Xperia X10 Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Ja. Skjønner ikke en dritt av deg akkurat nå. Ikke tenk, og regn med at vi hører tankene dine. Skriv dem. Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Nei, du får ikke mer enn 30 fps fra et NTSC signal. 5492097[/snapback] "Even with expensive monitors that can reach even higher frequencies, the effect is somewhat lost as the human eye has difficulty in perceiving differences in frame rates above around 50–60 fps. Indeed, this is why televisions operate at 50 Hz and 60 Hz with PAL and NTSC standards respectively." fra wikipedia. http://en.wikipedia.org/wiki/Frames_per_second 5492160[/snapback] Bra. Endelig fikk wikipedia holdt igjen kjeften på wilbur. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Dårlig å sammenligne 50-60 fps med 50-60 Hz, ettersom TV'n viser interlaced (halvbilder) og derfor bare får 25 effektive helbilder i PAL og 30 (29.97) i NTSC. Lenke til kommentar
wilbur626 Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Nei, du får ikke mer enn 30 fps fra et NTSC signal. 5492097[/snapback] "Even with expensive monitors that can reach even higher frequencies, the effect is somewhat lost as the human eye has difficulty in perceiving differences in frame rates above around 50–60 fps. Indeed, this is why televisions operate at 50 Hz and 60 Hz with PAL and NTSC standards respectively." fra wikipedia. http://en.wikipedia.org/wiki/Frames_per_second 5492160[/snapback] Her motbeviser du selv det du prøver å bevise. Et interlaced signal som opererer på 60Hz, leverer 30 hele bilder per sekund. Et interlaced signal som opererer på 50Hz leverer 25 hele bilder per sekund. Hadde jeg vært deg, ville jeg lest hele artikkelen før jeg klipte ut et tilfeldig avsnitt og brukte det som motargument. Sitat fra www.wikipedia.org "The "frame rate" of interlaced systems is usually defined as the number of complete frames (pairs of fields) transmitted each second (25 or 30 in most broadcast systems)." Sitat slutt. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Ingen vits å krange. tv sendinger går i 24/30fps, men er nok fordi de fleste vanlige kameraer ikke klarer mer. litt annedledes med tv-spill/pc EDIT: fullt mulig at på tven at du ikke får mer en 30 "ekte" fps, men merket tydlig forskjell på spesial versjonen av ridge racer på ps1. uansett er IKKE 25fps maks man kan se. EDIT2: utdraget jeg tok fra wikipedia var jo under "Frame rates in video games" som er det vi diskuterer. Endret 24. januar 2006 av mushi Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Så wilbur, du sier at vi ikke kan oppfatte mer enn 25fps interlaced/50fps progressive? Jo det kan vi. Slutt å unngå kommentarene våre der vi sier at du enten prøver et pc-spill med låst fps på 25fps, deretter 60 og/eller last ned programmet som 2mass ga link til i side 2!! Lenke til kommentar
wilbur626 Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Dårlig å sammenligne 50-60 fps med 50-60 Hz, ettersom TV'n viser interlaced (halvbilder) og derfor bare får 25 effektive helbilder i PAL og 30 (29.97) i NTSC. 5492224[/snapback] Det er riktig å bruke Field Rate = FPS når signalet man omtaler er progressivt, eller tar jeg feil ? Lenke til kommentar
wilbur626 Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Så wilbur, du sier at vi ikke kan oppfatte mer enn 25fps interlaced/50fps progressive? Jo det kan vi. Slutt å unngå kommentarene våre der vi sier at du enten prøver et pc-spill med låst fps på 25fps, deretter 60 og/eller last ned programmet som 2mass ga link til i side 2!! 5492246[/snapback] 25 fps er 25 fps uansett om de er interlaced eller progressive. Du trenger ikke mer enn 25 fps for å oppfatte et bilde som "virkelig" bevegelse. Ingen skjermer du har sjanse til å få fatt i pr. dags dato er i stand til å vise mer enn 60 fps. (I så tilfelle vil jeg gjerne vite hvilken standard det signalet som vises med over 60 fps går under) Det at du ikke skjønner en dritt av diskusjonen gjør deg vel forholdsvis inhabil også ? Endret 24. januar 2006 av wilbur626 Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 RETARD: Sitat deg: Du ser uansett ikke forskjell på 25 fps og 10000000000000 fps. Sitat slutt. Jo, det gjør du. Det er dette diskusjonen har handlet om nå. Ikke vri deg unna. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) finnes sikkert ikke noen høyere standard en 60fps, men monitorer (crt) kan da kjøre opptil 160hz (Eizo p931) og som sagt 1000ganger alt: mennesker ser forskjellige antall max fps, men 25fps er langt ifra maks (test med programmet tidligere på side2, eller i f.eks quake3) og magenuss og wilbur kan slutte å krangle før denne diskusjonen blir stengt Endret 24. januar 2006 av mushi Lenke til kommentar
wilbur626 Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 RETARD: Sitat deg: Du ser uansett ikke forskjell på 25 fps og 10000000000000 fps. Sitat slutt. Jo, det gjør du. Det er dette diskusjonen har handlet om nå. Ikke vri deg unna. 5492362[/snapback] Jeg forsøker overhodet ikke å vri meg unna jeg. Jeg påstår at du ikke klarer å se forskjell på et 720p TV program og et PAL TV program. Du ser heller ikke forskjell på fps levert fra en Xbox 360 som kjører PAL signal ut til en SDTV og en Xbox 360 som kjører 720p ut til en HDTV. Dette er en PÅSTAND jeg står for. Om du vil gi meg et kveldskurs i bildeoverføring, er jeg på plass! Lenke til kommentar
wilbur626 Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 finnes sikkert ikke noen høyere standard en 60fps, men monitorer (crt) kan da kjøre opptil 160hz (Eizo p931)og som sagt 1000ganger alt: mennesker ser forskjellige antall max fps, men 25fps er langt ifra maks (test med programmet tidligere på side2, eller i f.eks quake3) og magenuss og wilbur kan slutte å krangle før denne diskusjonen blir stengt 5492364[/snapback] Uten å krangle vil jeg bare påpeke atter en gang at Field Rate (Hz) ikke er det samme som FPS. Har du en monitor på 100 Hz (eller 160 for den del) viser den samme bilde mange ganger for å unngå flickering. Den viser derfor ikke et høyere antall bilder. Hvis jeg gir deg samme tusenlapp 10 ganger på rad, har du da fått 10000 av meg ? Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Hva med en pc som kjører først 25fps, deretter for eksempel 60. Vil jeg se forskjell da? Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Uff. Wilbur, tror ikke du har helt skjønt hva interlaced er for noe. HVER frame på en TV består av 2 fields. Det betyr at man kan ha 2 bevegelige bilder per frame. Slik får man 50/60fps selv på en vanlig analog tv. Slik har det alltid vært. All sport du ser på tv f.eks er 50fps. Lenke til kommentar
wilbur626 Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Hva med en pc som kjører først 25fps, deretter for eksempel 60. Vil jeg se forskjell da? 5492422[/snapback] Ta to identiske PCer, sett dem ved siden av hverandre og se selv. Etter at du har gjort det, kan du skrive om dine funn! Lenke til kommentar
mushi Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 da spør jeg: hvorfor lager folk spill som går i mer enn 30fps da? går alle konsoll spill like glatt da? hvorfor ser man forskjell på most wanted og pgr3 eller ridge racer og ridge racer spesial (tror ikke den hadde noe spesielt navn, da det kun var en demo)? Lenke til kommentar
wilbur626 Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Uff. Wilbur, tror ikke du har helt skjønt hva interlaced er for noe. HVER frame på en TV består av 2 fields. Det betyr at man kan ha 2 bevegelige bilder per frame. Slik får man 50/60fps selv på en vanlig analog tv. Slik har det alltid vært. All sport du ser på tv f.eks er 50fps. 5492428[/snapback] Jesus.... Dette tar virkelig aldri slutt. 1 field fra et interlaced signal = et halvt tv bilde. 2 fields = et helt bilde. Så enkelt er det. Du blander helt klart sammen interlaced og progressive. TV bilder sendt progressivt blir oppdatert 1 gang pr 1 field, Lenke til kommentar
wilbur626 Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 da spør jeg: hvorfor lager folk spill som går i mer enn 30fps da? går alle konsoll spill like glatt da? hvorfor ser man forskjell på most wanted og pgr3 eller ridge racer og ridge racer spesial (tror ikke den hadde noe spesielt navn, da det kun var en demo)? 5492452[/snapback] De lager spill som går over 30 fps fordi hdtv formatet 720p viser 60 fps. Dette har blitt sagt før. Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Det trenger jeg ikke. Når du setter den opp fra 25- til 60fps så ER det en forskjell! Og frekvensen er jo den samme, ergo så må det være skjermkortet som leverer flere fps. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Ta to identiske PCer, sett dem ved siden av hverandre og se selv.Etter at du har gjort det, kan du skrive om dine funn! 5492433[/snapback] tror du skal teste det jeg... prøvde for morro for 10.min i quake 3. og spillet er så og si uspillbart i 25fps, mens i 85fps (kjører 85hz) koste jeg meg De lager spill som går over 30 fps fordi hdtv formatet 720p viser 60 fps. Dette har blitt sagt før. ja, men jeg spilte dette på en pal 50hz tv med scart. Endret 24. januar 2006 av mushi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå