Gå til innhold

Gode bøker innen design/layout. Har du erfaringer?

Anbefalte innlegg

Jeg vil kjøpe bøker om design, layout og grafisk fremstilling av trykksaker. Jeg har kikket rundt på amazon.com, og har funnet frem til aktuelle bøker:

089134358X.01._BO2,204,203,200_PIsitb-dp-500-arrow,TopRight,45,-64_AA240_SH20_SCLZZZZZZZ_.jpg

Noen som har vært borti denne? Bra/dårlig? Ser at den har anbefalinger, men det er så vanskelig å vite... :dontgetit:

Vurderer også Classroom in a Book fra Adobe, f.eks.:

0321321839.01._AA240_SCLZZZZZZZ_.jpg

(legger inn flere i morgen, da jeg har listen på jobb :roll: )

Det jeg lurer på om det er noen som vet om noen gode bøker, enten på engelsk eller norsk? Har sett rene designbøker som virker greie å få inspirasjon fra. Noen som har anbefalinger? :)

Holder forresten på med å utdanne meg som mediegrafiker, og jobber med reklame og fremstilling av redaksjonelle sider :thumbup:

Oppdatering: Kikker også på disse bøkene:

1581802609.01._BO2,204,203,200_PIsitb-dp-500-arrow,TopRight,45,-64_AA240_SH20_SCLZZZZZZZ_.jpg

Quick Solutions to Great Layouts - Graham Davis.

0060833092.01._AA240_SCLZZZZZZZ_.jpg

The Big Book of New Design Ideas - David E. Carter

Endret av kattekwinnen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Grafisk Kokebok er genial

5493530[/snapback]

Den ser jeg ligger på jobb, men den har jeg liksom ikke fattet interesse for... Den andre kan jo være aktuell å kikke på :) Vil kjøpe fra utlandet, for det er myye billigere! (for på bøker slipper man vel toll?)

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært seg hadde jeg rett og slett tatt meg en tur på biblioteket og tatt en titt. :)

5490635[/snapback]

Ja, det hadde jo ikke vært noen dum idè... Men jeg liker å eie istedenfor leie, og hater biblioteker :innocent::whistle:

5501539[/snapback]

Tenkte mer at du kan ta en titt på de forskjellige før du faktisk kjøper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...