Hagforce Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Hei Folkens! Jeg har tengt å anskaffe ny bil. Har da følgende slagplan. Finne en bil som er en god slant billigere å importere enn å kjøpe i Norge, samt at den er lett og kvitte seg med igjen (jeg er ikke sikker på hvor lenge jeg trenger bilen grunnet firmabil etc.). Det jeg er ute etter er en familiebil. 150-200k ferdig reg i Norge. Men så til det store spørsmålet..... Hvilken bil bør jeg satse på? (som sagt trenger en bil som er lett å kvitte seg med, samt at den er lønnsom å importere slik at jeg minimerer tapet ved videre salg). Takker så meget for tips Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Passat? Audi A4/A6? Volvo V70? Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Jeg ville satset volvo v70 Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Med diesel, automat, skinn, xenon og A/C. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Er i de baner jeg også har tengt.... Men er det noen som har forsket på hva som gir best prisdifferanse sammenlignet med her på berget? Vil ha litt "forsprang" Lenke til kommentar
otis Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Jeg har lenge tenkt på å importere en BMW 528i E39, med alt utstyr, maks 100.000 km. For at den bilen skal bli mest mulig gunstig i Tyskland i forhold til Norge, så er det viktig at den er gått lite og har mye utstyr. Det som bestemmer prisen mest i Tyskland, tror jeg er km. stand. Utstyr teller jo selvsagt også, men ikke så mye som km. stand. MERK: Dette er bare noe jeg tror, ikke noe jeg vet. Uansett, så er det mye mer lukrativt i mitt tilfelle, da en528i, E39 ikke vokser på trær i Norge, i hvertfall ikke med de spesifikasjonene som jeg vil ha... Men du må nesten se på mobile.de og sammenligne de fleste biler og deretter sjekke det i forhold til i Norge. EDIT: Her kan du se at XC 70 og XC 90 er meget poupulær å importere i fra Sverige. Og en annen ting jeg kom til å tenke på er at; Får å tjene enda mer på import så er det en fin mulighet å kjøpe en bil som har blitt brukt som utleie bil, eller leasing. Da får du 12% moms fratrekk på kjøpesummen når bilen skal registreres i Norge. Endret 24. januar 2006 av otis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå