Gå til innhold

Hvordan egner speilrefleks seg til action bilder?.

Anbefalte innlegg

Eller, hvis man slenger på litt over hundre kronor, så får man en ganske mye bedre versjon :)http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=SANCFE3-2GB

5500802[/snapback]

Databutikken har rimelige priser, men så koster det vel en del mer i frakt og diverse enn hos andre nettbutikker? Bestilte akkurat et Sandisk Extreme III. Greit nok at det i utgangspunktet var billig, men i tillegg måtte jeg ut med:

1 st FRAKT (Fraktkostnader) á 95.00, totalt 95.00 kroner ekskl moms

1 st PF (Postförskottsavgift) á 40.00, totalt 40.00 kroner ekskl moms

Ganske heftige priser spør du meg?

Uansett, så ble det totalt sett billigere enn fra andre nettbutikker tror jeg :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

magneska: Ja, jeg stusset også litt på det der.. men totalt sett så ble det jo billigere:). Et Sandisk Extreme III 1GB kostet 1099,- hos xd.no .

PMnormal, OK, det var det jeg trodde, men jeg syns det er så enkelt å bruke bilder som jeg allerede har online ved å bare paste inn ferdig laga url med img kommando, bruker photobucket.com.

Syns du de "mindre" bildene som jeg la ut i bildekritikk tråden min, var for store?.

Huff, ikke meninga å dalle frem og tilbake om det her, hehe:).

Lenke til kommentar

De var ikke så ille. I alle fall kunne jeg lese innleggene uten å måtte scrolle, selv om jeg måtte scrolle litt for å få rammene til å passe. Ser forøvrig at Jurgis klagde litt på dem også, så jeg tror de flere av de gamle synes de også var for store. Det er så mye enklere med thumb og vedlegg, for da blir valget om hvilken størrelse man vil se dem i være opp til leseren. Sett bort fra når man vurderer tekniske feil i filen trenger vi ikke så store filer for å vurdere et bilde. Man ser egentlig ut fra thumb'en om bildet er verdt å bruke tid på til nærmere studier.

Fortsett å legge ut bilder. Fortsett å skrive innlegg. Vi bitre, gamle gubber liker å føle oss viktige (dvs gi råd til de med færre grå hår på hodet).

Keep up the good work.

For noen dager siden klaget jeg på lignende problemer i tråden om bilder med lang lukkertid, og fikk til svar at ingen bruker slike monitorer som jeg har lenger. Ja, ja. Det er forskjell på folk. Noen vil heller forsvare sine feil enn å lære. Heldigvis er ikke du en av dem. Evnen til å ta imot konstruktiv kritikk er viktig for å noensinne kunne bli en god fotograf, og du har den. Gleder meg til å høre mer fra deg.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...