svalbard Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Har nå laget en hjemmeside med Dreamweaver 8. Men når jeg bruker Opera ser den helt rar ut, mens i IE er den slik den skal se ut. Hvorfor?? Og hvorfor får jeg ikke opp siden min når jeg skriver inn www.kimz.tk i Opera, men det går i IE? Opera: IE: Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) For det første får jeg 22 errors når jeg prøver å validere den hos w3.org, og det kan godt være at de feilene er hva som gjør at det er forskjell. Begge browserene går i quirkmode og tipper seg frem til forskjellige resultater. Selv får jeg heller ikke opp siden din i Opera. EDIT: Siden jeg ikke kan FF validerte jeg tydeligvis bare en frame som fikk 22 feil. http://www.home.no/longyear/index.html <- Gir meg bare fem feil, men koden der er rimelig hårete. Jeg vil anbefale deg å droppe dreamweaver og heller kode opp siden din for hånd vha alle de gode tutorialene du finner på nettet. www.w3.org er en god plass å begynne. Endret 23. januar 2006 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 file:///Z|/Mine Dokumenter/Hjemmeside/mm_travel2.css Håhå Du linker med andre ord til filer som ligger på din egen maskin. «Kim's» skrives forøvrig uten genitivsapostrof på norsk: «Kims» Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 Hvor skal jeg endre dette?? Men hvordan forklarer det at den ser bra ut i IE? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Bruk den relative banen. Om filene ligger i samme mappe, skriv bare "fil.css". Ligger den en mappe under, skriv "css/fil.css", også videre. Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 Bruk den relative banen. Om filene ligger i samme mappe, skriv bare "fil.css". Ligger den en mappe under, skriv "css/fil.css", også videre. 5485926[/snapback] Og det gjøres? Sorry at jeg kanskje er litt blank på dette, men kunne du forklart det på en "1-2-3 guide"..? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Gjør det enkelt for deg selv: Bytt til code-view. Resten burde være selvforklarende. Lenke til kommentar
Ikkeibruk Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Når du sier dette, så regner jeg med at du bruker "virsual" delen av DW8. Nærmeresakt der du bare putter ting i vildens sky. Dette er egentlig ikke bra. Lær deg HTML og CSS så blir alt bedre.... Tilbake til temaet, gå inn til kode funksjonen i DW, og skift ut denne scripten: <link rel="stylesheet" href="file:///Z|/Mine Dokumenter/Hjemmeside/mm_travel2.css" type="text/css" /> med: <link rel="stylesheet" href="http://URLEN TIL CSSen i SERVEREN" type="text/css" /> Edit: Dette trenger ikke å løse problemet at det viser annerledes i nettleserne. Endret 23. januar 2006 av mr.henka Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 Ok, da er det gjort. Men hvorfor kommer ikke siden opp når jeg skriver kimz.tk i Opera, men den kommer i IE? Lenke til kommentar
Ikkeibruk Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Slik er det til meg å, vet ikke hvorfor Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Prøv: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/REC-html40/frameset.dtd"> Skal da funke i Opera å skrive inn URL. Edit: Putt i den fila som starter hele greia.. Endret 23. januar 2006 av funkweb Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 Hvor skal jeg sette det? Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 On the top! Av html fila (tror jeg) Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 Har nå puttet inn det "funkweb" sa. La det i index.html, men det hjalp ikke. Er fremdeles samme problemet.. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Kanskje det er noe galt med .tk, har dere tenkt på det? .tk er jo som å lyse opp "her kommer en dårlig nettside", da. Det jeg mente var, .tk-domener funker dårlig i Opera. Endret 23. januar 2006 av George Bush Lenke til kommentar
PT Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Kanskje det er noe galt med .tk, har dere tenkt på det? .tk er jo som å lyse opp "her kommer en dårlig nettside", da. Det jeg mente var, .tk-domener funker dårlig i Opera. 5488152[/snapback] Funker hvis JS er av, så det er tydligvis noe tull der. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 .tk-domener er shady deluxe da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå