Knopfix Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Hei Lurer på hva vitsen er med montør fra NGT er ved etablering\innstallasjon av Nexthome(ADSL+IPtelefon)? Jeg skal gå over fra Telenor til NGT og sendte et kontaktskjema hvor jeg lurte på grunnen til at jeg trenger montør,fikk som beskjed at jeg ikke trenger splitteren fra Telenor lengre og at linjen skulle klargjøres. Noen som kan gå i detaljer på hva montøren gjør og om det er mulig å ordne dette selv? Ellers så blir jeg irritert på avtalen med montøren,de sier montøren ringer enten dagen før som er greit,men også muligens samme dag som han\hun kommer som jeg synes er lite greit spesielt når tidspunktet er oppgitt mellom 8.00 og 16.00 og folk flest er på jobb,skole osv. Prøvde å forklare dette for NGT men fikk som svar at jeg ble ringt opp dagen før eller tidlig samme dag som montør kommer på mitt hustelefonnummer,men jeg er jo ikke hjemme så da må de skjønne at det er lurere å oppgi at de ringer på mobilen noe som jeg har sendt beskjed om. Tror dem at folk tar seg en ferie dag for å vente på montøren fordi de ikke engang kan oppgi et ca tidspunkt? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Av og til får ikke NGT de hastighetene de ønsker og derfor benytter de flere par i telefonkabelen dersom det er ledige par. F.eks. så benytter de et eget par til data og lar telefonparet gå for seg selv for å unngå unødvendige forstyrrelser. Så en NGT montør kan nok være på sin plass. Var slik i et ISDN anlegg jeg installerte. Når NGT montøren kom så kobla han data på et eget par utenom telefonsignalet. Lenke til kommentar
mar Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Det må kobles litt i sentralen, også må de verifisere at det hele virker. Helt frem til ditt tlfuttak. Har også sett at de til tider monterer en liten "sender" ved telefonuttaket slik at de kan spore linjen frem til sentralen (tettbygde strøk med totalt kaos). Endret 23. januar 2006 av mar Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 Hm,ja da har de en god grunn til å komme. Får mase litt på tidspunktet til montøren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå