Mr_Tiger Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Er det noen som har lasted ned mp3 fra denne siden..Eller er det noen "luringer".. Endret 25. januar 2006 av cmf_Tiger Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Mp3 får du kjøpt på Cdon Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 sida er vel russisk. russland har andre copyright-regler enn resten av vesten, så det er lovlig å laste ned musikken så lenge du befinner deg i russland. er du f eks i norge, er det like ulovlig som vanlig fileshare og bittorrent, i tillegg til at du må betale for det. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) allofmp3 er mye billigere enn itunes og cdon nye album koster under 2$. Endret 23. januar 2006 av cmf_Tiger Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 allofmp3 er mye billigere enn itunes og cdon nye album koster under 2$. 5487253[/snapback] og på dc++ koster album $0. allofmp3 og dc++ er like ulovlige i norge. med andre ord er allofmp3 en dårlig idé for de av oss som ikke er bosatt i russland. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Jeg har aldri hørt eller sett at allofmp3 skal være ulovlig noen som helst sted, kan ikke skjønne hvor dere har det ifra at det skal være ulovlig. Kan muligens være på grensen men når det er tillatt i Russland så er det nok tillatt her også, er det samme som å si at det er ulovlig å kjøpe musikk fra utenlandske nettsteder uansett. Lenke til kommentar
blured Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Eh.. det blir ikke det samme. Alt som er tillat i Russland er ikke tillat i Norge og motsatt. Norge har egne regler for kjøp av musikk. Hadde allofmp3 gått overens med norske regler hadde det vært lovlig. (og jeg vet personlig ikke om den gjør det eller ikke, så der kan jeg ikke utale meg). Antar at iTunes som er amerikansk har omtrent de samme lovene for kjøp av musikk som i norge. Dette blir derfor lovlig. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Norge har ikke egne regler for kjøp av musikk. Det er avtaler mellom rettighetshaver og tilbyder som gjelder. Amerika har heller ikke egne lover for kjøp av musikk, også der er det avtaler mellom rettighetshavere og tilbyder som er gjeldende. Hvorvidt AllofMP3 er "ulovlig" eller ikke skal jeg ikke spekulere i, men så vidt jeg kan se så er det ingenting som tilsier at AllofMP3 er ulovlig. At IFPI sier AllofMP3 er ulovlig gjør det ikke ulovlig... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 De sier det ganske klart selv: The user bears sole responsibility for any use and distribution of all materials received from AllOFMP3.com. This responsibility is dependent on the national legislation in each user's country of residence. The Administration of AllOFMP3.com does not possess information on the laws of each particular country and is not responsible for the actions of foreign users. Altså: Brukeren har alt ansvar for bruken av materialet, og dette er avhengig av lovene i landet brukeren har opphold i. I Norge gjerlder norske lover, så enkelt er det. De sier selv i et intervju at de rett og slett kjøper original-CD'en i butikken og legger den på sine servere i MP3-format. Men de påstår at de har en avtale med Russlands svar på Tono... Og ifølge Wikipedia har de vært i politiets søkelys i Russland såvel som i USA, men at etter russisk lov er det vanskelig å dømme noen for opphavsretts-forbrytelser: The legality of AllofMP3 continues to be argued in Russia. According to a report in The Register, a preliminary Moscow City Police investigation resulted in a February 8, 2005 recommendation that AllofMP3 be prosecuted. The IFPI (International Federation of the Phonographic Industry) also filed a formal complaint on February 8. However, IFPI's Russian legal advisor, Vladimir Dragunov, admitted in an interview with The Register that because of the structure of Russian copyright law, successful litigation against AllofMP3 appears unlikely. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Norge har ikke egne regler for kjøp av musikk. Det er avtaler mellom rettighetshaver og tilbyder som gjelder. Amerika har heller ikke egne lover for kjøp av musikk, også der er det avtaler mellom rettighetshavere og tilbyder som er gjeldende. Hvorvidt AllofMP3 er "ulovlig" eller ikke skal jeg ikke spekulere i, men så vidt jeg kan se så er det ingenting som tilsier at AllofMP3 er ulovlig. At IFPI sier AllofMP3 er ulovlig gjør det ikke ulovlig... 5487981[/snapback] Men vi har egne regler for opphavsrett. Og de er strengere enn i Russland. For eksempel sier Wikipedia: Critics sometimes claim that AllofMP3 must be illegal because it distributes music by some artists, such as The Beatles, despite the fact the their publishers haven't granted permission for their music to be distributed online. However, creative works produced before 1973, which includes most of The Beatles's songs, are public domain in Russia. Hvorvidt det norske eller russiske systemet er best kan vi la ligge. Men sitter du i Norge og kjøper en vare er du bundet av norske lover og regler. Og nei, IFPI bestemmer ikke hva som er ulovlig i verden, men du sier selv at dette dreier seg om "avtaler mellom rettighetshavere og tilbyder". Og siden IFPI representerer (mange av) rettighetshaverne til musikken på AllOfMP3, og ifølge posten over ønsker dem tiltalt, så må vel det bety at en slik avtale mellom dem ikke finnes? Geir Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Når man handler i Russland fra Norge er man bundet av internasjonale regler, ikke norske. I følge "allofmp3" er de klarert av russiske myndigheter. Forbrukere i Norge har ikke videre plikt til å sjekke dette opp. Å handle mp3 på nettet er lovlig i Norge, følgelig er det også lovlig å handle fra Russland. Kilde: artikkel i Dine Penger Online 11.01.2006 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Når man handler i Russland fra Norge er man bundet av internasjonale regler, ikke norske. I følge "allofmp3" er de klarert av russiske myndigheter. Forbrukere i Norge har ikke videre plikt til å sjekke dette opp. Å handle mp3 på nettet er lovlig i Norge, følgelig er det også lovlig å handle fra Russland. Kilde: artikkel i Dine Penger Online 11.01.2006 5488674[/snapback] Har du en link til artikkelen? Jeg finner den ikke der. Hvilke internasjonale regler er du henviser til? Det du sier er at som forbruker kan jeg hevde uvitenhet om en vares opprinnelse så lenge varen i seg selv er tillat solgt i Norge. Så når jeg får en epost fra en hyggelig person som sier at jeg kan får kjøpe Adobe Photoshop i OEM utgave med 86% rabatt, så kan jeg bare gå hen å kjøpe hvis de påstår å ha en avtale med Adobe? Ja, det er lov å handle MP3 i Norge, men det er ikke lov å handle tyvegods eller delta i andre former for svindel, enten den nå er basert i Norge eller i utlandet. I andre sammenhenger heter det vel noe sånt som at dersom man "burde forstått at" varen man kjøpte ikke var legitim, så står man ansvarlig. Gjelder det rent tyvegods spiller det vel ingen rolle om du burde forstått heller. Kjøper du en bruktbil og den senere viser seg å være stjålet, så kommer onkel politi og tar den fra deg igjen. Det hjelper ikke om du var i god tro. Det gjelder så vidt jeg vet i de fleste tilfeller av heleri. Jeg sier ikke at AllOfMP3 er kjeltringer, det har jeg ikke dekning for å mene noe om. Men dersom de selger en vare til en fjerdedel av prisen, og rettighetshaverne påstår at de ikke har noen avtale med dem, burde det i hvert fall være en liten varselklokke som sier "pling". Geir Endret 24. januar 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 http://www.dinepenger.no/index.db2?id=16620 Du må være abonnent for å lese artikkelen...(tror jeg). Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Dette er sikkert ikke lov, men jeg gjør det likevel: Er de russiske sidene lovlige?Russiske musikksider er desidert de billigste. Det har blitt reist en del spørsmål om disse er ulovlige, men russisk lovgivning om åndsverk og kopirettigheter tillater slike nettsider. – Dersom disse sidene er klarert og godkjent av russiske myndigheter, kan ikke norske forbrukere måtte stilles til rette, sier Bengt Hermansen i Kulturdepartementet til Dine Penger. Både allofmp3.com og mp3search.ru er i følge sine egne nettsider klarert av russiske myndigheter. – Norske forbrukere kan ikke være ansvarlige for å ha videre undersøkelsesplikt enn dette, opplyser Hermansen. Musikkindustrien – særlig amerikansk – hevder likevel at slike nettider er ulovlige. Russland er på samme måte som Norge forpliktet til å følge internasjonale regler på området. – Rettighetshaverne må i tilfelle gå direkte mot nettsidene i Russland dersom de ønsker å stoppe dette, forteller Hermansen. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Edt: Der var det alt. Takk! Geir Endret 24. januar 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Hvis du kjøper noe der, går jo alle pengene til noen russiske smartinger, og ingenting til artistene. :/ Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Skal visstnok være en bra tjeneste. Dersom jeg skal kjøpe musikk på nettet blir nok dette førstevalget mitt fremfor de latterlig dyre andre tjenestene. Jeg sier ikke at AllOfMP3 er kjeltringer, det har jeg ikke dekning for å mene noe om. Men dersom de selger en vare til en fjerdedel av prisen, og rettighetshaverne påstår at de ikke har noen avtale med dem, burde det i hvert fall være en liten varselklokke som sier "pling". 5488764[/snapback] Ja, for disse rettighetshaverne som driver og installerer rootkits på ærlige brukeres PC er jo kjempeærlige og definitivt til å stole på. Endret 24. januar 2006 av Vice Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) slettes............ Endret 24. januar 2006 av Vice Lenke til kommentar
blured Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) ER visst ikke bare http://music.allofmp3.com som er ulovlig eller på kanten. Artikkel i VG: "Mener iTunes bryter Norsk lov" Endret 25. januar 2006 av manamind Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå