Keltern Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) jeg sitter å sliter med windows-install på fjerde timen her nå.. nettopp fått inn nytt hk, cpu og sk. men som nevnt bruker maskina no helt vanvittig lang tid på å installere windows! asus a8n premium a64 3700+ xfx 6800gs gammelt minne (twinmos 2x512 pc3200) MIST 500w psu noen som har peil på hva jeg kan gjøre? eller kanskje noen har hatt samme problem også? Endret 24. januar 2006 av Keltern Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Kanskje minnet er dårlig? Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Kanskje minnet er dårlig? 5486824[/snapback] minnet er riktig nok dårlig, men har fungert helt fint til nå... er det noe jeg må fixe i bios for at det skal gå som det skal? Endret 23. januar 2006 av Keltern Lenke til kommentar
jihn Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Høres rart ut, installerte det selv her igjen om dagen og tok 40minutter eller no slikt... og jeg har 3200+ Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Høres rart ut, installerte det selv her igjen om dagen og tok 40minutter eller no slikt... og jeg har 3200+ 5486911[/snapback] ja ikke sant.. det er jo helt klart noe feil, men kan ikke fatte å begripe hva det er! har aldri opplevd noe sånt på nyere utstyr... slitsomt når jeg aldri blir ferdig med windows installasjon lissom... orker ikke vente 8 timer på det her asså! burde kanskje nevne at jeg for tia ikke har s-ata disk tilgjengelig, så installasjonen foregår på en samsung spinpoint 200GB disk.. Endret 23. januar 2006 av Keltern Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Last ned Ultimate Boot CD og kjør memtest86 for å teste minnet ditt. Eventuellt prøv med ny BIOS. Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Last ned Ultimate Boot CD og kjør memtest86 for å teste minnet ditt. Eventuellt prøv med ny BIOS. 5487677[/snapback] takker.. skal teste! men er jeg nødt til å bruke ultimatebootcd? er det ingen mindre saker jeg kan laste ned, for linja her blir konstant voldtatt, så det tar tid... er vel bare memtest86 å flashing jeg skal starte fra bootcd'en.. Endret 23. januar 2006 av Keltern Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) trenger litt hjelp med bootcd'er i tillegg nå da.. får ikke en eneste cd til å boote, bortsett fra windows-install cd! aldri hatt bruk for å lage bootcd, har alltid hatt floppy tilgjengelig, men ikke nå.. bruker nero, å velger bootcd der.. men uansett hva jeg putter på den, så booter ikke pc'en på den.. I FEEL LIKE A NEWB! Endret 24. januar 2006 av Keltern Lenke til kommentar
viper44 Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Det du beskriver har hendt meg ett par ganger på 7/8 år. Jeg avslutta, formaterte og neste gang gikk det greit. Sikker på at disken er formatert som "NTFS" og ikke FAT32? det kan nemlig gi slike utslag en sjelden gang. Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 trenger litt hjelp med bootcd'er i tillegg nå da.. får ikke en eneste cd til å boote, bortsett fra windows-install cd! aldri hatt bruk for å lage bootcd, har alltid hatt floppy tilgjengelig, men ikke nå.. bruker nero, å velger bootcd der.. men uansett hva jeg putter på den, så booter ikke pc'en på den.. I FEEL LIKE A NEWB! 5489734[/snapback] Hvis du henter ned Ultimate Boot CD "ISO" og velger "burn image" i nero burde vel det gå. Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 viper44 - jeg bruker kun ntfs, så det er jeg sikker på.. Yazfat - jeg skulle hatt med et par programmer i tillegg til ultimatebootcd, slik som memtest å flash-program sammen med ny bios-fil... er det mulig å legge med sånt når man brenner iso da? "nei, det har jeg ikke sett.." Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 uffuffuff.. var ikke mye moro det her! noen som kan forklare meg hva jeg må gjøre for å få til en bootcd jeg kan kjøre bios-flashing å memtest fra? får ikke boota på de jeg har lagd hittil.. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 IDE-disk ? og UDMA enablet i BIOS ? ikke bare PIO.... Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Hadde problem med det samme for en tid tilbake siden. Tok ca 20 timer å installere windows, over 1 time å boote etc. Viste seg at det bare var å resette cmos så virket alt 100%. Enkelt grep, virket for meg. Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 IDE-disk ? og UDMA enablet i BIOS ? ikke bare PIO.... 5491105[/snapback] hvor aktiverer jeg dette forresten? har enabled IDE DMA transfer access om det er denne du tenker på... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 IDE-disk ? og UDMA enablet i BIOS ? ikke bare PIO.... 5491105[/snapback] hvor aktiverer jeg dette forresten? har enabled IDE DMA transfer access om det er denne du tenker på... 5491163[/snapback] Jepp ! var den jeg tenkte på. Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 det var ikke den som løste problemet, men derimot en bios-oppdatering! jeg er så glad, SÅÅÅ glad! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå