d4d Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Tenkte jeg skulle ta en liten service på båtmotoren til våren. Noen som vet hvor jeg kan finne / laste ned bruksanvisning ? Lenke til kommentar
chr1st3r Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Du kan sikker ta en tur innom nærmeste yamaha forhandler, har en slik motor selv og jeg fikk hjelp av folka der. Du kan jo bare spørre, og så utfører du det selv. Eller så tror jeg at manualen finnes et sted på nettet, du kan jo prøve å google litt på det Lykke til! Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Hvilken "årgang" er den? "Vanlig" 9,9 eller sånn "max" ting? :S Lenke til kommentar
d4d Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Kan jo snakke med Yamahaforhandler ja Ellers så er det en tidlig 90 modell, kanskje sen 80 også. Ikke max. Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Trenger du noen bruksanvisning for og ta service? Ville sagt oljeskift, skifting av plugger stifter osv ville vært nok? Eller skal du gi den til forhandleren så de kan gjøre service på den? Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Hvor ofte bør man skifte sinkanoder og fylle på girolje? Har en Yamaha 4 hk, 2000-modell. Endret 2. februar 2006 av Jtand Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Sinkanoder kan man vel skifte etterhvert som de blir tært bort. Jeg ville hatt service på den annenhvert år med skifte av olje, og plugger hvert år. For saltvannsmotorer, kjør dem gjennom ferskvann før dere setter den inn for vinteren. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Skifter girolje på vår Yamaha hvert år, etter og ha kjørt den gjennom ferskvann. Pluggene skiftes etter behov, somregel annenhvert år. Lenke til kommentar
d4d Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 Takk for mange svar. Men nå fikk jeg faktisk solgt den. Noen som vet hvordan man tar service på en 50 hk Yamaha ? Neida, kødda. Lenke til kommentar
monga Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Tenkte jeg skulle ta en liten service på båtmotoren til våren. Noen som vet hvor jeg kan finne / laste ned bruksanvisning ? 5485907[/snapback] Hei Det du trenger til motoren din er ikke nødvendighvis service fra din nermeste Yamaha forhandler. Vedlikehold av små påhengsmotorere kan like gjerne gjøres selv. Da sparer du jo i tillegg mye penger! Det viktigste du må se etter når du skal vedlikeholde motoren din er å gjerne skifte girolje pluss smøreoljen som det finnes små "tutter" som stikker ut på motoren til. Til dette må du kjøpe en oljepresse på tube med riktig girolje og en isboks til å ha under når oljen renner ut. Du bør også skifte tennplugger hvert år av hensyn til levetiden på din motor. Noe annet som også kan være lurt er så se at alt er i orden med oljefilteret. Håper du får det til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå