Gå til innhold

Legger ut et par bilder

kimoajaj

Anbefalte innlegg

Heisann!.

Første posten min på dette forumet, virker som et kjekt forum!.

Legger ut noen bilder som jeg har tatt i sommer, alle fra hjemplassen min.

http://i33.photobucket.com/albums/d67/iris...IM0580Large.jpg

En fin sommerdag.

IM003573Medium.jpg

Kunne kanskje vært litt lysere.. ?.

http://i33.photobucket.com/albums/d67/iris...IM0796Large.jpg

http://i33.photobucket.com/albums/d67/iris...IM0792Large.jpg

Oppå en benk.. .

http://i33.photobucket.com/albums/d67/iris...IM0600Large.jpg

Mystisk hav.. .

Har en del flere bilder som jeg kan legge ut men det får holde med de ovenfor foreløbig:).

Mvh.

Joakim

Endret av Opus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fine bilder.

bilde nr 1 bilde kunne greid seg uten dei bladene til høyre.

Bilde nr 2 var fantastisk.

bilde nr 3 blei litt forstyrrende me det lyset, og tåken på venstre side.

bilde nr 4 var også helt fantastisk

bilde nr 5 var horisonten skeiv. rett den opp, så blir det bildet utrolig pent også :)

alt i alt, strålende bilder.

Lenke til kommentar

Hei igjen folkens ! :).

Beklager dette med bilde størrelsen, jeg bruker å prioritere fil størrelse framfor selve bilde størrelsen, men jeg skjønner at dem blir litt store.. .

Hyggelig å få litt konstruktiv kritikk fra folk som har litt mer peiling enn meg, hehe.

Vegis: Bilde nr.1 , jeg var så fasinert over at jeg klarte å få bladene til å bli ute av fokus, har ikke fått det til før, var derfor jeg valgte å ta dem med.

Bilde nr. 2 , jeg syns det virka litt mørt men.. .

Bilde nr. 3, jeg syns tåken/lyset var med på å skape litt "stemning" ? . Mulig jeg innbiller meg ting.

Bilde nr. 4 ok.

Bilde nr. 5 Skal prøve å holde kamera rett neste gang! :).

Opus: Ok , ikke noe mere IMG på store bilder:).

Snusi: Hyggelig at du likte bildene:). Nei, er ikke havre, er vanlig "H" som vi kaller det.. helt ordinært ku - gress.

Zeph: OK skjønner at "motivet" mangler, men natur/landskaps bilder trenger vell ikke noe motiv sånn egentlig?.

Legger ut et noen flere bilder.

Tatt halv 1 på natta, midt i Desember.

HPIM1067Medium.jpg

Fra en båttur i sommer.. .

IM003197Medium.jpg

Tatt oppe på fjellet i fjor vinter.

IM004182Medium.jpg

Solnedgang, tatt for tre år siden.

IM000883Medium.jpg

En helt ordinær løvetann.. fra i sommer.

HPIM0299Medium.jpg

Fint lys på himmelen, tatt rundt jule tider for 2 år siden.

BorgesSierra019Medium.jpg

Dett var dett!.

Lenke til kommentar
Zeph: OK skjønner at "motivet" mangler, men natur/landskaps bilder trenger vell ikke noe motiv sånn egentlig?.

5493157[/snapback]

Ein smakssak selvfølgelig, men eg er ikkje så glad i bilete av ein horisont utan andre element.

Desse bileta likte eg betre.

1: Fint bilde, er det berre meg eller er det litt kornete? Likte det opplyste området i midten.

2: For så vidt eit horisontbilete, men her har du mønster isen og vatnet som gjer ein ekstra effekt og kontrast, det blir med ein gang meir spennande for meg. Kva er det forresten som flyter der? Og det raude nede til venstre?

3: Fint motiv med sjøen som reflekterte sola, men dette biletet er også litt skeivt.

4: Beste bilete i denne serien, fint med ein stor busk\tre og eit mindre med sola i midten.

5: Ein løvetann :p

6: Ikkje like bra som eit av dei andre, sol(opp\ned)gang i fyr og flamme er som oftast eit bra motiv, men mangla litt.

Ikkje ta meg for ein som har peiling på bilete altså, men eg meiner du ikkje treng eit snev av kunnskap for å kunne vurdere eit bilete. Kvar enkelt opplever det forskjellig.

Stå på!

Lenke til kommentar

Generellt vil jeg si at du må være mer obs på horisontlinjen. Skjeiv horisont går igjen i flere av bildene.

De siste er dekorative, men går inn under kategorien "Elg i solnedgang" for meg. Hopper derfor over dem.

Likte best bilde #2, 3 og 4. Skikkelig bonderomantikk. Bilde #4 hadde skjemmende reflekser i benken. Polafilter er noe du bør eie.

Best likte jeg bilde #2, det som sprengte rammene i forumet. Det er i sin uperfekte form helt herlig. Det er en slags syk, twisted bonderomantikk. Tok litt tid før jeg fikk taket på det, og det forstyrret meg litt. Likker når et bilde roter med hodet mitt :wow: .

Likte i og for seg bilde #3 også. Det har en litt eerie feeling. Litt skjeivt (?) og ikke helt skarpt, men har en snodig effekt på meg.

Synes #2 og 3 viser at bilder ikke trenger være perfekte for å være verdt å bruke tid på. Flere små og store feil, men det er faktisk de som gjør bildene litt spennende :thumbup: . Flere skrudde naturbilder, takk :yes:

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

God kveld ! .

Takker så mye for lange og konstruktive tilbakemeldinger:).

Alle bildene i post nr. 1 er tatt med mitt nåværende kamera, som jeg kjøpte for 1000,- på Ica, et HP Photosmart R507 4,1mp. Bilder nr. 2,3,4 og 6 i bilde post nr.2 er bilder som jeg tok med mitt gamle kamera, et HP Photosmart 318, 2mp. Måtte bare nevne det da jeg hørte snakk om Pola filter, tror ikke jeg får skvisa et sånt på mitt kamera, hehe.

Zeph:

1. Ja det er kornete, tok det med ISO 100 på stativ, hvis jeg ikke husker feil. Er nok kameraet i sin helhet som ikke er godt nok til den slags bruk.. ?.

2. Det som "flyter" er ikke noe som flyter, det er rekka på båten. Det røde nede i venstre hjørnet er bare "forstyrrelser", jeg har ikke lagt merke til det før nå faktisk.

3. Jeg har irritert meg over at det er skjevt ja, i virkeligheten var det nok en del lysere ute, så kameraet blir vell "blenda" av sola.. . Syns det ble litt mørkt .

4.Artig at du likte det:).

5. En løvetann ja.

6.Ok, jeg syns bare fargene så så fine ut, var vell mere imponert over at det gamle raklet av et kamera som jeg hadde, klarte å få med seg fargene såppas "bra", hehe.

PMnormal:

Skal prøve å konsentrere meg mer om å få horisontlinjen rett. Når det gjelder bilde nr. 4 så syns ikke jeg at det skinnet i benken gjorde noe, men jeg har somsagt ikke så mye peiling.. . Hmm jeg skjønner ikke hvorfor jeg syns at bilde nr. 2 var så veldig spesielt, men det er vell kanskje ikke så ille.

Bildet nr. 3 tok jeg da jeg var ute å gikk meg en Søndags tur, har gjort det til vane å ha kameraet i lomma i tilfelle noe skulle dukke opp:). Samme med bildet nr. 2. forøvrig.

Takk igjen for greie tilbakemeldinger!.

Legger ut noen flere bilder, muligens at kvaliteten bare synker og synker ettersom at jeg begynte med det som jeg personlig syntes var best, men vi får se.

HPIM1312Medium.jpg

Et bilde som jeg tok nede på kaia for 2 uker siden.

IM003651Medium.jpg

Alt for mørkt.. men likte det jevne skinnet på havet.. .

IM003508Medium.jpg

Bare en båt?.

stranda.jpg

HPIM0304Medium.jpg

Enda flere løvetann.. .

Finutisklite2.jpg

HPIM0847Medium.jpg

Hmm.

Jaja det var dagens dose:).

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Det er nok kanskje den udefinerbare effekten fra den begrensede teknikken som gjorde bilde #3, men #2 likte jeg fordi det var så herlig uteknisk komponert. Det ble litt skrudd/rått, fordi du hadde brutt reglene om fin komposisjon. Art by accident.

Bildene dine viser at man ikke trenger kamera til 100.000 for å ta bilder folk liker. "I don't know about art, but I know what I like", for å sitere salige Ramones.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opus: Jeg syns liksom den gress kanten var med på gjøre litt ut av bildet.. men den hadde vell kanskje ikke noe der å gjøre.. . Fant et annet bilde som jeg tok i sommer, fra samme plass, her uten gress kant:

IM003572Medium.jpg

Var kanskje litt kjedelig.. ?.

PMnormal:

Egentlig så tror jeg til tider at den "begrensede teknikken" har vært til min fordel noen ganger, kameraet har ikke taklet motlys med det resultat at noen bilder kanskje har blitt mer "spennende" enn dem egentlig var.. men det er vell kanskje noe som jeg bare tror.. .

Legger ut noen flere bilder, men nå har jeg en følelse av at bildene bare blir værre å værre.. :). Var litt artig å få tilbakemeldinger på det man har "foretatt" seg.

IM003451Medium.jpg

Syns det var en litt fin stemning her, tok det da jeg var i fjæra å lagde hopp til crossen.

IM003588Medium.jpg

IM003491Medium.jpg

Til slutt et bilde av bilen min, som jeg syns ble litt spennende, men var litt for mørkt.. .

IM003631Medium.jpg

Lenke til kommentar

På det øverste bildet kunne du kanskje prøvd å ta bildet fra et lavere punkt slik at man ser mer "rett på" fjella, hvis du skjønner.

Far off topic:

Skjønnte det var noe kjent med nicket og golfen med lite skilt forran.

Vet du har flere gode bilder av golfen, bare å poste dem ;)

Lenke til kommentar

Okei Opus.. jeg tenkte faktisk på det.. fjellene var liksom litt langt opp på bildet.. men jeg var jo egentlig ikke så veldig bevisst på hva jeg gjorde, knipsa bare i vei liksom.. .

Hmm drar du kjensel på golfen da ?:).

Får se om jeg kanskje poster noen golf bilder da.. .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...