Superparanoid Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Dette bildet har selvsagt blitt justert en god del i PS, med tanke på farge og kontrast - spørsmålet er om jeg har overdrevet for mye, eller om dette fungerer... Endret 20. mai 2007 av sentimental Lenke til kommentar
Opus Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Brutalt, men tøft. Benken hører hjemme der, men ikke busken, imo. Tror egentlig du kunne fått et mer spennende bilde ved å bruke benken(og en person?) som en mer sentral del av motivet. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Synes det ble fint.. Du har kanskje tatt i litt for mye ja, men tror ikke det gjør så veldig mye. Uansett så støtter jeg forslaget til Opus! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Busken var litt skjemmende, ja, men ellers er det stilig. Egentlig var nok bildet fryktelig uinteressant, før du overdrev. Det er overdrivelsen som gjør bildet ditt, faktisk. Med andre ord godkjent, hvis du klipper bort busken. Endret 24. januar 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Ikke enig med de andre her ang treet (ikke en busk ). Synes det får frem litt mer dybde og spenning. Det hadde kanskje ikke passet med en "vanlig" solnedgang, men siden er nokså "sinna" så gjør den seg der. Ellers et veldig fint bilde! Den benken var perfekt! Stå på! Kom gjerne mfl. Lenke til kommentar
joakim192 Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Denna var råfin, syns nå jeg. Ligner litt på et av de bildene som følger med Windows XP.. Likte fargene veldig godt, veldig god stemning! Lenke til kommentar
tbend Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Rått. Legg det ut i 1280*1024 takk, Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Takk for gode tilbakemeldinger Om treet (ikke busk, nei...) bør være med eller ikke er tydeligvis delte meninger om. Personlig mente jeg der og da at det burde være med, men er litt usikker i ettertid. Her er i alle fall et bilde til av samme solnedgang, redigert omtrent på samme måte - men her er et tre i venstre bildekant også... Vet ikke om det skaper mer balanse i bildet? Endret 20. mai 2007 av sentimental Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Jeg likte dette bildet bedre. Skapte en bedre balanse ja Jeg elsker fargene, og resten av bildet. Helt fantastisk Karakter: 10/10 Lenke til kommentar
riktig Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Er bildet realistisk? Langt ifra. Er det pent? Å ja, veldig pent. Likte fargene veldig godt. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Ved nærmere ettertanke synes jeg de greinene pakket inn bildet ganske fint. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Jeg likte dette bildet bedre. Skapte en bedre balanse ja Jeg elsker fargene, og resten av bildet. Helt fantastisk Karakter: 10/10 5502474[/snapback] Hyggelig tilbakemelding å få fra en dyktig fotograf Er bildet realistisk? Langt ifra. Er det pent? Å ja, veldig pent. Likte fargene veldig godt. 5502838[/snapback] Hehe, visst er det ikke realistisk, men det var hyggelig det falt i smak. Generelt er jeg litt forsiktig med å justere sånne bilder for mye, men denne gangen var jeg redd jeg hadde gått langt over streken... Ved nærmere ettertanke synes jeg de greinene pakket inn bildet ganske fint. 5504281[/snapback] Det var også min opprinnelige tanke, og dette var i utgangspunktet mitt favorittfoto i denne serien av solnedgangen. Men det var før jeg over-redigerte dem... Nå tror jeg faktisk jeg selv foretrekker det første bildet jeg la ut i denne posten. Er ikke helt fornøyd med hvordan sola blir en hvit flekk både på himmelen og i vannet på det siste bildet. I tillegg er det mer synlig støy på det siste bildet - i alle fall i fullsize... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Det riktige valget er nok en kombinasjon av de to versjonene. Utsnittet fra den siste, resten fra den første. Da sitter bildet slik det skal. Grunnen til at jeg reagerte på treet var at det stod så for seg selv i bildet, som om det var en feil. Når det ble symmetri i bildet så kom det seg. Kan du ikke legge ut en siste versjon med lik manipulering som det første, men med det mer harmoniske utsnittet du viste oss i den siste versjonen? Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Kan du ikke legge ut en siste versjon med lik manipulering som det første, men med det mer harmoniske utsnittet du viste oss i den siste versjonen? 5514749[/snapback] Ingen av disse bildene er croppet (eller beskjært som det vel egentlig heter på norsk...), så hvis jeg skal legge ut en ny versjon må det nok en del bilderedigering til, og det har jeg i alle fall ikke tid til nå... Ellers er jeg helt enig i det du sier. Hadde jeg hatt treet på begge sider på det første bildet, ville nok det gjort susen... Synd man legger merke til slike ting først etter at bildene er tatt Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Sweet bilde! dette er wallpaper materiale ! Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Jeg syns det første bildet var definitivt best. Nr to ble for mye innramming og symmetrisk syns jeg. Jeg er også helt enig med deg i plasseringen av solen på bildet nr 1. Definitvt et bilde som egner seg som en glossy poster. Det er ikke nyskapende, ikke spennende historie, men knallfint å la øynene hvile på. Well done Lenke til kommentar
Cappuccino Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Helt greit bildet, men øynene mine klarer ikke helt å se vekk fra buskene, virker som om de er der bare for å forstyrre. Det første bildet var helt klart det beste, men hadde du klart å få vekk busken, hadde bildet vært enda bedre. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Så, er det mulig å få en 1600x1200 eller tilsvarende/større versjon av det blidet til wallpaper bruk? Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) Takk alle sammen for hyggelige tilbakemeldinger! Tror nok ikke jeg kommer til å croppe bildet annerledes... Jeg ønsker å ha sola i sentrum her, så hvis treet skal bort, må også benken det... (Bare for å imøtegå en innvending før den evt. kommer; Neida, sola må IKKE alltid stå i sentrum, men her synes jeg den MÅ det...) Hyggelig at noen ønsker det som wallpaper også... Her er en verson i 1600 x 1200... Fordi jeg ikke ønsker å croppe bildet, har jeg måttet forstørre rammen over og under (mest under pga oppgavelinja) for å få den i riktig format. Kanskje den er bedre uten rammene som wallpaper, og heller velge den "strukket"... Men slike tilpasninger for dere evt gjøre selv Endret 20. mai 2007 av sentimental Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 sweet, takker og bukker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå