Cappuccino Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Kom til å "riste" litt på kameraet i går og hørte en lyd, som om noe var løst. Har en Canon 350D. Er det noe som er løst inni der, eller er den bare slik? Kameraet fungerer dog som den skal. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Dette er helt normalt. Mener å ha hørt at det kommer av sensoren som detekterer i hvilken posisjon du holder kameraet. Dvs. at hvis du holder kameraet på høykant, vil bildene justeres riktig i forhold til dette når du skal se de etterpå. Lenke til kommentar
fro3fro3 Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Enten det, ellers så er det de metall klaffene som holder blitz'en på plass når den er lukket som sitter litt løst, noe de gjør i så godt som alle kameraene tror jeg. Endret 23. januar 2006 av fro3fro3 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Ja, et (D)SLR er jo oppbygget av en del mekaniske deler som av praktiske årsaker må sitte litt løst. Kan være mange ting som "skrangler" uten at det behøver å bety noe. Lenke til kommentar
KBF Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Har den samme lyden i mitt kamera. Vart litt skremt da jeg kjøpte det, ringte til foretningen og spurde hva i ........ som var galt. De sa at det var de stengene til blitzen, siden har jeg vert innom butikken og "rista" på et annent 350D kamera og den samme lyden var der. Lenke til kommentar
Foxteren Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Har den samme lyden i mitt kamera. Vart litt skremt da jeg kjøpte det, ringte til foretningen og spurde hva i ........ som var galt. De sa at det var de stengene til blitzen, siden har jeg vert innom butikken og "rista" på et annent 350D kamera og den samme lyden var der. 5487736[/snapback] Ja dette har vert tatt opp en del ganger før på forumet. Så det er nok ganske så normalt. Lenke til kommentar
19quiz76 Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Har den samme lyden i mitt kamera. Vart litt skremt da jeg kjøpte det, ringte til foretningen og spurde hva i ........ som var galt. De sa at det var de stengene til blitzen, siden har jeg vert innom butikken og "rista" på et annent 350D kamera og den samme lyden var der. 5487736[/snapback] Ja dette har vert tatt opp en del ganger før på forumet. Så det er nok ganske så normalt. 5487976[/snapback] Sorry for å bumpe denne, men jeg har det samme "problemet" med mitt kamera (Nikon D50). Har forsåvidt skjønt at dette er normalt, men saken er at det samme gjelder for objektivet mitt, et Nikon 18-70mm 3.5-5.6. Kan det være at det samme gjelder her - at noen deler bare skal være løse? Hilsen Christoffer Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Har den samme lyden i mitt kamera. Vart litt skremt da jeg kjøpte det, ringte til foretningen og spurde hva i ........ som var galt. De sa at det var de stengene til blitzen, siden har jeg vert innom butikken og "rista" på et annent 350D kamera og den samme lyden var der. 5487736[/snapback] Ja dette har vert tatt opp en del ganger før på forumet. Så det er nok ganske så normalt. 5487976[/snapback] Sorry for å bumpe denne, men jeg har det samme "problemet" med mitt kamera (Nikon D50). Har forsåvidt skjønt at dette er normalt, men saken er at det samme gjelder for objektivet mitt, et Nikon 18-70mm 3.5-5.6. Kan det være at det samme gjelder her - at noen deler bare skal være løse? Hilsen Christoffer 7447674[/snapback] Det er nok det samme her, noen mekaniske deler i objektivet. Når jeg rister på mine objektiver høres det ut som det noe løst, jeg tror bare det er "blenderbladene" som rører seg, ikke noe å være redd for. Lenke til kommentar
19quiz76 Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Glimrende - tusen takk Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Min D50 skrangler når jeg rister på den, det har den gjort siden den var ny. Jobber i fotoforretning og kan bekrefte at det er normalt med noen små lyder ifra dslr når du rister på de. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Har ett 350D selv og kommer sånn lyd når jeg rister og. Kamera funker helt fint så hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå