lkch Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Hej Vedlagte billeder er dels et 100% crop af en 6MP fil hentet ind i PS CS 2 fra RAW, dels samme billede efter resizing til 20 af original. Som det ses får de tynde, mørke linier en tydelig "hakket" effekt. Har eksperimenteret med forskellige indstillinger, men kan tilsyneladende ikke undgå det (Det er ikke jpg-komprimeringen der gør det - samme effekt ses i PS inden konvertering til JPG) Er det mig der er en klovn - eller kan det bare ikke undgås? Gode råd efterlyses!! MVH Lars Endret 23. januar 2006 av lkch Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Hej Vedlagte billeder er dels et 100% crop af en 6MP fil hentet ind i PS CS 2 fra RAW, dels samme billede efter resizing til 20 af original. Som det ses får de tynde, mørke linier en tydelig "hakket" effekt. Har eksperimenteret med forskellige indstillinger, men kan tilsyneladende ikke undgå det (Det er ikke jpg-komprimeringen der gør det - samme effekt ses i PS inden konvertering til JPG) Er det mig der er en klovn - eller kan det bare ikke undgås? Gode råd efterlyses!! MVH Lars 5486628[/snapback] Jeg har bare PhotoShop Elements, men det heter muligens det samme. Hva står det i Resample Image (nederst i Image Size dialogen)? Prøv med Bicubic om dets står noe annet. Endret 23. januar 2006 av fishlake Lenke til kommentar
lkch Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 [Prøv med Bicubic om dets står noe annet. 5487019[/snapback] Har allerede prøvet på bikubisk og bikubisk-glattere MVH Lars Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Har allerede prøvet på bikubisk og bikubisk-glattere 5487373[/snapback] Når jeg velger 20 percent i Image Size får jeg dette: Endret 24. januar 2006 av fishlake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå