vi har portet mange pakker. Fint om flere kunne teste dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå